X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

בג"ץ והמדינה היהודית-דמוקרטית
עבר חוק שמפלה בין יהודים וערבים; איחוד משפחות ערביות בוטל כרגע. משמעותו שערבי/ה ישראלי המתחתן עם ערבי מיש"ע... לא יוכל לדרוש אזרחות לבת/בן זוגו ולקבל אישור מגורים כאן. החוק הוצג כצורך ביטחוני. ברור שכשיגיע לבג"ץ השב"כ יציג הוכחות סבירות שמבין הכ-100,000 ערבים שכבר עלו כחוק, מספרים לא מבוטלים התעסקו בטרור.
סיכוי טוב הוא שהשופטים יקבלו החוק כצורך ביטחוני. מאידך הם עלולים לפסול אותו בגלל שהוא אינו שוויוני ואין פשרה בזאת. הם גם עלולים לפסוק 'באמצע'; לקבל החוק בגלל הזמנים וגם לגנות אותו כתקדים מסוכן לשוויון זכויות לכל אזרחי ישראל.
משמעות הפסילה או הערה שבעיקרו הם מתנגדים לחוק, היא פסילת חלום המייסדים למדינה יהודית-דמוקרטית שבה הדמוקרטיה בראש משרתת הרוב היהודי. השאלה העקרונית היא זכות היהודים להפלות למען שמירת המדינה של העם היהודי. אם השופטים דוחים זכות זאת, הם מכתיבים סוף למדינת היהודים והפיכתה (עם או בלי מפת הדרכים) למדינה דו-לאומית בדרך לערבית.
ברור שזכות העם לבחור לשנות מהות המדינה אבל למספר שופטים שלא מייצגים את מרבית העם? תקוותי שהשופטים יכירו בזכותנו להתקיים ואם לאו, לתת לעם לפסוק גורלו באופן דמוקרטי!
הר הבית וירושלים
התייחסות ממשלות ישראל להר הבית מהווה הכרה בריבונות ערבית שם, קל וחומר בירושלים ההיסטורית. מתייחסים להר כאילו הוא רכוש פרטי של מוסלמים-ערביים ולא נכס לאומי שלנו ודתי לאומות העולם. כך במקום לאפשר לרוצים לעלות, אנו נותנים 'לבעל הבית' לאיים עלינו ולסדר עניינים לפי רצונו. כך גם התייחסותנו לירושלים המזרחית ההיסטורית.
ממשלות ישראל מזלזלות לא רק במאמינים, אלא בכבוד הלאומי ובערך של סמלים בחיי העם. לאמריקנים יש הדגל הקדוש, המנון ששרים בבתי הספר, חגים לגיבוריהם ועוד. אצלנו הסמל העיקרי, תקוות דורות לשיחרורנו מעול הגלות - הר הבית - מובס ומושפל בגלל איומי טרוריסטים ואנו נסוגים כפחדנים. סיבה זאת מספקת לדרוש הפלת ממשלת שרון ומשתפי הפעולה איתו, במיוחד אלו המגדירים עצמם כאנשי המחנה הלאומי.
שרון: יושר וביטחוננו
על-פי שרון, הטעות הטרגית של אוסלו הייתה שלא דרשנו שהפלשתינים יקיימו התחייבויותיהם. התחשבנו בבעיותיהם והתקדמנו חד צדדית. הוא ידרוש מימוש התחייבויותיהם כתנאי לשלנו. השבוע, בעיקר כהתחשבות במצב 'המאזנים' ורצון הבוס שלו, ויתר על חלק חשוב מביטחוננו האישי; שחרור כ 400 טרוריסטים/סייענים/וסתם פושעים פליליים (איפה הרכב שלנו?). מה קרה למלחמתם בטרור? לא סביר להניח שהמאזנים לא ילחמו באחיהם כפי שהבטיחו להם בהודנה?
כנראה הוויתור, למרות ההשלכות השליליות לביטחוננו האישי, כוח הרתעתנו, זלזול בערך חיי יהודים, אינו נחשב כדבר משמעותי. הם כאחרים; הורדת מחסומים, כניסת אלפיהם לעבוד/ להסתובב כאן... נחשבים כמחוות שעליהם לא נשלם בדמנו.
האמת היא ששרון נכנע חד צדדית למאזנים עבור פסק זמן של שקט רלטיבי/טרור לסרוגין ביודעו שבחסותם, אחיהם מתחדשים, מגייסים מתאבדים, ומטיבים יכלתם לפגוע בנו. בפעם הבאה הטילים יגיעו למרכז! אז יצעקו וישאלו למה לא התנהגנו כעם נורמלי? למה ויתרנו על הלקחים קודם לחכמות 'האין אלטרנטיבה'; שהגנה טובה היא נצחון ברור ואז, ורק אז, מו"מ להסדרים סבירים.
גנבות רכב וכסף
דיווחו שמשטרת פלשתין כבר בדרך להחזרת עשרות אלפי המכוניות שנגנבו מאיתנו. נדמה לי שהדרך תהיה יותר ארוכה מדרכו של המשיח. בכל מקרה, מי רוצה המכוניות? כבר סבלנו ושלמנו. על הציבור להתחכם! לדרוש משרון הכסף ששילמנו פלוס פיצויים על הסבל. מאין הכסף? הוא בידיו: מאות המיליונים שהוא נותן לפלשתינים כאילו הכל בסדר, כאילו הם אוספים הנשק, מחסלים תשתיות טרור, עוצרים טרוריסטים...
הוא כבר הוריד מכסף זה סכומי עתק עבור 'הגדולים' כגון חברת החשמל. לעשרות אלפי אזרחים שנפגעו לא מגיע? אולי צריכים להעביר את הדרישה לבוס שלו באמריקה; שם אין פוליטיקה בגניבות אלא מעשי מניעה רציניים ועונש ללא חנינה פוליטית לגנבים.

תאריך:  10/08/2003   |   עודכן:  10/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il