X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רובינשטיין פתח במבצע גניזת תיקים. תיקי עמותות ברק הם רק ההתחלה. ואולם, גם אחרי שהכריע, לא יכול בהחלטתו המוזרה למרק את העבירות שכן ביצעו לכאורה אהוד ברק, יצחק הרצוג ועו"ד דורון כהן
▪  ▪  ▪
מה הוא חושב?

קלגסבלד, פרקליט כפול

ההחלטה המוזרה
היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, פתח במבצע גניזת תיקים. תיקי עמותות ברק הם רק ההתחלה. כן ביצעו עבירות, לא ביצעו - שאלות אלה נותרו לכאורה פתוחות, גם אחרי ההחלטות של רובינשטיין. ולא בכדי.
החלטת רובינשטיין, שהיתה אגב צפויה - הן בגלל אופיו האישי, והן בגלל הסחבת שננקטה על-ידי גורמי החקירה והתביעה - מעוררת ביקורת נוקבת מצד גוש הימין ומצד אישי ציבור ומשפטנים; ואף גיחוך בקרב בכירים במפלגת העבודה, ואפילו בקרב מי שנמנו עד לא מכבר בין מקורבי אהוד ברק.
התביעה בראשה עומד רובינשטיין סוחבת החלטות במשך שנים. שש שנים חלפו מאז הפרסומים הראשונים על עמותות ברק ב-1999, ערב הבחירות לכנסת ה-15 ולראשות הממשלה. רובינשטיין מיאן בתחילה לחקור, ורק בעקבות החשיפות בעיתונות, לחצו של ח"כ מיכאל איתן, ולאחר מכן דוח מבקר המדינה, הוא ביצע את עבודתו. כמה מביך שהתוצאה אליה הגיע שוב, היא העמדת שני ש"ג לדין: הגזבר גד סולימאני ויועץ התקשורת טל זילברשטיין.
רובינשטיין פירסם הודעה לעיתונות בת שבעה עמודים. חוות הדעת המלאה היא, מן הסתם, ארוכה יותר ואולי מנומקת יותר. ואולם, כבר בהודעתו על גניזת התיקים, ניתן למצוא בנקל "חורים" לא קטנים, הנוגעים לאהוד ברק, ח"כ יצחק הרצוג ועו"ד דורון כהן.
למשל: הרצוג, בידיו הופקד ניהולה של קרן "קמילה", העביר מיליוני שקלים מקרן זו לעמותות ברק. גם אם מקבל רובינשטיין את גירסת ברק-הרצוג-כהן לפיה הם הסתמכו על עמדת לשכתו של רובנשטיין עצמו, כפי שהיתה אותה עת, כדי להזרים כספים לעמותות, הרי שעדיין נותרה שאלות רבות פתוחות.
"דוגמית" קטנה: מדוע לא יועמדו לדין, בשל זאת שהוציאו כספים במרמה ותחבולה לכאורה מקרן קמילה - שהרי כספיה של קרן זו יועדו על-ידי התורמים למטרות חברתיות, להבדיל ממטרות פוליטיות. השימוש השערורייתי והעברייני לכאורה בכספי קרן זו הוא המקומם, גם אם הזרמת הכספים עצמה לקמפיין הבחירות לראשות הממשלה היתה אז לגיטימית, לפי פרשנותו המוזרה של רובינשטיין, אותה עת (ממנה נסוג מאוחר יותר). ובמילים פשוטות: מקור הכסף - עם וגם בלי קשר לשימושים הבלתי חוקיים לכאורה (למפלגה), הוא המקים לכאורה עילה להגשת כתב אישום בנקודה זו.
כפי שכתבתי לעיל, ההחלטה התקבלה, אך העבירה נותרה. מי יודע, אולי גם רובינשטיין עצמו - שהיה עסוק באחרונה ברדיפה אחרי מתים ורוחות (יורם אוברקוביץ ז"ל) - אינו מבין כיצד יוצאות תחת ידו החלטות כל כך מוזרות.
הפרקליט הכפול
משהו מוזר התנהל בכל זאת בפרשה זו, גם מצד חלק מהחשודים המרכזיים בפרשה. הראשון שבהם הוא טל זילברשטיין, אותו מבקש רובינשטיין להעמיד לדין.
סוג גלוי הוא, כי אהוד ברק טופל בפרשה זו על-ידי ד"ר אביגדור (דורי) קלגסבלד, שייעץ לו מאחורי הקלעים. מה שפחות ידוע הוא על ייצוגו של קלגסבלד לקוח נוסף בפרשה זו: טל זילברשטיין.
לקוח זה, מסתבר, וכפי שהיה ידוע למעשה מלכתחילה, מצוי בבעיה לא פשוטה. מחד, הוא עשה מאמץ לגונן על ברק, הן בשל חובת הנאמנות והן נוכח אמונתו בצדקת הדרך; אך מאידך, החלטת רובינשטיין - המטילה/מעמיסה עליו את האחריות, גורמת לו נזק עצום. עתה הוא חשוף להגשת כתב אישום, כפי שהחליט רובינשטיין.
לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין כי קלגסבלד השקיע את עיקר המאמץ כדי לגונן על ברק. השקיע, וגם הצליח להוביל את רובינשטיין לפוזיציה יצירתית: ברק, החליט רובינשטיין, כמו הרצוג ודורון כהן, לא ידע על אופן השימוש בכספים שהוזרמו לעמותות ומהן לשטח. לא היתה לו מודעות, קבע רובינשטיין והעלה תמיהות גדולות. ואם דבר כזה נעשה, שומו שמיים, עשו זאת אנשי השטח - "הפושעים הקטנים", זילברשטיין, וגם הגזבר גד סולימאני.
אין זה המקרה היחיד שבו קלגסבלד פועל תוך ניגודי עניינים; אין זה המקרה הראשון שבו הוא מתנהג באופן העלול להעלות מחשבות שמא התעוור מהכוח ומהממון המופקד בידיו. על כך נרחיב בהקדם.

תאריך:  24/10/2003   |   עודכן:  24/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
Nfc
בראיון לאל-ג'זירה מייעץ ח"כ עזמי בשארה לפלשתינים לאמץ אסטרטגיה של מאבק שתפלג את החברה בישראל; טוען: אסטרטגיית העמידה האיתנה כוללת ללא ספק יסודות של התנגדות נגד הכיבוש
עמוס באר
אביעד ויסולי
דר' רון בריימן
בלב ארץ ישראל. מנסים יהודים מסוימים, הנושאים את שם הדמוקרטיה והשלום לשווא, לכפות שוב ושוב על מדינת היהודים להיכנע בפני הצורר הנוכחי
אברהם שרון
אין לנו זכות למתוח ביקורת על קריאתה של אם שכולה לחיילים, ביום שבו היא קוברת את בנה-יקירה, חייל צה"ל שהפך לחלל, לסרב לפקודת מפקדיהם. אין לנו זכות לעשות זאת אבל מוטלת עלינו החובה לעשות זאת.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il