X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרקוס, מבכירי הפובליציסטים בעיתון הארץ, מציג עיתונות חדשה האומרת דבר והיפוכו בתוך פחות מחודש ימים בהידרשו לנתח את התנהלות ציפי לבני האם יואל מרקוס אינו קורא את המאמרים שהוא עצמו כותב?
▪  ▪  ▪

מקריאת מאמריו של יואל מרקוס בשנים האחרונות ניתן להתרשם שאין מדובר בעיתונאי אובייקטיבי, אלא בעיתונאי המנסה בכל מאודו לקדם את האג'נדה הפוליטית שלו תוך ניצול הבמה הניתנת לו בעיתון הארץ. הדוגמאות לכך רבות (הרצת שרון ואולמרט ועוד), אך בחודש האחרון הצליח יואל מרקוס להציג עיתונות אחרת, לא שיגרתית, המגיעה לכדי אמנות בימתית ומזכירה את המתעמלת הרומניה נאדיה קומנצ'י בימי תהילתה, על הפליק פלאק לאחור המפורסם שלה והגמישות העל-אנושית.
לפניכם ציטוטים נבחרים משני מאמרים של יואל מרקוס המנתחים (בפער של פחות מחודש ימים!) את דרך התנהלותה של ציפי לבני מועמדת קדימה לראשות הממשלה ("לא נגענו" למעט קיצורים הכרחיים):
כישלון המו"מ הקואליציוני עם ש"ס
  • במאמר "לבני ראויה לנצח" (28 באוקטובר 2008): "עצם התנהלותה (במו"מ הקואליציוני עם ש"ס) מעידה על פוליטיקה אחרת. היא בזה לתן וקח שהיה נהוג בעת כינון ממשלות. מכאן שלהאשים אותה שהיא נכשלה במו"מ הקואליציוני זו איוולת... יכול להיות שהמפא"יניקים הוותיקים היו יודעים ללטף את זקנו של המר"ן בן ה-89 ומוצאים נוסחה שתופיע בכתב, אך לא תקויים, או להיפך: תוסכם אך לא תמומש. הצדק עם לבני, ששמה קץ לקרקס הזה".
  • במאמר "ציפי ציפי בנג בנג" (25 באוקטובר 2008): "לבני עשתה את הטעות האחרונה שלה כשהודיעה לנשיא שאין היא זקוקה לשמונת הימים הנוספים שנותרו לה, והכריזה מיד על הליכה לבחירות. עסקנים ותיקים במקומה היו עושים כל פשרה אפשרית עם שס, ובלבד שלא יהיו בחירות. הקדמתן היא הפספוס הגדול ביותר של לבני".
ניהול המו"מ עם מפלגת העבודה
  • במאמר "לבני ראויה לנצח" (28 באוקטובר 2008): "היא נהגה נכון כשפתחה את המו"מ הקואליציוני עם השותף הבכיר, העבודה. לא היא אשמה בסחבת, אלא אהוד ברק, שבמשך שבועות לא ידע בדיוק מה הוא רוצה".
  • במאמר "ציפי ציפי בנג בנג" (25 באוקטובר 2008): "הטעות הפטאלית של לבני היתה, שלא הייתה די נחרצת כלפי ברק. שלא נתנה לו 48 שעות אולטימטום לקבל תשובה. וכך, ממצב אידיאלי של כנסת שרוב חבריה אינם ששים להקדמת הבחירות מטעמים אישיים, מליכוד כאופוזיציה עם 12 מנדטים, הסתבכה לבני בדבר האחרון שרצתה בו - בהקדמת הבחירות".
הערכה כללית של התנהלות לבני
  • במאמר "לבני ראויה לנצח" (28 באוקטובר 2008): "לבני ניסתה לעשות פוליטיקה אחרת. האם היא פעלה נכון? בגדול כן. האם הייתה קשוחה מידי? כן. החלטתה להקדים את ההליכה לנשיא, למשל, הייתה פזיזה. בכל מקרה, אין ספק שהיא שלמה עם עצמה, הוכיחה שהיא פועלת לפי מצפונה ושפיה ולבה שווים - דבר שאפשר בהחלט לכנותו פוליטיקה אחרת".
  • במאמר "ציפי ציפי בנג בנג" (25 באוקטובר 2008): "לבני ניהלה את המשא-ומתן לבדה ולא השכילה לעשות את הצעד המתבקש הראשון, והוא: יצירת בלוק חוסם - כדי שהיא לא תהיה סחיטה. כלשונו של קיסינג'ר, היא לא תפסה את המומנטום".
כל מילה נוספת מיותרת.

תאריך:  25/11/2008   |   עודכן:  25/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
מלחמת לבנון השלישית מתנהלת כרגע בתחום הכלכלי, וכמו בקודמתה, היא מתנהלת בחובבניות, בחוסר החלטיות ותוך הקרנת בלבול, והכל עקב מינויים של פוליטיקאים לתפקידי מפתח המחייבים גם ידע וניסיון מקצועיים
רות פורסטר
קשה להעניק ציונים, מי מאוס יותר בפוליטיקה שלנו    אם נצא מתוך נקודת מוצא כי מפלגת העבודה מונשמת בחדר חמצן, נשארו הליכוד וקדימה    ממי אתם יותר סולדים, מן הליכוד או יוצא חלציו - קדימה? זה כמו לשאול: את מי אתה שונא יותר, את אבא או אמא?
אורי שרגיל
באיזו שפה מדבר הרב עובדיה יוסף ולמה לא מבינים אותו כשהוא מדבר עברית?
מנחם מרקוביץ
המפדל-איחוד לאומי יוצאות לדרך חדשה. נראה כי ההכיוון אותו בחרו מעצבי התנועה החדשה אינו רלוונטי לרבים מאוד המזדהים עם הערכים אותם אמורה המפלגה לייצג
אילן יוגב
תארו לכם שהכנסת הייתה פועלת כמו האח הגדול    לפני כל בחירות תוטל על המשתתפים משימה שבה יצטרכו להביא תועלת    לא תהיה בחירה רק בין שני מועמדים נצחיים אלא אפשר יהיה להדיח את מי שלא ביצע את תפקידו כראוי    אז מה אתם אומרים? תסמסו.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il