X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

גם אם נושא העברת חוק הפנסיה חובה לעובדים הינו ספין תקשורתי, שימיו ספורים, עד להעברת תקציב 2004 ומסמוס השביתה של ההסתדרות, הרי שמי שהשכיל להעביר את הספין הוא אשף תקשורת והוא הצליח להעביר את נושא הפנסיה מהשוליים האחוריים של העמודים האחרונים של הכלכלה ישירות לכותרות של מהדורות החדשות ובכך גדולתו של שר האוצר. ביבי אתה גדול.
קרנות הפנסיה ההסתדרותיות פאסה, עמיר פרץ ממליץ לעובדים לעשות ביטוח מנהלים ובעלי המקצוע האמיתיים בתחום הביטוח הפנסיוני יתחילו לזקוף ראשיהם. לפני 15 שנה כתבתי מאמר שכותרתו: "מה יקרה כשהעובדים יצביעו ברגליים בקרנות הפנסיה הוותיקות?", אח"כ שאלתי את דורון שורר: "מדוע לא ממנים מנהלים מורשה לקרן פועלי הבניין?" והוא מונה ולפני שנה טענתי בפני שר האוצר הקודם, סילבן שלום, שחובה לפתור את משבר קרנות הפנסיה ההסתדרותיות בדחיפות.
אח"כ נתתי את השם: "גלגל הצלה לפנסיה" לעמותה שהוקמה ותפקידה היה להציל את מה שנשאר לטובת העובדים. בעצת עורכי דין נבונים לא הוגשה עתירה נגד המדינה ונגד המפקח הזמני על הביטוח ובסופו של דבר האוצר אמץ את השם והפעיל את תוכניות הצלה לקרנות הפנסיה הוותיקות, שהולאמו למעשה.
עשרות מאמרים נכתבו על כך שלמרבית הפנסיונרים אין פנסיה, אבל שר האוצר הנוכחי, מר בנימין נתניהו הוא היחיד שלא פחד לשחוט פרות קדושות ולומר על קרנות הפנסיה ההסתדרותיות: המלך ערום - אין די כסף לשלם לפנסיונרים בשל משבר הניהול בקרנות. גם אם חוק פנסית חובה לא יעבור בסוף או שיעבור כנגזרת שכר של מחצית משכר מינימום או כ-2.33% של השלמה פיצויים, הרי עצם העובדה שמעסיקים בכל המשק ועובדיהם יוכלו ליישם את זכות הבחירה החופשית בין האפיקים הפנסיוניים השונים יש בכך צעד חשוב לעובדים.
ברור לכל בר בי רב שהשלמת המהלך תעשה על-ידי הפניית כל עובדי המדינה והרשויות להסדרים פנסיוניים של צבירה ולא ע"ח התקציב השוטף.
שוק פתוח וחופשי יתאפשר, כשהמשחק יהיה פתוח ויתאפשרו השקעות תשתית לטובת המדינה ולטובת עתיד הפנסיונרים. מילה אחת חייבת להאמר על כך שאסור לפגוע במשווקים האמיתיים של החסכון הפנסיוני בישראל, שהם סוכני הביטוח, שהביאו את כספי הצבירה להשקעה בחברות הביטוח ודאגו לחסכון אמיתי לטווח הארוך לאורך שנים רבות ובלעדיהם העסק ייעצר. ועוד מילה לרגולטור: בעת הזו הרגולטור בענף צריך לאפשר לשחקנים המקצוענים השונים לעלות למגרש ולשחק משחק קלאסי לטובת המבוטחים, ללא התערבות יום יומית אלא בפיקוח יצירתי שיקדם את הענף.
פנסיית החובה חייבת להיות מינימאלית כך שכשתתוסף לקצבת הביטוח הלאומי תתן שכר, שיאפשר קיום בכבוד לבן אנוש בישראל במאה ה-21 , אולם אסור כיום לחנוק את המשק ולהגדיל האבטלה, לכן צריך לכרוך יחדיו השינויים הפנסיוניים של עובדי המדינה, הפרשות מינימום לפנסית חובה תעסוקתית ופתרון לקרנות הוותיקות.

תאריך:  18/12/2003   |   עודכן:  18/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
בתיה מוסקוביץ'
יהונתן פולארד
נס חנוכה מתרחש - מכתב פתוח ל"נוער למען פולארד" מיהונתן פולארד, הכלוא בכלא באטנר, צפון קרוליינה, ארה"ב
דוד דמן
פרופיל קצר על שר המשפטים החדש, היהודי-דתי, שמונה בקנדה
פרופ' ג'רלד פרמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il