X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

הוויכוח הגדול שפרץ סביב חיסול חלאת האדם הזו, נסב כולו סביב שאלת הכדאיות. האם החיסול ימנע טרור או יגביר אותו. השמאל כמובן שלל את החיסול, הימין הצדיקו, אך שני הצדדים נשענו על אותה אבן בוחן - הכדאיות.
על-אף שטיעוני הימין מוצלחים והגיוניים יותר מטיעוני השמאל, ועל-אף שהמציאות מוכיחה שוב ושוב את צדקתו, הרי שבוויכוח הזה נדון הימין להפסד משום שהוא מקבל כאכסיומה את נקודת המוצא של השמאל.
על-פי גישת השמאל אין בעולם מושג של צדק. אין טוב ורע - הכל יחסי למתבונן ולכן כל שעלינו לחתור אליו הוא ש"הייאוש ייעשה יותר נוח" (חוה אלברשטין - 'נוסעת ללונדון').
דוברי הימין שמסבירים כי חיסול יאסין יביא להורדת הטרור - צודקים, אך מבלי משים, הם נכנסים מרצונם לכלוב התודעתי השמאלי.
את הרעיון לפיו נוכל לאכוף את קיומנו על הערבים בכוח הזרוע בלבד, בלי שורש הצדק היהודי, ביטא טוב מכולם משה דיין לאחר מלחמת ששת הימים. "מוטב שארם א' שיח ללא שלום - משלום ללא שארם א' שיח" אמר אז דיין. באמירה זו נזרעו זרעי חורבנם של ימית ובנותיה, משום שביסוס מדיניותה של המדינה היהודית על שיקולים פרגמטיים בלבד - הנה חרב פיפיות. מלחמת יום כיפור שברה את מיתוס הישראלי הבלתי מנוצח ואותה פרגמטיות שבשמה אחזנו בסיני (בכדי לאלץ את הערבים להשלים עמנו) הובילה עכשיו למסירתה למצרים (למען אותה מטרה).
חיסולו של אחמד יסין היה הכרחי פשוט משום שהוא צודק. מאז אוסלו - איבדה ישראל את הנשק החשוב מכל - את הצדק. הסיסמה שהובילה בעשור האחרון את אזרחי ישראל להקזת דם בלתי פוסקת היא: "אל תהיה צודק - תהיה חכם". התחכמנו, ויתרנו על הצדק, ואת המחיר אנו משלמים דבר יום ביומו.
במוסר כמו בפיסיקה - אין ואקום. לחלל הצדק שהותרנו נכנס החמאס. הצדק הוא נשק רב עוצמה וכשהיהודים מסרוהו ל"צדיקים" דוגמת יאסין וערפאת - התוצאה הסופית היא שימוש בילדים כפצצות חיות. תופעת המחבל המתאבד המפוצץ עצמו על אוכלוסייה אזרחית לא הייתה קיימת לפני אוסלו. מדובר במוטאציה מטורפת שפרצה מתוך האקספרימנט חסר האחריות שנעשה במעבדת השמאל. לא רק את גורלם חרצו היהודים חסרי האחריות - גם את העולם החופשי כולו הם סחפו אתם. מגדלי התאומים עוד עומדים היו על תילם אלמלא ה'שוהדה' האיסלמית שפרצה מתוך המבחנות.
חיסול יאסין הנו משב רוח רענן בתוך מדבר הצדק שבו נתקענו. אם החיסול הזה הוא סנונית ראשונה ושיקולי צדק יוסיפו ויובילו את מדיניותה של ישראל - מובטח לנו כי הטרור יודבר. הצודק מנצח - וממילא משלם את המחיר הנמוך ביותר. אולם אנו יודעים שלא זה סיפורו של שרון. ממשלת שרון תמהר ותמחק את ההישג המוסרי הזה בסדרה של ויתורים שישיבו לאוייב את הביטחון בצדקתו. ובכל זאת - פעולה מוסרית יש לה ערך בפני עצמה והיא ראויה לכל שבח.

תאריך:  23/03/2004   |   עודכן:  23/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אחמד יאסין
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרה חורש
מתוך לקט הרצאות בנושא: "נשים בעולם העבודה - אתגרים והזדמנויות", ביום עיון שנערך ב-22.3.04 ביוזמת משרד התעשייה המסחר והתעסוקה והרשות לתכנון כח אדם
תמר אלמוג
מתוך לקט הרצאות של יום עיון "נשים בעולם העבודה - אתגרים והזדמנויות"
יוסי מטלון, אדריכל
עיר הבנויה בחומרים ישנים, משרתת אמונה בלתי משתנה ואורך חיים חסר פשרות, עיר שבאה לשמר תרבות בדלנית, למנוע חידוש, ולמנוע חשיפה של תושביה למרכיבים תרבותיים אחרים
מושון ציזיק
עו"ד אברהם פכטר
חיסולו של השייח' יאסין התאחר במספר חודשים בשל היסוסים מוסריים מיותרים, כאשר כל צמרת חמאס היתה מרוכזת בבניין מסויים בעזה. ידיו של השיך יאסין היו מגואלות בדם של עשרות אזרחים וילדים תמימים ומותו היה מוצדק הכרחי וחוקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il