X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

הילדים ובני הנוער, על-פי ג'יימס ראסל לוואל, הם שליחי האלוהים הנשלחים לעולמינו מדי יום ביומו להטיף אהבה, תקווה ושלום. נראה כי בעת הזאת, משבר עמוק פוקד את שליחי האל הנשלחים כדבררי ראסל, להטיף אהבה, תקווה ושלום.
אלימות בין בני נוער היא רעה חולה וספחת ממאירה, בהעדר ערכים חינוכיים, תרבותיים ומנטליים, לבן הנוער המצוי מתרגשת ובאה לה האלימות, היא לובשת צורה כאלימות בין כתלי ביה"ס, ופושטת צורה כבריונות רחוב וונדליזם פראי. היא גוררת עצמה למגרש המשחקים ואיננה בושה לבוא בשערי הדיסקוטק. גם גווניה וצורותיה רבות, הפגיון והאולר משמשים בערבוביה, הסמים ועבירות המין צועדים בסך.
יש בה, באותה אלימות בין בני נוער, כדי למלא חלל ריק, אשר בהעדר הכוונה ראויה מלווה את בן הנוער כל ימיו כנורמת התנהגות טבעית והגיונית לפתרון בעיות ומחלוקות בינו ובין איש שיחו. לא זו אף זו, האלימות הברוטלית בין בני הנוער הופכת ברבות הימים לאלימות בכביש, במשפחה, כלפי בת הזוג, והיד עוד נטוייה.
האנשים אינם נולדים כפי שהם, אלא מעוצבים במרוצת השנים. כך השכלנו להבין. יש כמובן משקל רב לטבעיו של האדם מלידה, אולם ההוראה והחינוך הנכונים מכריעים אותו.
דומה, כי כמו בתחום הכלכלי, הביטחוני והמדיני, גם בעניין זה הפיתרון הוא משולב ונתון לדרכי התמודדות מגוונים. כך, לדוגמא, הפעלת "קו חם", אליו יכולים להתקשר הורים, ילדים או כל אדם הבא במגע עם ילדים המתקשר ל"קו החם" ויכול לדווח באופן אנונימי על מקרה אלימות אליו נחשף. כמו כן ניתן לנקוט בהקניית טכניקות של גישור ופתרון בעיות סכסוכים באופן לא אלים, או הקמת קבוצות התערבות מיוחדות ומיומנות עם אנשי מקצוע, הפועלות באופן נקודתי בבעיות האלימות. אפשר אף לייצור שיתוף פעולה בין בתי הספר למתנס"ים ומעדוניות, אשר יתאמו את הימצאותם של הילדים בתחומיהם. כך גם לפעול למיסוד משרד מיוחד המטפל באופן בלבדי בנפגעי אלימות, בשיקומם, ובטיפול מונע באלימות פוטנציאלית עתידית. כל אלה, לצד רפורמה משמעותית בחקיקה בקודקס הפלילי, לרבות קביעת עונשי מינימום למקרי אלימות חמורים.
וכמו בתחום הכלכלי, הביטחוני והמדיני, היציאה מן הקיפאון והמיתון תהא קמעה קמעה, אך בצעדים בטוחים וזקופים, לחברה סובלנית יותר, אלימה פחות, ואשר בני הנוער שבה איש את רעהו יעזורו, ולאחיו יאמרו חזק.

תאריך:  14/08/2003   |   עודכן:  14/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומציון ארגמן
מילון מונחי יסוד בחייה של מה שנקראת בטעות "אם חד הורית" - זו שאב ילדיה הסיר מעל עצמו את האחריות הכלכלית והאישית לגידולם והותירה בידי האם בלבד. זו שעובדת ועדיין אינה משתכרת די צורכם של הילדים, זו שאתם קוראים לה על פי מילון ביבי - "פרזיטית".
תומר ריטרסקי, עו"ד
- חלק ראשון
נסים ישעיהו
אל"מ (מיל.) משה לשם
מזה שנים שהרבה מהפעילות בארצנו נעשית לצערנו ב"כאילו". אילולא היינו עוסקים בנושאים רציניים ,אפשר היה להתבדח על הנושא ויכולתי לחבר כאן מערכון בנוסח ה"גשש החיוור".
דר' רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il