X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האתר "ליכודניק" מראה לנו שוב, כמה חשוב שלא ליכודניק ינהל את המדינה, אלא מישהו מוסרי, חושב וחכם. לשם שינוי.
▪  ▪  ▪

היה לי ערב מעניין, אמש.
כזה שהתחיל באימייל שכותרתו: "חנה, גם את ברשימה".
רשימת ה"בוגדים" שעלתה באתר ה"לא רשמי" של פעילי הליכוד (על-פי דברי מנהל האתר, בתוכניתו של רזי ברקאי הבוקר), שם גם מוצע במפורש, בתגובות, להוציא את חברי הרשימה להורג.
לדברי מנהלו העילג-עד-דמעות של האתר, שהתראיין ברדיו הבוקר (יום ב', 12.1.04), האתר אינו מגובה או קשור למצודת זאב.
עד כאן דבריו, מכאן דברי: האריה השואג במצודת זאב, מגיב בדרך כלל בציוץ של זמיר כשמדובר בהתבהמות, עבירות על החוק, התלהמות, הסתה או גרימת נזקים ממשיים לחברה הישראלית. הם מעדיפים הרי תמיד לשלוח לשורת המגיבים את החזית המיתממת שלהם: את פעיל הליכוד הלא חכם ובעל כשלים בבניית משפטים רהוטים בעברית, שאפשר להתייחס אליו בסלחנות כי זו מגבלת היכולות שלו. הפרעת האישיות הקולקטיבית שמייצרת את מרכז הליכוד, היא מניפולציה נפלאה לחיבור בין הון לשלטון - יש צמיתים טיפשים ומטורפים ששומרים על מרכזי הרווח האישיים של מפעילי תיאטרון המריונטות הזה.
אחרי רצח רבין, קראו בכירי הליכוד (ותנועות הימין בכלל) להסתות מעין אלו, פעולה של "עשבים שוטים". כנראה שמקצרת העשבים השוטים של הנהגת הליכוד עובדת בכפל תפקידים - דישון סמוי מחד וקצירת הקצוות הגלויים של העשבייה הזו לעיני התקשורת והעם מאידך. ההמצאות הצפופה של הנהגת הליכוד בחברת קהל המאמינים השוטים שמקיף אותם, גורמת להם אולי להתבלבל ולחשוב שכולנו שוטים. אז הרשו לי לתקן אתכם - אנחנו לו. ברור לנו לחלוטין שהאחריות לרשימות הללו ולמה שכתוב בכותרתן וכולל ההמלצות להוציא את חברי הרשימה להורג היא של שרון, ביבי, לבנת ואחרים בהנהגת הליכוד.
מנהל האתר נשמע הבוקר מאוד גאה על עבודת קופירייטינג מבריקה שלו בהצבת המילה "בוגדים" בכותרת. הוא אפילו התפאר שהוא מסתובב עם מילון כיס ו"במקרה" יש לו את ההגדרה המילונית עימו (אחרי ששמעתי אותו - אני מציעה שיסתובב עם מילון עב כרס). כל זה קרה רגע אחרי שסיפר שרשימות עולות "לבד" ו"בלי צנזורה"... אבל הוא לא יתן לסתירה פנימית לבלבל אותו. על זה נאמר במשפט העממי הידוע באידיש (ודומני שכבר אמרתי בעבר בהקשרים דומים) - "אם זה לא היה הטיפש שלי, הייתי צוחקת".
ומה לגבי הרשימה?
כמה אמיתות בסיסיות:
1. הרשימה אינה של "סגל האוניברסיטאות", למרות שיש שם הרבה מסגל האוניברסיטאות והמכללות בישראל, אולי כי נדרש מעט הגיון, ידע והבנה היסטורית כדי להבין שרק זו הדרך.
2. היא כוללת אותי - מס' 87. לא מסגל של שום אוניברסיטה. היא גם כוללת, למשל, את מס' 11 - אזרחית אמריקנית שהמטומטמים באתר לא שמו לב שלא רק שאינה "סגל" אלא אף יש שם ספק איום על חיי אזרחית אמריקנית שגרה בארה"ב, בשל דעותיה הפוליטיות הקשורות לישראל. מעניין מה יחשבו האמריקנים על איום כזה... אני מקווה שמנהל האתר יפגוש בהד לפרסום הזה, בפעם הבאה שהוא ינסה להיכנס לארה"ב.
3. הסתה היא עבירה שדינה מאסר.
מה שמשעשע ומסמל יותר מכל דבר את מה שאמרתי כאן, הוא שהרשימה הועתקה מאתר של תלמידי אקדמיה האוהד את הסרבנים, ביחד עם דברי התמיכה המובעים באתר המקורי:
"מביעים בזאת את נכונותנו לעזור ככל יכולתנו לסטודנטים שכתוצאה מסירובם לשרת בשטחים יתקלו בקשיים לימודיים, כלכליים או מנהליים ואנו קוראים לקהילת האוניברסיטה לתמוך בסרבנים.
סטודנטים מוזמנים ליצור קשר עם כל אחד מהחתומים למעלה"
אז... תודה לאתר "ליכודניק" על פרסום הפנייה הזו, ואני מקווה שיותר ויותר יצטרפו לרשימה הן בחתימתם והן במעשה. אני רואה בשירות בשטחים מעשה לא מוסרי שנובע משטיפת מח לאומנית ומיליטריסטית, ואין בי טיפת הערכה לחיילים שאינם מסרבים להשתתף במלאכת הכיבוש או לפחות מביעים את התקוממותם נגדה, שכן היא משחיתה את חיינו כולנו. החייל שירה במפגין ישראלי לפני שבועיים, הוא רק סימפטום למחלה הרעה הזו שעולה היום מהאתר "ליכודניק", כי הוא עשה את מה שעושים שם כל הזמן - חיילים יורים באזרחים על חשבון חיינו והמוסר הקולקטיבי שלנו כעם.
הם מרגישים שזה בסדר ומותר להם, כי אתרים מפוקפקים כמו "ליכודניק" נותנים להם לגיטימציה....
קישורים:
הרשימה עם המלצות הקוראים לטיפול בבוגדים:
www.likudnik.co.il/Newspaper/reports.asp?reportId=811
הרשימה עם הקופירייטינג המבהיק-מבריק של מנהל האתר "ליכודניק"
www.likudnik.co.il/Newspaper/reports.asp?reportId=1493
_____________
מס' 87 ברשימה היא פובלציסטית ועורכת משנה של האתר הפמיניסטי www.haderech.co.il

תאריך:  12/01/2004   |   עודכן:  12/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כמה הערות על סילוקו המביש של רקטור אוניברסיטת ת"א בשבוע שעבר מכנס רשמי שארגנה האוניברסיטה לכבודה של פרופ' ג'ודית באטלר, מרצה אמריקנית הקוראת לחרם אקדמי על ישראל
אברהם שרון
ד"ר לב גרינברג
פרופ' בני מוריס, ההיסטוריון השמאלני שפתח את תיבת פנדורה של הציונות, אימץ דרך מעודכנת להתמודד עם השדים שחשף. הוא מצדיק את גירוש הערבים ב-48', מבכה את העובדה שהמלאכה לא הושלמה ובתנאים מסוימים אינו פוסל גירוש גם בדורנו. עם יציאתם המחודשת של ספריו, הסביר מוריס מה עוד צריך לעשות כדי לעצור את הברברים החדשים
פרופ' ג'רלד פרמן
דני רשף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il