X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל נספגת ליש"ע ומאבדת את זהותה כמדינה יהודית ואת צביונה כמדינה דמוקרטית ואין מול התהליך איזו אלטרנטיבה אלא רק חולות נודדים
▪  ▪  ▪

מסמך נוסיבה-אילון מאזן בצורה סבירה בין השאיפות והזהות הלאומית של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית ובין השאיפות הלאומיות של העם הפלשתיני. מגרעתו הגדולה בכך שהמהלך כולו תלוי בפלשתינים, חברה שהיא אנרכית ומפוררת יותר מכל חברה אחרת מחוץ לאפריקה.
זו חברה שצריכה עוד עשור לפחות כדי לשקם את עצמה ואת המרות הלאומית אפילו תתחיל בכך מחר בבוקר. הקשיים שלנו כחברה ישראלית להסכים עם תוכן המסמך רק מכפילים את הקשיים. מסמך אילון מהווה נסיגה מחובתנו להגדיר את זהותנו המדינית בישראל, גם בצורה חד צדדית, ולפעול בהתאם, ומחזיר אותנו לתלות הדדית בחברה הפלשתינית המתפוררת והאנרכית.
למרות זאת עולה מסמך נוסיבה-אילון בהרבה על מסמך ג'נבה, הלהיט התורן של השמאל הנודד. המסמך הוא ברור וחד-משמעי ואין בו ניסוחים הפתוחים לוויכוח ולכפל משמעות. כלול בו ויתור מוחלט ובלתי מותנה על זכות השיבה לעומת נוסחה לא ברורה לשיבה מוגבלת של ערבים לישראל במסמך ג'נבה. מסמך אילון עוסק בעקרונות בלבד, שקבלתם מכתיבה בעצם את הגבול והיחסים בין החברות.
מסמך ג'נבה, לעומתו, מכיל שפע פרטים המטשטשים את העקרונות. הכי חשוב, מסמך אילון פונה במקביל לחברות הפלשתינית והישראלית ומחפש בחברות האלו לגיטימציה דרך החתמה המונית. ככל שרבים החותמים כך רחבה הלגיטימציה. התומכים, המסמיכים את אילון ונוסיבה לדבר בשמם, מזוהים בברור מבלי יכולת להתחמק או לטשטש את תמיכתם. ההחתמה ההמונית ופעולות ההסברה והשכנוע, גם אם לא יניבו תמורה פוליטית מוחשית ישאירו ודאי איזה משקע חיובי בתודעה של העמים.
לעומת מהלך אילון-נוסיבה פוטרים עצמם ביהירות מדהימה מובילי מסמך ג'נבה מאיזו לגיטמציה שהיא בחברה הישראלית. די להם בלגיטמציה של עצמם, של שוויצריה ונשיא פורטוגל.
למעשה מציג מסמך ג'נבה את סרי נוסיבה כוותרן בטרם עת שמיהר לוותר על מה שנציגיו של ערפאת משיגים מאנשי ג'נבה , וזה עדיין לא סוף הדרך.
הדעה נותנת שכל מי שתומכים בהידברות עם הפלשתינים, שמאמינים שזו הדרך, ואני לא ביניהם, היו מתגייסים למאמץ רצוף, עיקש ונחוש להרחיב את מעגל החותמים ואת התהודה התקשורתית והבין-לאומית של אותו ניסיון יחודי : מסמך אילון-נוסיבה. אבל רבים מתוכם כבר נודדים בטירות אירופה עם יוסי ביילין ומסמך ג'נבה.
ממש אותם אנשים, שחלקם נדדו ממחנהו של ברק לברירת המחדל, מבחינתם, של נסיגה חד צדדית. ממש אותם פעילים שנטשו את רעיון ההפרדה החד צדדית כאשר הפציע כוכבו של עמרם מצנע והנוסחה הממוחזרת מברק: קודם נמצה את המו"מ עם הפלשתינים ורק אם וכאשר זה יכשל נחזור לאפשרות של הפרדה חד צדדית. ממש אותם אנשים שקראו לעמי אילון להנהיגם חזרה לתלות הדדית בחברה הפלשתינית. ממש אותם אנשים, עוד בטרם נתנו ליוזמת אילון-נוסיבה את הגב והתמיכה הנדרשת להצלחה כל שהיא, כבר התייצבו מאחורי יוסי ביילין ומסמך ג'נבה, מכשילים ומפנים עורף ליוזמת אילון. שמאל של חולות נודדים.
מסמך ג'נבה ישכח בעוד כחודש, אולי ימצא יוסי ביילין רעיון חדש להופיע על מרקענו. יוזמת אילון-נוסיבה מאבדת תנופה, אולי ישאר לה משקע חיובי לעתיד, התנועות להפרדה/התכנסות חד צדדית למדינה יהודית דמוקרטית כבר כמעט ולא קיימות. בינתיים נספגת ישראל ליש"ע ומאבדת את זהותה כמדינה יהודית ואת צביונה כמדינה דמוקרטית ואין מול התהליך איזו אלטרנטיבה אלא רק חולות נודדים.

תאריך:  05/11/2003   |   עודכן:  05/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק רבין
   נאומו של יצחק רבין בטקס חתימת מסמך העקרונות הישראלי-פלשתיני בוושינגטון, 13 בספטמבר 1993
אריאל שרון
דליה רבין-פילוסוף
עו"ד יוסי פוקס
שמעון שבס
במלאת 8 שנים לרצח רבין, עלו חברים קרובים לקברו; אחד מהם, שמעון שבס, כותב על הגעגועים לרבין - האיש, המנהיג, הפוליטיקאי, החבר.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il