X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

א.ג. נכבד/ה
אני פונה אליך מתוך מצוקה ובהלה גדולה נוכח הגזירה הכלכלית החדשה למטופלות פריון במסגרת קיצוצי התקציב לשנת 2004 שפורסמו בכלי התקשורת בשבוע שעבר.
הגזירה הכלכלית החדשה מדברת על מתן סיוע לכל אישה עד גיל 44 לילד הראשון, ל-5 טיפולי פוריות בלבד.
סיפורנו האישי הוא:
אנחנו זוג בשנות ה-30 המוקדמות לחייו (אני) והארבעים (בעלי), שני אנשים שעובדים ומשלמים מיסים, ששירתו שירות צבאי מלא (כולל מילואים). כל חלומנו הוא בילד משלנו, ילד פרי אהבתנו.
הורות הינה צורך בסיסי מולד אצלנו בני-האדם, בכל העולם ובפרט בישראל, לא אפרט את הסיבות והמניעים, הן ברורות והגיוניות וכל כך טבעיות.
לאחר כשנה של נסיונות טבעיים להרות, פנינו לרפואה לשם קבלת יעוץ. עברנו סדרת בדיקות שלא עלו על בעיה ספציפית שבגינה איננו מצליחים להרות, אי לכך המשכנו לנסות בעזרת כדורי הורמונים, ומשם עברנו לטיפולי הזרעה שכוללים מתן הורמונים לאישה על-ידי הזרקות יומיומיות, והשבחת זרעו של בעלי, לאחר 6 טיפולים כגון זה, עלינו שלב והגענו ל-IVF - הפרייה חוץ גופית. בנוסף, בדרך עשינו עוד מגוון די רחב של בדיקות פולשניות ולא נעימות וספגנו כאב רב בקבלת התשובה השלילית לתבחין הריון, מכל טיפול שעלה בתוהו.
התחלנו בטיפולי ההפריה החוץ גופית ועד כה עברנו 2 טיפולים מלאים - הכוללים שאיבה והחזרת עוברים טריים ועוד 2 טיפולי החזרת עוברים מוקפאים.
חשוב לציין כי בכל טיפול שכזה ניתן לי סוג אחר של הורמונים, כדורים ותרופות על מנת לייצר את הכמות והאיכות המקסימלית של עוברים. הליך רפואי זה, המבוצע לפי שיטת הניסוי והטעייה, טרם הניב את התוצאה המיוחלת, למגינת ליבנו.
בימים אלו אני עומדת בפתחו של הטיפול השלישי, הקשיים הם גדולים והכאב הוא רב, לא זאת בלבד שאני חרדה לתוצאות הטיפול באם התשובה שוב תהיה שלילית, כעת נוסף לי גורם חדש לחרדה והוא הגזירה הכלכלית שמר נתניהו מאיים להפיל עלינו ועל חברותי המטופלות.
אחסוך מכם את תיאור כאבי הזריקות היומיומיות, בדיקות האולטרסאונד הפולשניות, תופעות הלוואי מנטילת הורמונים בכמויות גדולות וכמובן, הנטל הנפשי הכבד המוטל עלינו כבני זוג. אני אסתפק בלאמר שנתקפתי בהלה, פחד וחרדה עצומה מאותו יום בו נודע לי כי ייתכן ויוותרו לי רק עוד שני טיפולים בטרם ייסגרו בפני הדלתות והסיוע הכספי בטיפולים ייפסק, וייתכן מצב, שאיני מצליחה להעלותו על דל שפתי, בו אשאר ללא ילדים, ללא החלום של חיי.
אינכם מצפים, כי זוג שכל רצונו הוא בילד משלו, ושלא מתוך בחירה לא עולה בידיו להצליח באופן טבעי להרות, ועל-כן, הוא עובר מסכת ייסורים, קשיים וטלטלות כה רבות בדרך למטרה, ומוציא בכל חודש אלפי שקלים מעבר לסיוע הממשלתי הקיים כיום, בגין תרופות על מנת לטפל בנכותו זו ולהביא חיים חדשים לעולם - יפסיק את שרשרת הטיפולים והנסיונות רק כי אין בידו הממון הרב הדרוש לטיפול בנכות זו.
חשוב להבהיר כי, הקביעה ש-5 טיפולים ניתנים בסיוע היא נטולת כל רציונל. כיום, בטיפול השלישי אנו למדים ובודקים את הכמות והאיכות של עוברים שאנחנו יכולים לייצר בהתאם לתרופה כזו או אחרת, וטרם ניסינו את כל האפשרויות. בהחלט יהיה מצב בו נצליח דווקא בטיפול השישי או השמיני ואף בטיפול העשירי, משום שידוע כי הצלחה בעניין זה תלויה באורך רוח והתמדה, ורבות הן הנשים שהצליחו לאחר 5 טיפולים ויותר.
ברור לנו שללא תמיכת המדינה בטיפולים כה יקרים (13,000 לפחות, ללא סיוע) לא נוכל להרשות לעצמנו להמשיך ולקוות, ברור לנו שביום בו ייכנס החוק לתוקפו נכנס למתח עצום וחרדה איומה וביום בו, חלילה וחס, נסיים את מכסת הטיפולים שקבע באופן שרירותי מר נתניהו וצוות עוזריו, נאלץ לוותר על חלום הילד, ונשאר עריריים למשך כל ימי חיינו! הרצון בילד, הוא רצון טבעי ושקול לרצון לחיות חיים בריאים עלי אדמות!
בעוד שבמדינות נאורות נלחמים לשימור בעלי חיים ולמניעת הכחדתן - הרי שבישראל מחוקקים חוקים להכחדת היקר מכל - האדם!!
לא יתאפשר מצב בו נגביל כלל את מספר הטיפולים לילד הראשון, הן מפאת העובדה שלא ניתן להגביל דבר שאינו באחריותנו בלבד, והוא פרי נסיונות ושילובים, ותגובת הגוף, והן מפאת העובדה שהלחץ סביב "כמה עוד נשאר לנו", יהרוס אותנו לגמרי, ויסיט את מרבית הדאגה למקום אחר.
אני פונה אליכם בקריאת מצוקה: אנא אל תמנעו ממני, אישה צעירה יחסית, לממש את החלום הגדול מכולם - להיות אמא! אנא אל תסגרו בפני את הדלת לאחר כמות זו או אחרת של טיפולים.
החרדה, הלחץ, הבהלה והבלבול הם כה גדולים, אני מקווה ומייחלת לעזרתכם ותמיכתם הכנה והאמיתית, הן כהורים, הן כנציגנו בכנסת והן ועל אחת כמה וכמה כבני-אדם אשר מבינים את הצורך הקיומי במדינת ישראל בילד, למנוע את רוע הגזירה שמר נתניהו עלול להעביר בכנסת.
בכבוד רב,
נטע הרשקוביץ ובן זוגה.

תאריך:  24/09/2003   |   עודכן:  24/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
משה לרר
סיור אחד ועוד אחד בארץ שלנו, ואם אני אומר שהיא
יפהפייה - אל תאמרו שאני יפה נפש. היא באמת נהדרת!
יאיר ראובן
כולם רצים ורק אני הולך, ובכל המרוצים (למעט המרוץ בשדות ים, שבו השתתפו כ- 70 רצים) אני גם מצליח לעקוף מספר לא מבוטל של רצים
עו"ד אברהם פכטר
בפרשת "שתיקתו" של גלעד שרון כמו בפרשת אריה דרעי - בית המשפט שילב הצהרות ואמרות בעלות אופי ציבורי, מוסרי - עם אפקטים פוליטיים - ובכך חרג מסמכותו
אריה פרלמן
אוסלו: סיפורו של כישלון ידוע מראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il