X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנה אזרחית חדשה עומדת בפתח, ובאופק שלה מסתמן אולי השינוי הכלכלי המיוחל. במסגרת ההתאוששות המורגשת, יש תקווה לגידול בתקציבי ה-IT של העסקים בשוק. גידול זה בא לאחר קיטון ממושך באותם תקציבים שנמשך למעלה משלוש שנים. עבור מי שעומדים בראש מחלקות ה IT, מנהלי מערכות מידע ומחשוב, מדובר בשורה מצוינת. יתכן ויוכלו לתרגם את משאלות ליבם המקצועיות למעשים בפועל. אז מה יבקשו אותם מנהלים לשנה החדשה מהספקים השונים?
▪  ▪  ▪

שנה אזרחית חדשה עומדת בפתח, ובאופק שלה מסתמן אולי השינוי הכלכלי המיוחל. במסגרת ההתאוששות המורגשת, יש תקווה לגידול בתקציבי ה-IT של העסקים בשוק. גידול זה בא לאחר קיטון ממושך באותם תקציבים שנמשך למעלה משלוש שנים.
עבור מי שעומדים בראש מחלקות ה-IT, מנהלי מערכות מידע ומחשוב, מדובר בשורה מצוינת. יתכן ויוכלו לתרגם את משאלות ליבם המקצועיות למעשים בפועל.
אז מה יבקשו אותם מנהלים לשנה החדשה מהספקים השונים?
הצורך בגמישות ובוורסטיליות
הצורך בגמישות ובוורסטיליות גובר משנה לשנה. צוות IT עוסק במספר פרויקטים במקביל, אשר לכל אחד מהם צרכים שונים במקצת.
ספקים שיכולים לספק קסטומיזציה התקבלו תמיד בברכה גם בעבר, אך היום הדבר יהיה הכרחי ממש. ניקח לדוגמה את תחום טכנולוגיות הלמידה/אימון וה E-learning. לאחר התאוששות מסוימת יש היום ביקוש מחודש לרכישת מיומנויות שונות, מעבר לפורמט המסורתי של "הוראות הפעלה".
E-learning הפך לחלק אינטגרלי מתהליכי למידה רבים, וכולם מחפשים היום "פתרונות מעורבים", שישלבו כמה דרכים טכנולוגיות לרכישת מיומנויות.
דבר זה קורה גם בתחומים טכנולוגים נוספים - שירותים "סטנדרטיים" אינם מספקים - נחוצים גמישות, יצירתיות והתאמה אישית.
תכנון מדויק של עלויות מינימליות
כיוון נוסף שעשוי לתפוס תאוצה יבוא לביטוי במודל-מנויים ובמודלים דומים לו. הכוונה היא לאפשר ללקוח להימנע מעלויות הנובעות מרכישת תשתית טכנולוגית שלמה, עלויות הקיימות כאשר רוכשים תוכנה באופן ישיר.
המצב הרצוי מבחינת המנהלים הרוכשים הוא שיטה המאפשרת להם תכנון מדויק של עלויות מינימליות, וקבלת מגוון הכלים הנחוצים להם, ללא צורך בהשקעות כספיות מופלגות.
יחס תועלת לעלות
בהקשר לזה חשוב לציין, כי גם בשנה הבאה, כבכל שנה מהשנים האחרונות, הדבר החשוב ביותר עבור המנהלים יהיה יחס תועלת לעלות. העובדה שמחיר שנקבע כאשר סוגרים עסקה אינו משקף בסופו של דבר את עלות הפרויקט בפועל, היא בגדר סוד גלוי.
ספקים שיידעו לשמור את עלויות הפרויקט קרוב ככל הניתן לעלות שנסגרה בעסקה, למרות אירועים בלתי צפויים בתהליך העבודה - יגרמו אושר גדול למנהלי ה IT, וסביר להניח שיהיה להם יתרון על אחרים.
האסטרטגיה הטכנולוגית של הפירמה
המגמה היא לראות יותר ויותר את האסטרטגיה הטכנולוגית של הפירמה כחלק בלתי נפרד מהתוכנית העסקית שלה, ויוצא מכך שמחלקות ה-IT נמצאות באינטגרציה מלאה עם יתר המחלקות בחברה. השאיפה היא להסתכל על כל המחלקות כעל חלק משלם מסוים, המייצג את הפירמה.
מבחינת הספקים - עליהם לדאוג ולזכור שהחומרה ו/או התוכנה שהם מספקים משפיעים על החברה כולה. הם אינם עובדים רק מול מחלקת המחשוב, ועליהם לאמץ את אותה תפיסה הוליסטית, אם ברצונם להישאר בתמונה לאורך זמן.
יוצא מכך גם שחשוב לוודא התאמת יישומים טכנולוגיים חדשים לאסטרטגיה הטכנולוגית הכללית של הפירמה, ולרכיבים הקיימים כבר מבחינת תוכנה וחומרה, כך שתיווצר חבילה מגובשת שיכולה לפעול ללא הפרעות.
ומה יקרה בשנה הקרובה?, נמתין ונראה האם יעבור חוק ההסדרים וחוק התקציב ללא שינויים ונוכל לגזור מכאן נפח משמעותי מפעילות הIT בישראל.
_____________________
- עידו לוי הוא מנכ"ל חברת הייעוץ גלובל מרקטפלייס המתמחה בייעוץ ויישום לפרויקטים בתחום מערכות מידע ו- E-BUSINESS .
לתגובות idolevi@yahoo.com ,www.glmp.co.il;

תאריך:  31/12/2003   |   עודכן:  04/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' ג'רלד פרמן
נעמי צור
זהו ספר חובה לכל אם המתעתדת לשלוח את בנה \ בתה לשרת בצבא הזוכה למעמד איתן ולאמון מלא בציבור, אמון המתפוגג לנוכח ההוכחות הנמרצות שמביאים לבל ודורון, ומתגלה כמסכה צינית, אטומה ומגמתית הפועלת על בסיס פרדיגמות שהמוסריות והאמת - רחוקות מהם כרחוק מזרח ממערב.
אברהם שרון
יוסי ריבלין
ישראלים רבים סבורים שהצרפתים נאיבים, הם לא, אם איש עסקים מגיע לצרפת למשא-ומתן, שידע שכבר באותו רגע הצרפתים אוספים עליו את כל המידע העסקי האפשרי
עומר כרמון
על-פי דוח תרחישים שהוכנו במשרדי ממשלה בישראל, מניחים כי תתרחש בישראל רעידת אדמה בחוזק של עד 7.5 בסולם ריכטר ותוצאותיה הוערכו בכ-5,000-10,000 הרוגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il