X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סוד גלוי הוא, כי מועמדות לתפקיד ציבורי בכיר טומנת בחובה, לצד הזכויות גם סיכונים וקשיים. כך קורה עתה לעו"ד אלי זהר, ששמו נזכר כמועמד לכהונת היועמ"ש
▪  ▪  ▪
קיבל את תיק הזרע

לקדם "פארק איילון"

הסוד הגלוי
סוד גלוי הוא, כי מועמדות לתפקיד ציבורי בכיר טומנת בחובה, לצד הזכויות הרבות, גם סיכונים וקשיים. לצד הזכויות והתמורות, ניתן למנות את החברים החדשים שצצים וכן את העבודות החדשות שמקבל המועמד, כך סתם פתאום; לצד החובות - כל צעד של המועמד נתקל בביקורת ובחשד, שהנה הנה, כבר עושים שימוש בשמו ובמעמדו של המיועד.
כך קורה עתה לעו"ד אלי זהר, ששמו נזכר כמועמד לכהונת היועץ המשפטי לממשלה, במקום אליקים רובינשטיין העומד לסיים בינואר 2004 את כהונתו.
השטחים של חברת הזרע
המקרה, שלא לומר העימות, המדובר עתה, עוסק בשטחים המוחזקים על-ידי חברת הזרע (3,500 דונם באיזור מקווה ישראל) וב-5,000 דונם נוספים באיזור, עליהם מבקשות רשויות מקומיות להקים את "פארק איילון". חברת הזרע קיבלה מקדמת דנא חלק מהשטחים לגידול זרעים. אלא ששטחים אלה, רובם ככולם, אינם מעובדים. עם או בלי קשר, מבקשת המדינה לקבלם בחזרה. שווי הקרקעות נאמד במאות מיליוני שקלים. חברת הזרע מבקשת, מטבע הדברים, לשמרם לעצמה. המדינה, לעומת זאת, מבקשת לתת לחברה קרקעות חלופיות, כדי שתמשיך לגדל זרעים - אם אכן היא מעוניינת להמשיך בעיסוק זה.
התוכניות להקמת "פארק איילון" הוגשו על-ידי מינהלת הקמה וביצוע, הפועלת בשמן של 14 רשויות מקומיות. בראש המינהלה עומד השר לשעבר אברהם כץ-עוז. קרב אחד כבר החל. הפארק שמבקשת המינהלה להקים כולל את המתחמים חיריה, אתר המיחזור, אתר עתיקות, שטח הצפה להגנה על דרום תל-אביב מפני שטפונות, שטחים חקלאיים של יישובים באיזור וכן שטח של חברת הזרע. הליכי התכנון נמצאים בהפקדה לאחר אישור המועצה הארצית, לשמיעת התנגדויות.
אלא שחברת הזרע מתנגדת לכך באופן נחרץ. במכתב ששלח עו"ד זהר בתחילת החודש הוא דורש לעכב את הליכי אישור הפרויקט. "יהיה זו מן המועיל, ולא יגרע חלקו של מאן דהוא, אם תנחה את המועצה הארצית לדחות את מועדי הדיונים בשלב זה לפרק זמן של מספר שבועות, שבמהלכן יתאפשר לך להיכנס לעובייה של קורה, ולדון בהשלכות השונות של אישור התוכנית כמות שהיא ועמדתם של הגורמים השונים הנוגעים בדבר ובכללם, מינהל מקרקעי ישראל, משרד האוצר ואחרים". ואחרים, כאמור, היא במיוחד חברת הזרע.
כץ-עוז קופץ
מכתבו של זהר הקפיץ את כץ-עוז. במכתב ששלח לשר הפנים, אברהם פורז, טוען כץ-עוז נגד גיוסו של זהר על-ידי חברת הזרע, וזאת לאחר שחברה זו כבר הגישה שלוש עתירות בעניין לבית המשפט העליון. "התפלאתי לראות כי עו"ד אלי זהר, שעל-פי התקשורת מועמד להיות יועץ משפטי לממשלה, מייצג את חברת הזרע ומגיש טענות כאילו בשם הציבור הרחב כולו. אישית נראה לי כי במחינה אתית ראוי היה, שעו"ד אלי זהר ישקול פעם נוספת מעורבותו בייצוג חברת הזרע, המבקשת לבנות אלפי יחידות דיור על שטח המיועד לפארק, ונגד האינטרס הציבורי הדורש ריאה ירוקה עבור כל גוש דן היום ובעתיד".
כץ-עוז מעלה חשש: "הייתכן שעושים שימוש בשמו של מועמד, שיש אומרים שעשוי להיות בעל שררה בעתיד על כל המשתמע מכך? בתקופה שהמערכת הציבורית תובעת מן הכנסת תקנון אתיקה והתנהגות, ראוי כי מי שעשוי להתמנות לתפקיד בכיר ובעל שררה ייזהר בפעילותו העסקית".
ועוד: "הפנייה הנוכחית של חברת הזרע על-ידי עו"ד אלי זהר, מעלה את המחשבה שמא יש כוונה לפעול לעכב התהליך על-פי הבדיחה הידועה על הפריץ והכלב: מי יודע אולי הפריץ ימות, אולי הכלב ילמד לדבר".

תאריך:  01/10/2003   |   עודכן:  01/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה פייגלין
עמוס באר
יחסי בעלים - מנהלים שכירים, באספקלריית חילופי מנהלי שיווק ביפנאוטו
עו"ד תומר ח. הנריק ריטרסקי
בעלי נכסים רבים חיים באשליית שווא, כי בבוא יום פקודה, והיה והשוכר יפר את חיוביו כלפיהם, יגן עליהם שטר הביטחון (או שיק הביטחון) שהופקד בידיהם. במצב המשפטי הנוכחי, הפכו אותם שטרות ללא יותר מחלק מהחוזה, ובמירב המקרים יידרש לפיכך בעל הנכס, לנהל הליך משפטי מלא לסילוק-ידו של הדייר מהנכס או לקבלת פיצויים עבור נזקים שזה האחרון הסב לו
אברהם שרון
אם אין לי אח - היאך אני "אחי" בכל שני וחמישי? הביטוי "אחי" מבטא את הרעות החולות שבהן אנחנו לוקים; החולי הממאיר הזה מאפיין, חד וחלק, במלה אחת בלבד, חברה נבובה, ריקנית, אלימה, מהלכת אימים על הפרטים המהווים אותה המטביעים את פחדיהם ואת ייאושם בים של דמעו,ת אשר כל אחת מהן היא טיפה של "אחי" ושל "אחותי"; חג שמח, אחי
רן ברץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il