X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לא ברור לי מה נורא יותר - הכאב הנורא על החיים הצעירים שנגדעו השבוע לריק, או על השבי שאנו נתונים בו בידי בני עוולה שהמלכנו על עצמינו - כמנהיגים כמו גם כמושגי "קדושה" - ושמשחקים על חיינו כאילו אנחנו לא יותר מקוביות על לוח המשחק
▪  ▪  ▪

שוב נהרגו חיילי וחיילות צה"ל על מזבח איכות החיים ההדוניסטית של הקולוניאליסטים החדשים.
תושבי נצרים, ספונים בבתיהם המפוארים, הקצו לחיילים השומרים עליהם מתחם קראוונים בלב היישוב שהפך השבוע לבית מטבחיים, כזה שאופייני לשנות הכיבוש האחרונות.
שתי נערות ונער ממרכז הארץ, באו לשמור על הקולוניאליסטים מפני ילידי המקום ושילמו על כך בחייהם. נרצחו במיטותיהם.
ההיסטוריה חוזרת על עצמה וגובה מחיר דמים לא קל, בייחוד את מחיר דמם של אלו שמשלמים אותו עבור אוכלוסיות, שאינן משלמות whatsoever: תושבי נצרים מגדלים את ריבוא ילדיהם המטופחים ביישוב נוח, תוך ידיעה שיהיו מי שישלמו על כך בחייהם.
אז אולי די עם זה???
שתי חיילות וחייל. ז"ל. לא רק את זבחי נוחותם החומרית וגחמתם האידיאולוגית של נצרים הם (ובני משפחותיהם השכולים והכואבים) הרימו, אלא גם את מחיר זילות חיי אדם שמאפיינת שלטון לאומני, כוחני, שוביניסטי ומיליטריסטי באשר הוא. זה שלנו במיוחד.
החיילות, לו היו מתעוררות משנתן טרם נרצחו - לא היה להן אפילו נשק להגן על עצמן. כי הוא נשלל מהן עקב קיצוצים. מהן ולא מהם. ואני משוכנעת שתושבי נצרים עצמם, חגורים בנשק. כמו שצריך.
אני קוראת בעצם להורים, להפסיק ללכת שולל אחר סלוגנים נבובים של "חובה אזרחית" שמפמפמים לראשם על-מנת שילדיהם יתגייסו לצבא וילכו לשמור בקולוניות הללו, שאינן שלנו ואינן לטובת שום אינטרס שיכול להיות לנו לעולם. כי העניין הכי ודאי הוא, שאת הילדים הללו שולחים כקורבן לעולה, כבשר תותחים שיגן בגופו על מי שאינם נושאים באחריות לרעה שהם מביאים על כולנו - המתנחלים.
אל תשלחו את הילדים לשרת בשטחים. ואם לבנות שלכם יש אלטרנטיבה אחרת לשרות הצבאי - הרי שכנשים, אין להן מה לחפש שם, בצבא, שהוא המנגנון שמעגן את דיכויין כנשים כאן בארץ הזו ובחברה הישראלית מלידה עד מוות. גם כשהמוות הוא מוות מוקדם ומיותר כמו זה שהרחש שם בנצרים השבוע.
אני כואבת את כאבן של המשפחות, משפחות של ששה צעירות וצעירים שחייהם נגדעו השבוע, כי הם היו במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון ובארץ שדווקא אינה ארץ אוכלת יושביה - אלא כזו שממליכה עליה מנהיגים המשתמשים שימוש ציני בדמינו, תוך זילות חייהם וקידוש פגאני של רגבי אדמה כבושים, רגבים שנראים מכאן כמו תירוץ עלוב וצבוע לכמיהה קפיטליסטית פשוטה לבית עם גג אדום, כמו גם ריטואל כתי דמגוגי, של הפיכת מקום מגורים לערך רליגיוזי.
אני מתחננת בפני כולנו, בפני ההורים, בפני המתגייסים והמשרתים בצבא: אל תסכימו לשלם בדם על הקולוניאליזם הזה ועל נטיתו המתענגת לגור במקום לא לנו, לא להם.
_______________
www.haderech.co.il

תאריך:  25/10/2003   |   עודכן:  25/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מועמד 3 ברשימה של מרצ: מקדם יפו; מספר 3 יו"ר לשעבר של האגודה ההומו-לסבית; תמצא את הדרך להביא דו-קיום בין כלבים לאנשים; "אם כל מי שאני מקבלת תגובה נהדרת יצביע בשבילי - אני יכולה לרוץ לראשות הממשלה"
יואב יצחק
רובינשטיין פתח במבצע גניזת תיקים. תיקי עמותות ברק הם רק ההתחלה. ואולם, גם אחרי שהכריע, לא יכול בהחלטתו המוזרה למרק את העבירות שכן ביצעו לכאורה אהוד ברק, יצחק הרצוג ועו"ד דורון כהן
Nfc
בראיון לאל-ג'זירה מייעץ ח"כ עזמי בשארה לפלשתינים לאמץ אסטרטגיה של מאבק שתפלג את החברה בישראל; טוען: אסטרטגיית העמידה האיתנה כוללת ללא ספק יסודות של התנגדות נגד הכיבוש
עמוס באר
אביעד ויסולי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il