X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

הנה לפנינו מר איקס. שופע נופת צופים של הזדהות עם העניין הפלשתיני והכורח לעשות שלום בכל מחיר, תמורת ויתורים מפליגים לאויב. לועט דברי נאצה צדקתניים כלפי ה"פשיזם" הישראלי, החל בשרון וכלה באפי איתם ושאול יהלום. סגנונו הצדקני ושופע הדוגמטיות והמליצות הריקות באיצטלה של ליברליות, המגנה ובולם בלגלוג ושיסוי כל מחשבה רעננה מאחורי חזות נינוחה של נבערות צדקתנית, דומה שהולם את הופעתו ההדורה.
בפרט כשהוא מצית סיגר האבאנה משובח, תוך אמירה ברוח צינית משהו על "האומללים הללו שלא ידעו להסתדר כראוי". הוא ששרת 25 שנה בצה"ל, ואחר השתלב בחוגי אליטות ההון הקרטליסטי הגדולות, אלה כשכמה מידידיו הפחות מצליחנים שרויים בפריפריה שלהם מבחינת הרטוריקה והגינונים הצדקתניים/נחרצים. כמעט שאין הוא נוהג להתרועע עם עמך, פרט ליציאות סדירות עם שני כלבי טרף ענקיים אפופי נביחות פרע לסיבוב ברחוב לייד וילת הפאר שלו. הוא בא ממשפחת אפרטצ'יקים מפא"יניקית נישאה ונחשב לשמנה וסלטה.
בזמנו נהג אף להפגין אנוכיות קרירה המתנערת מכל אחריות אישית בטון נחרץ המהדהד "צודק" תוך חקיינות מבולבלת, בהתאמה לגחמותיו המזדמנות, חקיינות רטורית לפילוסוף המנוח ד"ר משה קרוי אבי ה"אגואיזם הרציונלי" במקומותינו.
אתחיל בשאלה האם מר איקס הוא איש שמאל? האם הוא מבין דבר או חצי דבר בכלכלה מדינית, במדיניות רווחה סוציאליסטית, האם הוא אמון על רגשות חמלה? או סולידריות חברתית?
התשובה ברורה למדי.
אז למה בכל זאת הדבר מכונה במקומותינו "שמאל" בניגוד לשימוש המקובל בעולם במושג?. כי כאן נהוג לקרוא "שמאל" לכל המשים עצמו בעל ברית עם העניין הפלשתיני.
למה?
ככה.
האם ביילין הוא איש שמאל?
רן כהן, שהיציע אג'נדה חברתית, הוא שמאל, זה אני מבין. אך האיש נדחה בבחירות במפלגתו, ובמקומו עלה ה"במקום שמאל", second-hand Beilin - האם ביילין היציע אג'נדה חברתית או כלכלית? לא. רק עניין הקונפליקט הישראלי פלשתיני.
האם איש הבלייזר ההדור, כמוהו כמר איקס, האם יש לו דבר וחצי דבר עם השמאל? לא כלום. אבל "לא כלום" זהו ביטוי ממעיט. מדובר בחוגים חברתיים, שלא רק שאין להם דבר עם שמאל וחמלה אנושית פשוטה. אלא, ההיפך מזה - הם הגרעין הראקציוני, הגזעני, והדכאני ביותר באוכלוסיה.
יוצאי חוגים המקורבים לעשירון העליון, זה שברובו אינם אנשי כלכלה חופשית, אלא אנשי הון קרטליסטי שנעשה בחסות המדינה. וחלקם יוצאי מערכת הביטחון שהשתלבו במערכות ההון הקרטליסטי, וכל הוויתם היא גזענות, צדקתנות רטורית ובוטחת בעצמה או יותר נכון, בריקנותה הקשה. כזאת המסווה את טבעה הדוגמטי והנחשל במצג של מעין יושרה ועקרונות; חוסר סובלנות נוראה, וחוסר רגישות אנושית מדהימה, אטימות מחרידה לכל מה שחי - ולעיתים כה קרובות.
מה פשר חבירת אנשי החונטות של ההון הקרטליסטי ומסתודדי הגנרלים עם הנושא הפלשתיני?
ההסבר פשוט.
הסכסוך הינו גורם מתסיס בחברתנו. תכופות, מלחמה מעוררת דחפי חיוניות אנושית ובסיסי סולידריות חברתית.
אבל אנשים כמו מר איקס רוצים "שקט ושלום" ומוכנים לשלם על זה כל מחיר, אף ששיקול דעת סביר מראה שבשלב זה היתכנותו וסיכוייו של שלום כזה נמוכים עד שואפים לאפס.
מה פשר הכמיהה האובססיבית הזאת?
שקט ל- מה?
החונטות שונאות את רוח התסיסה והחיוניות האנושית. שאיפתם - אוכלוסיה כנועה, לה הם בזים מלכתחילה. לא בכדי מלאו את הטלויזיה הישראלית בטלנובלות ברוח לטינו אמריקנית (שגיבוריהם עוטי החליפות ההדורות והברלנטין דומים כשתי טיפות מים להדר הבלייזר של הביילין למינהו) על-מנת לסמם ולשתק את החשיבה של עמך. שכן, שאיפתם חופש לקרטליזם כלכלי בחסות הממסד תוך הזרמת כספי מדינה ומיסוי כבד למטרה זאת. הדבר מנוגד לכל רוח של כלכלה ותחרות חופשית. לשם כך יש להשליט צפידות ודיכוי ולנטרל את המחשבה החופשית. המשך הקונפליקט ניתפס על-ידם אינסטינקטיבית כמדרבן את ניגודה של הצפידות הכנועה - רוח חופשית ותוססת.
לכן הם שואפים "לסגור את הסכסוך" תוך "עסקה עם הפלשתינים". אחר כך יפנו לדכא את שאר ביטויי הרוח האנושית החיה המאטה את תנופת הפרע של חונטת ההון הקרטליסטי.
___________
- קישור: מקורות הגישה הבוזזת: גמול, חסד ורחמים -קרוי הפך את איין ראנד על פיה.
www.literatura.co.il/show_creations.asp?id=5290
- איש החונטות של העשירון העליון מול האזרחיות השפוייה של אנשי העשירונים התחתונים
www.literatura.co.il/show_creations.asp?id=4904

תאריך:  25/03/2004   |   עודכן:  25/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
ביום הניצחון האיסלמי המיוחל, היום שלפי אמונתם כבר עומד בפתח, יזקפו את קומתם מאות מיליוני עבדי-אללה, אשר אחרי החזרת כבודם ייצאו למערכה האמיתית: השלטת אמונתם בכל רחבי העולם
מוטי סנדר
אורי נטע
'גילגלתי' סיפור דמיוני על איך היה יכול להיות אחרת אם השליטים היו מבינים היטב את המשמעות של זכות וחובה
אביעד ויסולי
ביבי לא לקח בחשבון דבר אחד - שהציבור רואה בו ובוחן אותו כמנהיג, ולא כתחמן
אליקים העצני
נסיגה מארץ ישראל, הרס יישובים יהודים, גירוש בכח של מתנחלים יהודים - דגל לבן או דגל שחור? חוק חוקי או חוק בלתי חוקי? פקודה חוקית או בלתי חוקית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il