X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות מאמצים אלו, נשארה התלבושת האחידה של פעם, שהיתה לרוב בצבעים לא ברורים של תכלת וירוק, עם כיסים מרובעים משהו וכפתורים לאורך החולצה
▪  ▪  ▪


בשנות ה-70' וה-80' היתה נהוגה בבית הספר "התלבושת האחידה". גם אם נתעקש להסביר לבני הדור של היום את חשיבותה של "אחידות" במסגרת החינוכית, סביר להניח שנצנזר את סיפורי העבר שלנו, ולא נזכיר את המאמצים האדירים שהשקענו בניסיון לטשטש אותה.
גם אז, לפני עשרים ושלושים שנה, ניסינו גם אנו להפגין איזו שהיא מקוריות. ג'ינסים ששופשפו, כפתור שנפתח בחולצה ועוד מיני אביזרים שצורפו ללבוש.
אך למרות מאמצים אלו, נשארה התלבושת האחידה של פעם, שהיתה לרוב בצבעים לא ברורים של תכלת וירוק, עם כיסים מרובעים משהו וכפתורים לאורך החולצה, לבוש שאין כל ספק שלא היינו מצליחים "להכניס לתוכו" את הצעירים של היום...
בשלב מסוים, ובלחץ הילדים וההורים, החליט משרד החינוך לגנוז את התלבושת האחידה. מאז נראים התלמידים פחות ירוקים ותכולים והרבה יותר צבעוניים. מה שבטוח - הם אינם נראים כמו תלמידי בית ספר.
הבנות של היום מגיעות לבית הספר בחולצות בטן חשופות, קבקבים על עקבים בגובה מטר ופירסינג בכל מקום אפשרי. הבנים מפגינים בקיאות לא פחותה בצווי האופנה האחרונים ומקפידים להראות לבושים ב"שמות" הנכונים.
מה הביא את משרד החינוך, ההורים ובתי הספר להיזכר בנוסטלגיה ובגעגועים בתלבושת של פעם - אינו ברור לגמרי. אך יותר ויותר בתי ספר מחזירים את התלבושת האחידה לשורותיהם.
מסקר שנערך לקראת כנס "החינוך במבחן הזמן-המורים לוקחים את החינוך בידיים", על-ידי הסתדרות המורים, ופורסם באתר הסתדרות המורים, עולה כי בקרב תלמידי חטיבות הביניים ותלמידי התיכון (12-17), 64% מהתלמידים חושבים שאין לחייב תלבושת אחידה בבתי הספר, 26% ציינו שיש לחייב תלבושת אחידה, 10% ציינו כי יש לחייב תלבושת חלקית.
ככל שגיל התלמידים עולה, כך עולה התנגדות לנושא התלבושת האחידה.
לשאלה מהן המגבלות בנושא הופעה חיצונית של תלמידים בבתי הספר, ציינו 63% שאין להגביל הגעה לבית הספר עם עגילים או פירסינג, 41% ציינו שאין להגביל הופעה בגופיות או חולצות בטן, 78% ציינו שאין להגביל את צביעת השיער בצבעים שונים או בגוונים שונים. רק בנושא אחד היה רוב מוחלט להגבלה - 82% ציינו שיש להגביל הגעה לביה"ס יחפים.
מספר רב של בתי ספר מנסים כיום להחזיר את התלבושת האחידה, כחלק מחוקי בית הספר, מסיבות שונות, החל מניסיון לספק לתלמידים תחושה של מחויבות למסגרת, סדר ומשמעת, וכלה בסיבות בטיחותיות של זיהוי ואיתור גורמים זרים הנכנסים לבית הספר.
ביה"ס ברנר בגבעתיים, שהצטרף לבתי הספר המנהיגים השנה את התלבושת האחידה, מוכיח כי המחנכים מגלים בהחלט הבנה לכך שיש להתאים את התלבושת לאופיו של הנוער כיום. התלבושת האחידה שינתה אף את שמה לצורך התאמתה למאה העשרים ואחת, ונקראת כעת - "תלבושת בית ספרית".
בית הספר אף הוסיף ושילב במסגרת חגיגות פתיחת השנה, תצוגת אופנה בה השתתפו ילדי כל בית הספר, ובה הוצגו פרטי הלבוש השונים, או כפי שהגדירו זאת הילדים: "הקולקציות השונות".
בבית הספר ברנר הרווח הוא כפול - לבית הספר מגיעים השנה בתלבושת אחידה, בתקווה שהדבר אכן יתרום למשמעת טובה יותר ולהרגשת השייכות למסגרת. התלמידים בהחלט מרגישים כי הם לבושים על-פי צו האופנה, וכי המורים - בהחלט חושבים עליהם.

תאריך:  28/09/2003   |   עודכן:  28/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנה בית הלחמי
עוד מוקדם מדי לעשות "פוסט מורטום" למאבק האמהות למשפחות חד הוריות ולמאבקה של ויקי קנפו, אז הבה נקרא לזה "סיכום ביניים"
חנה בית הלחמי
לא פלא....משבשים להם את המחזת ההדמיה של המציאות, מספרים עליהם את האמת. עוד מישהו יאמין, רחמנא ליצלן.
שלומציון ארגמן
מסר לשנה החדשה
עו"ד יוסי פוקס
אין לבחון את מצבנו לפי ההווה בלבד, אלא ברטרוספקטיבה של היכן היינו אז והיכן אנו נמצאים היום, לפני פחות משישים שנה, קם העם היהודי מאפרות השואה אשר כילתה שליש מבני עמנו
יואב יצחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il