X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

ביום 23.9.03 חשפנו כאן, כי השופט תאופיק כתילי שפט בתיק תעבורה, בו הואשם בעלה של סגניתו, אסתר הרמן, באחריות לתאונת דרכים בה נפגעו חמישה אנשים. כתילי, המשמש נשיא בית המשפט השלום בנצרת, דחה את הטיעונים לפיהם ביצע עבירה על כללי האתיקה, ושפט בתיק זה למרות האיסורים הקבועים הן בחוק והן בכללי האתיקה. נודע לי, כי בעקבות החשיפה כאן החלה הנהלת בתי המשפט בבדיקת המקרה, הגורם למבוכה רבה בקרב שופטים רבים.
עכשיו אנו מתכבדים להציג כאן בעיה נוספת, הנוגעת, אגב, לא רק למשפחת כתילי, אלא לשופטים נוספים: בתו הנשיא כתילי מכהנת כתובעת משטרתית במחלקת התביעות במחוז צפון. מרבית עבודתה נעשית במחוז צפון, וליתר דיוק: בבית המשפט השלום בנצרת. וכך נוצר מצב, שבו בתו של כתילי מופיעה כמעט כל יום בפני השופטים הכפופים לאביה-הנשיא. כולל בפני השופטת-הסגנית הרמן, שבעלה טופל באופן יוצא דופן על-ידי הנשיא.
מצב לא נוח, אם לנקוט לשון המעטה: שופט-עמית יתקשה, מן הסתם, לנזוף "בבת של" כשהיא מפשלת; שופט יתקשה להטיל הוצאות על המשטרה-התביעה, מקום שהגישה "הבת של" הליך סרק. כאמור, מדובר בבעייה מערכתית, שכן בחוק ובכללי האתיקה אין איסור על עורך דין להופיע בפני שופטים הכפופים לשופט-האב. מצב דומה קיים גם בבית המשפט העליון, כאשר "הבנים/בנות של" מופיעים בפני השופטים-החברים של האב/האם בבית משפט זה.
נושא בעייתי זה חמור שבעתיים, כאשר מתברר, כי המערכת הציבורית המעסיקה עורך דין, אינה פועלת, ומראש, לצמצם תופעה זו. במקרה זה, לדוגמא, יכלה המשטרה למנות את הבת-התובעת לתפקיד שבו זו לא תידרש להתייצב לעיתים כה קרובות לשיפוט בפני החברים של האב.
הנהלת בתי המשפט מודעת למצב זה. בשמו של כתילי מסרה את התגובה הבאה:
"בתו של הנשיא כתילי הוסמכה כעורכת דין וגוייסה בהמשך למשטרת ישראל, שם היא מכהנת כתובעת משטרתית במחלקת התביעות. הבת מתגוררת בעיר נצרת ועל כן, אכן מופיעה גם בפני שופטי בית משפט השלום במחוז הצפון.
"לא קיים איסור על בן או בת של שופט לעסוק בעיסוק המשיק לעיסוק אביו ואף לא קיימת עילה המחייבת את הבן או הבת להעתיק את מקום מגוריהם או עיסוקם לצורך כך. בתו של הנשיא כתילי אינה מופיעה בפניו".
יודגש שוב, כי המדובר בבעיה מערכתית, וזו אינה בעייה רק עם בתו של כתילי. למרבה הצער, המערכת המשפטית והמוסדית אינה פועלת כדי לתקן תופעה זו.

תאריך:  26/09/2003   |   עודכן:  26/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
ד"ר חיים משגב
ניסים ישעיהו
לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה ולברכה, בדקנו אם יש פסוק שלם בתנ"ך שערכו המספרי שווה ה-תשס"ד, 5764 כמניין השנה החדשה מבריאת העולם
עמוס באר
על גבי 2 ו-4 גלגלים, טיולים ותחרויות בישראל ובמרחבי אגן הים התיכון
דליה זליקוביץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il