X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

העתיד החברתי-כלכלי-מדיני של מדינת ישראל יוכל לזכות בתפנית הראויה אם נביא בחשבון, כי לא נוכל לחולל שינויים באותם הכלים שיצרו את הבעיות המאפיינות את מציאות חיינו.
עלינו להכיר באחריות הגורפת של הפוליטיקה המפלגתית על סדר היום וכמעט מכל זווית שנביט נמצא, כי פשיטת הרגל של השלטון והממסד מחייבת יצירת מבנה חדש לשיטת הבחירה, לאחריות הנבחר ולזכויותיו ולחובותיו של המועמד.
בבסיס הרעיון של גילוי דעת זה עומדת ההנחה כי המפלגה סיימה את תפקידה ההיסטורי וכי בעתיד יש לאסור על קיומן של מפלגות. על הבחירות להיות אישיות באופן מובהק תוך הטלת איסור מוחלט על מועמדים-ונבחרי ציבור ליצור ביניהם הסכמים מכל סוג, בכתב או בעל-פה המזינים את שיטת ה"שמור לי ואשמור לך".
יש לאסור על מועמדים ועל נבחרי ציבור יצירת מנגנונים של תמיכה ומטריות אדמניסטרטיביות או אידיאולוגיות ועל כל הפעילות הכרוכה בבחירתם להיעשות באמצעות משרדי הפקה, פרסום ויחסי ציבור חיצוניים ועל בסיס מקצועי גרידא.
עלינו לדאוג - באופן שאינו מותיר מקום לפרצות או לפירושים - לחוקים שיאסרו קבלת תרומות. יש להקפיד הקפדה מלאה על הרחקת בעלי ההון מהשפעה ישירה על מועמדים ונושאי משרה ואפילו שימוש בכספם הפרטי של מתמודדים ייאסר לשם קידום בחירתם.
על כל מתמודד ומתמודד לקבל משאבים זהים לצורכי בחירתו אך ורק מהקופה הציבורית באופן שיאפשר סיכויים זהים לכל מועמד.
המועמדים שיקבלו את מירב קולות הבוחרים ירכיבו ממשלה שבראשה יעמוד מי שזכה במספר המצביעים הגדול ביותר. מספר חברי הממשלה יהיה קבוע וידוע מראש. ניתן בהזדמנות זו אף לצמצמם באורח ניכר את מספר המחוקקים.
שיטת הבחירה האישית תצמיח תמורה מרחיקת לכת. עלינו לשוב ולעשות אבחנה ברורה בין עסקנות להנהגה. בין תפישה סקטוריאלית צרה לראיה רחבה. אמנם בסופו של דבר כל שיטה לא תהיה נקיה לחלוטין מחולשות אנוש, אך נדמה שסדר פוליטי שכזה עשוי לדלל הרבה מהמעוות והמקומם בשיטה הנוכחית, ולאפשר יותר מקום למנהיגים ישרי דרך ובעלי שאר רוח.
מאחר והנהגת המדינה אינה אלא פיקדון שאנו נותנים לתקופה קצובה בידי אנשים שאנו בוחרים מתוכנו, עלינו לקבוע את הכללים ואת הכלים המסננים הראויים לדמוקרטיה המתוקנת. על השינוי האמור לצמוח מתוכנו - ומאחר ואין ודאות כי התמורה המתבקשת תצמח כתוצר לחקיקה והסכמה של הכנסת המכהנת, אין להוציא מכלל אפשרות לחולל את השינוי המוצע, הנחוץ, באמצעות התארגנות שבמרכזה הטלת פתקים לבנים בקלפיות ביום בחירות, על-מנת להפעיל על המערכת הפוליטית את כל כובד המשקל האזרחי.

תאריך:  30/11/2003   |   עודכן:  30/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלברט שבות
ארז בר-נר
הניסיון מוכיח כי בתקופות בהן המצב הגיאו-פוליטי בעולם מתוח, ואוירת חוסר ודאות שוררת בשווקים הבינלאומיים - קיימת נטייה ברורה של משקיעים להשקיע בזהב, שהוא נכס "המפלט האחרון"
יוסי אחימאיר
ד"ר רון בריימן
מושיק קוברסקי
ביום שתפנו את נצרים - ימשיך הנואם במסגד בעזה לנאום: "היהודים הם יהודים - טיבחו בהם בכל מקום בו הם נמצאים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il