X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

טרם החלטתי אם ערוץ 33 נועד לשרת את צרכיו המיידיים של ג'ו בראל, סליחה - מנכ"ל רשות השידור מר יוסף בראל - או את הגימלאים הצופים בשידורים הישירים מן הכנסת, או אולי הנהנים היחידים מהשידורים הללו הם בני המשפחות של החכ"ים. כל אופן, הפארסה היומית/שבועית הזאת חייבת מפעם לפעם ריענון.
קחו למשל את פתיחת הוויכוח בכנסת על התקציב. אז לא מאיר שטרית היה זה שפתח אלא שר האוצר בנימין נתניהו, אך מה שייחד אותם מכמה חכ"ים אחרים שהיו במושבים (בטלוויזיה זה נראה דליל ועלוב) היה הלבוש. גם נתניהו וגם שטרית הופיעו כמו שחבר-כנסת צריך להופיע במשכן. טוב היה עושה השר שטרית אילו דג מישהו לסידור צווארון חולצתו, ואז הכל (נו, לא צריך להגזים) היה בסדר. קחו לדוגמא את שמעון פרס. תמיד הדור בלבושו. איש העולם.
יו"ר הכנסת ראובן ריבלין (אני מתאפק לכנותו "רובי") מנסה בכל כוחו לשמור על פאסון. הוא פונה ב"אדוני השר", "חברת הכנסת" וכו' ולא ייתן ללשונו להחליק. בנושא ההחלקות, עלה השר שטרית על עצמו. בתוך נאום פתיחה אחד, פנה מעל לדוכן אל "חבר הכנסת ג'ומס", או סתם "ג'ומס", הזכיר במלה את "ביבי", עבר ל"בייגה", קפץ ל"אבו" וחוזר חלילה.
כל אחד יודע מי הם חברי הכנסת אליהם פנה השר שטרית, אך כשם ששטרית לא מופיע לדיוני המליאה במכנסי ברמודה וחברת הכנסת רוחמה אברהם בביקיני, כך אין לסבול את הנוהג הפסול לקרוא לחברי הכנסת בשמות הכינוי שלהם, שמקורם אי שם בתנועות נוער ו/או השד יודע היכן.
תארו לעצמכם דיון בסנט האמריקני או בפרלמנט הבריטי. גם שם יקראו למישהו "'צארלי", "בוב", "מק" או "דין"? נכון שמכולן - אנחנו הדמוקרטיה הצעירה, אך גם בהודו, שגילה, כמדינה, זהה לזו שלנו, לא תשמעו כינויים כאלה בפרלמנט. יהיו שיאמרו ששם מחליפים מכות, אבל היו כבר דברים מעולם גם אצלנו.
חברי הכנסת אורון ווילן מופיעים לבית הנבחרים כאילו היו בקן של השומר הצעיר. מכאן גם הכינויים שדבקו בהם עם השנים, עוד בטרם הגיעו למשכן הכנסת. במקום כלשהו חייב חבר הכנסת להבין ששידורי הטלוויזיה אמורים לעשות עימו חסד, אך הופעותיו המרושלות לא תורמות הרבה לנושא זה. אפילו אברהם "בייגה" שוחט, שלא התגלה בבית היוצר של ארמאני, למד להתלבש לפני עלותו לדוכן.
אני נזכר בכפכפים של חבר הכנסת צ'ארלי ביטון (שהעלו לגולדה מאיר את הסעיף) ומאז אני חוזר ושואל את עצמי - מדוע אי אפשר לחייב חברי כנסת להגיע למשכן "לבושים כהלכה"? מדוע אי אשפר לחייב אותם לפנות בצורה מכובדת לחברי כנסת ו/או שרים בשמם ובתוארם?
כל כך קשה? או שזו עוד תופעה ייחודית לישראלים, שיודעים הכל, ראו הכל ובעיקר - חכמים מכולם.
תאמרו שאם זה כל מה שמטריד אותי בימים קשים אלה, הרי שמצבנו טוב. אני מסכים, אבל גם זה מטריד אותי, מה לעשות.

תאריך:  04/11/2003   |   עודכן:  04/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
בפרשת האזנות הסתר המתומללות הלא חוקיות וקלסר "פוליטי" אסור על-פי החוק ובו חומר אוטנטי כמו שיחות בין פוליטיקאים ועיתונאים. תמונות אינטימיות של מואזנים, פקסים וסקרים - מתגבשים שלושה מחנות מזרחי - פרקליטות, רובינשטיין - והעתונות. סודות "הכספת" של מזרחי
רן ברץ
עמי דור-און
ממר"י
מבצעיהן של פעולות מזוהמות אלה אינם רוצים בעצמאות עירק...(הם רוצים) להשיב את עירק לעידן הדיקטטורה השנואה ולשוב ולשלוט בה ובעירקים באש ובברזל
אברהם שרון
מענה קולי, שהוקלט מן הסתם מבעוד מועד, הכריז, על השביתה במלים אלה: "אנו מתנצלים על חוסר הנוחות, בגלל עיצומים במשק, השירות אינו פועל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il