X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים

המוסד הישראלי, זה שניתן לתלות בו את כל תחלואי המזה"ת, הוא שעמד מאחורי טבח קרבלה, אתמול בחג העשורה בעירק שבו נהרגו כ-170 עירקים חפים מפשע בידי אחיהם המוסלמים. כך אמר מזכ"ל החיזבאללה, חסן נאסראללה, אתמול בעצרת בבירות. העובדות לא חשובות השמועות והדמיון המזרחי יעשו את שלהם.
'אצבעות הלובי הציוני' מאחורי משבר הרעלה בצרפת, כך העיתון המצרי 'אל וואפד' רק לפני שבוע. העובדות לא חשובות, השנאה, ההזיה והבורות יעשו את שלהם.
השמועות עשו ועדיין עושות את שלהם ממותו של ישו, בידי יהודים כמובן, עד הפרוטוקולים של זקני ציון. מעט עובדות, הרבה כוונות רעות ושפע של הסברים הזויים עמדו מאחורי פורענויות אין ספור בחברה האנושית ובעם היהודי בפרט.
הידיעה, כפי שפורסמה היום בעיתון מעריב, שמאחורי עסקת החיזבאללה האחרונה אין מניע מלבד חיבה ישנה של ראש הממשלה לאיש עסקים זקן, מר שמעון כהן, שאתו היה קיים קשר עסקי לפני מעל לעשרים שנה. ושבמקרה אירע מזלו, כעבור שנים, להיות חותנו של עבריין מסתבך מסוגו של אלחנן טננבוים, משתלבת היטב בשוק הגוזמאות והפנטזיות המזרח תיכוני שבו הסברים הזויים ועובדות לא רלבנטיות מספיקים להנפיק חרושת שמועות שלא הייתה מביישת את חסן נאסראללה וכל הוזה וממחזר של המזימה הציונית להשתלט על העולם - 'הפרוטוקולים של זקני ציון'.
הידיעה לא הביאה בדל הוכחה שהקשר התמשך, שמר שמעון כהן השתמש בקשר המעורפל מהעבר, שהיה בידו לגמול בצורה כל שהיא לראש הממשלה, שבתו אסתר, אשתו החוקית של הנוכל אלחנן טננבוים, ידעה, הזכירה או השתמשה בקשר הזה. שהתנהגותו של ראש הממשלה, באיזה אופן שהוא לא הייתה מונעת מאמונתו הכנה שגם אני חושב שהייתה שגויה. העיתון לא מתבייש להשתמש בדברי הרהב של הנוכל אלחנן טננבוים עצמו, מי שכבר הודה בשקר, נחשד בסחר בסמים ובהימורים, ניצל נשים ועשק את כספן והתפאר ביכולתו לשקר, כאסמכתא לחרושת השמועות שהעיתון יצר. אמינות העיתון שווה לכן לאמינותו של טננבוים.
הרי כל אחד מאתנו שכבר התבגר בשנים עשה ופעל הכיר ומכיר, מן הסתם, מאות אנשים כשותפים לעבודה, לעסקים, למילואים או לתחביבים. לכל אחד ממכרינו מאות מכירים משלו ובארץ קטנה כשלנו עם קצת מאמץ אפשר למצוא קשר כמעט לכל אחד, זה נכון שבעתיים בשנות השבעים אם אוכלוסייה קטנה בחצי. כמה מאתנו באמת מכירים גם את מערכת היחסים המשפחתית של שותפינו לעסקים ולעבודה וכמה עוקבים אחריה לאורך שנים כאשר הקשר כבר נשכח ומתנתק. כנראה שאין אפילו אחד כזה.
הרי ראש הממשלה כבר השליך מעבר לגבו מקורבים לא מעט כאשר התגלעה מחלוקת, אבד העניין המשותף והשתנו הנסיבות. הרי לא רק גורלו של טננבוים נידון בעיסקה אלא גם החזרת שלשת חיילינו ז"ל לקבר ישראל.
פרשת טננבוים ראויה למחקר עיתונאי רציני, לוויכוח ציבורי על כל ההיבטים המזעזעים של התנהלות מערכת הביטחון והמדינה. הפרשה לא זקוקה לסיפורי אלף לילה ולילה. מכל היבט רוויה הכתבה, היום בעמוד השער של מעריב, בזדון ורוע לשמו, מורידה את העיתונות הישראלית לשפל חסר תקדים של אמינות, דיווח לא ענייני וניצול לרעה של כוח התקשורת. לא ראש הממשלה צריך להחזיר את המפתחות אלא המערכת, הכתב וכל מי שנתן ידו לחרושת זדונית של שמועות.

תאריך:  04/03/2004   |   עודכן:  04/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה איפרגן
יואב שגיא
השימוש בעתודות הקרקע של ישראל הוא בזבזני ואינו תואם את המציאות של מצוקת קרקעות חמורה; למרבה הצער, מינהל מקרקעי ישראל מנהל כיום את הנכס הכי חשוב שיש למדינה, את משאבי הקרקע של המדינה, כספסר קרקעות גדול, לצורך מיקסום הרווחים
דליה דורנר, שופטת בית המשפט העליון
דברי פרידה מבית-המשפט העליון - 3.3.04; "... גם באותם ימים קשים של שואה ואחר שואה, כאשר העם היהודי התכנס אל תוך עצמו, מדריכינו הייקים חינכו אותנו לערכים אוניברסליים, שלהם אף שורשים עמוקים במורשתנו: אהבת האדם, כיבוד האדם באשר הוא אדם, והעיקרון הקאנטיאני, לפיו אדם לעולם אינו אמצעי להשגת תכלית אלא לעולם הוא תכלית לעצמה"
עו"ד יוסי דר
חשיפת שערוריות מין ואלכוהול בפרלמנט הבריטי מוכיחה שלא רק ברשות המחוקקת הישראלית דבק רבב
שמואל גורדון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il