X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

ראיתם "פוליטיקה" השבוע בערוץ הראשון? אם שרדתם כמוני עד סוף התכנית, אזי זכיתם לראות ולא בפעם הראשונה, את יו"ר הכנסת לשעבר אברום בורג מתעלה לשיאים חדשים של בורות, הטעייה וחוצפה.
הדיון נסב סביב נושא שבדרך כלל התקשורת מעדיפה להסתיר - התמיכה המאסיבית לה זוכה ישראל מקהילת הנוצרים האוואנגליסטים בעולם. כמובן שתקשורת, כדרכה בקודש, תחפש תמיד את הצד ה"מלוכלך", הצד של הכסף: מי תורם, מי נהנה, מי מתווך. נבצר מבינתם להבין שיש עשרות מיליוני אנשים שתומכים בישראל פשוט מנימוקים טהורים של אהבת הטוב על פני הרע.
שני האורחים, הרב יחיאל אקשטיין מ"העמותה הבינ"ל לנוצרים ויהודים" ו-וילם ואן דר-הובן מ"השגרירות הנוצרית", הסבירו כי בניגוד למקובל לחשוב קיימת קהילה נוצרית אוונגליסטית מסביב לכל העולם ולא רק בארה"ב, קהילה הכוללת כ-80 מיליון נפש. קיימים מאות אירגונים פעילים המאוגדים באירגוני גג ותומכים בישראל בנושאים רבים ומגוונים החל מהבאת עולים, סיוע למשפחות במצוקה, עזרה לנשים מוכות, בניית מבני ציבור, עזרה לנפגעי טרור ולזק"א, וכמובן גם בהסברה ובתמיכה מדינית בישראל.
עשרה ריבוא של דעות קדומות על הנוצרים האוואנגליסטים ומניעיהם ירדו לעולם ונראה כי ח"כ בורג נטל תשעה מהם. רק זה לא מכבר התאוששנו ממאמר השיטנה אותו הפיץ בכל העולם תחת הכותרת "קץ הציונות".
להזכירכם, במאמרו זה מחודש ספטמבר האחרון הבין הנ"ל את מניעי המחבלים המתאבדים, כיסח את המתנחלים עד דק ("כת בלתי מוסרית של מפירי חוק מושחתים") וסתם את הגולל על האומה הישראלית כאומה הבנוייה על "פיגומי שחיתות ויסודות של דיכוי ואי צדק".
לאחר שסיפק ביד חפצה ובהגיון מופקר חומר גלם לדורות על דורות של שונאי ישראל, מעז ח"כ בורג לתקוף בגסות את הרב אקשטיין ומר ואן דר הובן ולהגדיר את הכסף שלהם ככסף טמא. מעניין עד כמה הוא בדק את הכסף שמימן את כרטיס הטיסה שלו לטקס ג'נבה המתוקשר, מה היו מקורותיו ומהי מידת הטומאה שלו. כנראה שאם היו הידידים הנוצרים הנפלאים הללו הופכים לטרוריסטים שידיהם מגואלות בדם יהודים היה בורג רץ לחבקם בשקיקה. אכן, אין גבול לחוצפה.
לזכותם של עורכי "פוליטיקה" ייאמר שלשם שינוי היה הפאנל הפעם מאוזן למדי ומול בורג הילדותי והנרגן ופרופסורית קיצונית משמאל שפיזרה את הסיסמאות הרגילות, הועמדו הפעם יורם אטינגר הרהוט, אדם המכיר את הנושא לפני ולפנים משהותו בארה"ב בשליחות המדינה, וח"כ גלעד ארדן שניכר עליו שלמד את הנושא היטב.
בהמשך זכינו להיחשף שוב לעוצמתו האינטלקטואלית של מי שזה לא מכבר ישב בראש בית הנבחרים שלנו. כאשר הסביר יורם אטינגר בצורה מדוייקת ואמינה כיצד חייב הנשיא בוש את בחירתו לבסיס הכח הנוצרי אוואנגליסטי, הוא הביא כדוגמא את הבחירות המקדימות בשנת 2000 במדינת דרום קרוליינה שבהן תמיכתה של אשה אחת, מנהיגת הקואליציה הנוצרית רוברטה קומבס, הביאה לסחף שהוביל לנצחונו של המושל בוש דאז על סנטור ג'והן מק-קיין ובכך סללה לו את הדרך למועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית.
טעית, התפרץ בורג בזלזול לתדהמת כל המשתתפים, והוסיף שבוש חייב את נצחונו לזיוף הקולות בפלורידה. אכן ממש התבטאות שאנו מצפים מח"כ ישראלי זוטר על החלטות בית המשפט העליון בארה"ב ועל בחירת נשיאה. יצאת גבר, אברום. לך ספר לחבר'ה.
נושא השנאה הפאתולוגית של אבירי השמאל הישראלי הפוסט ציוני לידידי ישראל, כמו גם אהבתם הבלתי מוסברת לאויביה החפצים להשמידה, כנראה ייחקר בדורות הבאים ע"י פסיכולוגים (או אולי פסיכיאטרים). הייתי ממליץ להם להתחיל לאסוף חומר מדברי ח"כ בורג. הם בודאי ימצאו שם ממצאים מרתקים הראויים למחקר מעמיק.

תאריך:  05/02/2004   |   עודכן:  05/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il