X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במשרד ראש הממשלה פתחו "חדר מלחמה". המלחמה הפעם, היא בניסיון להדוף את המערכה המשפטית שנכפתה על ישראל, בנושא גדר ההפרדה
▪  ▪  ▪
דחה פנייה להתגייס

לא מרים ידיים

חוששים מחרם
במשרד ראש הממשלה פתחו "חדר מלחמה". המלחמה הפעם היא בניסיון להדוף את המערכה המשפטית שנכפתה על ישראל, בנושא גדר ההפרדה.
ראש הממשלה, אריאל שרון, רואה במאבק זה את אחד הקשים העומדים בפתח. קיים חשש אמיתי לפסיקה נגד ישראל, שתגרור סנקציות ואולי גם חרם מצד כמה מדינות. התחושה היא, שהתוצאה כבר כתובה על הקיר: גינוי ישראל, לא כל כך בגלל עצם הקמת גדר ההפרדה, אלא בעיקר נוכח התוואי שנקבע.
בשל המצב המורכב והסיכון הרב לישראל, עושים עתה במשרד ראש הממשלה מאמץ מיוחד לגבש הגנה ראויה. על-פי החלטת בית הדין בהאג, הצדדים צריכים להביא את טיעוניהם עד יום 30.1.04. הדיון הראשון בנושא בבית הדין בהאג יהיה ביום 23.2.04.
בימים האחרונים עושה לשכת שרון מאמץ רציני לגייס את טובי המשפטנים הידועים בארץ ובעולם לטובת מטרה זו. במסגרת זו, פנה עו"ד דב ויסגלס אל היועץ המשפטי לממשלה היוצא, אליקים רובינשטיין, בבקשה להתגייס לטובת המאבק הזה. ואולם, רובינשטיין דחה את ההצעה, בנימוק שהוא כבר נתון בהתחייבויות קודמות.
רובינשטיין עומד לצאת לוושינגטון ולשהות שם שבעה שבועות, כאורח מכון המחקר ע"ש וודרו וילסון. מכון זה ממומן על-ידי קרנות מחקר פרטיות וציבוריות בארה"ב. שם יעסוק במכון בהרצאות ובכתיבה.
נשיא המכון, חבר הקונגרס לשעבר לי המילטון, כבר הודיע על הצטרפותו של רובינשטיין למכון, ואמר: "במהלך שלושת העשורים האחרונים, לא היתה אפילו החלטה חשובה אחת של ממשלת ישראל בה לאלי לא היה חלק. רובינשטיין הוא שופט הגון, יועץ חכם וידיד חשוב של ארה"ב. אנו מאושרים מכך שאלי הסכים לשהות עמנו במכון. אלי יכתוב וירצה במכון על הקריירה המזהירה שלו".
במשרד ראש הממשלה לא מקבלים את תשובתו של רובינשטיין כסופית. ויסגלס אישר שפנה אל רובינשטיין בהצעה לרכז את הנושא, "אך לצערו הרב הוא לא יכול היה להיעתר בשל התחייבויות קודמות שיש לו". ויסגלס מסר, כי בדעתו לחזור אל רובינשטיין פעם נוספת, בשמו של ראש הממשלה, ולבקשו להצטרף למאבק, וזאת נוכח דחיפות העניין וחשיבותו.
בינתיים, גיבשה לשכת ראש הממשלה צוות של משפטנים שיפעל לייצוג ישראל. הבכיר שבהם הוא משפטן אנגלי, פרופ' דניאל בית-לחם מאוניברסיטת קיימברידג'. בית-לחם ייצג את ישראל כמה פעמים בעבר. הוא נטל חלק גם בהתייעצויות שקדמו להחלטת ישראל, בהדיפת מינויה של ועדת חקירה בינלאומית לחקר האירועים במחנה ג'נין. בית-לחם הוא בעל ניסיון משפטי בינלאומי וכבר ייצג כמה גורמים בפני בית הדין בהאג.
הצוות כולל, בין היתר, את האישים הבאים: ד"ר מאיר רוזן, מי שהיה שגריר ישראל בארה"ב והיועץ המשפטי של משרד החוץ; מנהלת המחלקה לעניינים בינלאומיים, עו"ד עירית קהאן; ומנהלת היחידה להסכמים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, ד"ר שביט מאטיאס.
הסברה לאומית
גם בחזית ההסברה נערכים במשרד ראש הממשלה. אריאל שרון כבר החליט להקים משרד להסברה לאומית, והחידוש כאן: המשרד יהיה כפוף ישירות למשרד ראש הממשלה ולא למשרד החוץ. מדובר בהחלטה טעונה, שלבטח תתקבל במורת-רוח מצד שר החוץ, סילבן שלום, שדרש לרכז במשרד החוץ את ההסברה הלאומית.
צוות מקצועי עומד להמליץ על הקמת משרד שכזה. הכוונה היא ליישם זאת תוך כמה שבועות, ולהשתמש במשרד להסברה בינלאומית בפרשת גדר ההפרדה.
ויסגלס אומר בעניין זה, כי בכוונת משרד ראש הממשלה להכין קמפיין ענק, שיסביר את עמדת ישראל בנושא הגדר, וזאת תוך שימוש בגופים הקיימים. במשרד מחפשים עתה בימים אלה מועמד מתאים לתפקיד זה. הדרישה הבסיסית: איש בעל אוריינטציה תקשורתית, בעל מעמד והשפעה.

תאריך:  06/01/2004   |   עודכן:  06/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן ברץ
ד"ר עירית קינן
- או: לשבור את קשר השתיקה
עו"ד יהודה רסלר
עו"ד יהודה רסלר נאבק כבר 33 שנים כדי לשכנע את כל מי שרק ניתן - את הציבור הדתי, ממשלה, כנסת וגם את בית המשפט, שיש לגייס לצה"ל את בני הישיבות; המאבקים הציבוריים של רסלר נלמדים עתה באוניברסיטאות; הנה פרק אחד, מתוך כמה מאבקים ציבוריים מרשימים
עו"ד אברהם פכטר
יועץ ישר, הגון, ידען, בעל חוש הומור - אך לא חד, נחוש, כריזמטי ובעל אוטוריטה משפטית כובשת. יועץ המחפש פשרות ושקט תעשייתי ומשפטי - אינו מתאים לתפקיד
ד"ר צחי וידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il