X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הממשלה החליטה על הפקדת "תיק הישיבות" בידי משרד החינוך; השרה לבנת היא שתהיה אחראית לתיקצוב בני הישיבות
▪  ▪  ▪
זולל חרדים??

קיבלה את הנדוניה

משהו מעניין מתרחש במקומותינו. בשקט בשקט, בהחלטת ממשלה שעברה ממש בקלות, מועברת בימים אלה הנדוניה הנוגעת לבחורי הישיבות במוסדות התורה, היישר לזרועותיה של שרת החינוך, לימור לבנת. המהפיכה השקטה הזו התבצעה בהחלטת ממשלה ביום 7.12.03, בישיבה השבועית, וזו לא זכתה בתקשורת לכיסוי הולם.
העברת האחריות בעניין זה דווקא למשרד החינוך, התרבות והספורט, בראשו עומדת השרה לבנת, נראה אומנם צעד "טבעי" ומתבקש. אלא שסביב זה, כזכור, אירעו מהומות - כאשר ניסתה ממשלתו של אהוד ברק להעביר את תיקצוב בני הישיבות למשרד זה, בתקופתו של השר יוסי שריד.
על-פי החלטת ממשלה, משרד החינוך יטפל החל מיום 1.1.04 ביישום החלטת הממשלה - בכל הנוגע למחלקת הישיבות והבטחת הכנסה. תוך שישה חודשים יפעל משרד החינוך, התרבות והספורט, בתיאום עם משרד המשפטים, לקדם חקיקה שתסדיר את המסגרת הארגונית לטיפול בכל מוסדות התורה מעל גיל 18. נציג שר הרווחה (שר מטעם המפד"ל), נקבע, יהיה שותף בגיבוש החקיקה.
בהחלטה נקבע עוד, כי החוק שיגובש יכלול את המבחנים להפעלת מוסדות תורה, את אופן תיקצובם בפעילות השוטפת ובתחום הפיתוח והמחקר, לרבות קביעת דרכי בקרה ופיקוח. ושורת המחץ בהחלטת הממשלה: "שרת החינוך, התרבות והספורט תהיה הממונה על ביצוע החוק".
החלטה זו נועדה לאותת באופן ברור שאינו משתמע לשתי פנים: השרה לבנת, ולא השר לפיד - הנחשב שלא בטובתו ל"זולל חרדים", היא שתפעל לביצוע החוק. לבנת זכתה, איפוא, לקבל לידיה את הנדוניה החשובה, מה שמאפשר לה עתה לייצור קשרים טובים הן עם המפד"ל והן עם ש"ס. אחרי הכל, מעתה הם יהיו נתונים, במידה כזו או אחרת, בידיה של השרה: תירצה, תפעל לתיקצוב גדול יותר לבני ישיבות; תירצה, תוכל להנחית את הגרזן.
כך או כך: כיצד עברה ההחלטה כל כך בקלות, ובשקט שכזה? מתברר, כי גם המפד"ל וגם ש"ס, הגיעו, אט אט, להכרה כי זה הדבר הנכון לעשותו. הנה כמה נימוקים לכך: משרד הדתות "משך אש" בעבר, מה שהביא להתנפלות התקשורת והמפלגות החילוניות במטרה לסכל תיקצוב בני ישיבות. כל העברת כספים - גם כזו שנעשתה במשך שנים למען תיקצוב אמיתי של ישיבות תורניות מהן מגוייסים בחורים לשירות צבאי-קרבי - נבחנה כאילו מדובר בגניבה מקופת המדינה; עתה, העברת האחריות לתיקצוב בני הישיבות, למשרד החינוך, תאפשר לחייב את המשרד לתת תקציב שיוויוני לכל תלמיד חרדי, בהיקף שלא ייפול מזה הניתן לתלמיד חילוני. בקרוב מאוד, טוענים עתה במפד"ל - שנתנה ידה למהלך זה, ומדובר כבר בתקציב הקרוב, יתברר כי החרדים יקבלו חלק גדול יותר מאותה עוגה.

תאריך:  09/12/2003   |   עודכן:  09/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עובדי מתנ"ס קריית מלאכי
עובדי מתנ"ס קריית מלאכי טוענים כי לא קיבלו משכורת כבר שמונה חודשים; נואשו מפנייה לשרים ופונים לאלוקים
יואב יצחק
עו"ד אברהם פכטר
משטרת ת"א - מגיע לנו "צל"ש" שאחרי חקירה ובדיקה מעמיקה החלטנו לשחרר את רוזנשטיין. זה נכון, אבל מגיע להם ציון "נכשל" על כך שעצרו אותו - בלי חקירה יסודית עם ראיות חזקות. כשהולכים לצוד "כרישים" לא משתמשים בפתיונות עם "סרדינים". לכן עד-מדינה כמו דוד אטיאס הוא לגיטימי - בתנאי שהוא אמין
רן ברץ
כוח בינלאומי אינו כוח ממשי, אלא אשליה המתפוגגת לנוכח אלימות, כשהתועלת היחידה של האו"ם באה לידי ביטוי רק לאחר שתמה הלחימה ורצח העם ורק בזירה המשפטית
מיכאל שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il