X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יוסי ביילין ושותפו לתהליך ז'נבה, יאסר עבד רבו, יצטרכו להתפלל ולקוות לחמאס חלש, קטוע הנהגה ונירדף שאם לא כן 'קורבנות השלום' ירבו מקורבנות המלחמה
▪  ▪  ▪

'קורבנות השלום', כך כינתה ממשלת ישראל את הנפגעים הרבים מגל פיגועי ההתאבדות שליווה, כבר בשנים 1993-1996, את מימוש הסכם אוסלו.
יש סתירה צורמת בהגדרה, אבל גם הכרה שלמען מטרה ארוכת טווח ראויה, בעיני ממשלת ישראל דאז, מוצדק ואולי הכרחי, לשלם מחיר כואב ויקר בטווח הקצר.
'אויבי השלום', כך הגדיר אותם כבר אז 'יקיר השלום' יוסי ביילין, שעשו הכל להטביע את התהליך המתהווה בדם ואש, היו בעיקר אנשי החמאס. אחמד יאסין מהכלא בישראל הכתיב וקבע את הקו. ראשית - לפגוע בסמכות הרשות הפלשתינית וביכולתה לנהל מו"מ עם ישראל. שנית - לנהל את המאבק בישראל עד החזרת כל האדמות לבעליהם החוקיים, ערביי ישראל, והחזרת היהודים לארצות מוצאם. לא יהיה ביטחון ליהודים אלא מחוץ לפלשתין.
היכולת הארגונית, הקו האידיאולוגי והמסירות לרעיון, הם שהפכו את השאלה, עד כמה היה מעורב השייח' אחמד יאסין ממש בעצמו בתכנון הפיגועים, למיותרת ולא רלבנטית.
ברור שלטווח הארוך, חמאס שמנהיגיו נהנים מחסינות, חמאס שהצליח ליצור מאזן אימה של נקמה בישראל, מסוכן פי כמה מחמאס שהנהגתו פגועה, רדופה ושקועה במידור ומגננה. זאת גם אם בטווח הקצר מתלכד החמאס, אחרי כל חיסול, עם ארגוני טרור נוספים בהתרסה כלפי ישראל.
מהניסיון המר של פיגועי 1993-1996, צריך להיות מובן גם לאנשי השמאל הלוהטים והתמימים ביותר בישראל, ששלום וחמאס לא יתכנו בו-זמנית. בסוף הדרך, במקרה וגישתם המדינית תבשיל לכדי הסכם קבע עם הפלשתינים, מחכה להם מפגש גורלי ובלתי נמנע עם החמאס. כמידת יכולתו הארגונית, חוזקו ונחישותו של החמאס, כך גם סיכויי השלום הפלשתיני-ישראלי. השלום, שלגירסת השמאל אפשרי ממש מעבר לפינה.
יוסי ביילין יודע היטב, שדבר לא השתנה בהקשר זה, ולבסוף, אם ימצא רוכש למרכולתו, יצטרכו הוא ושותפו לתהליך ז'נבה, יאסר עבד-רבו, להתפלל ולקוות לחמאס חלש, קטוע הנהגה ונירדף שאם לא כן כל מעשיהם 'קלם פאדי'. 'קורבנות השלום' ירבו מקורבנות המלחמה.
תאריך:  26/03/2004   |   עודכן:  27/03/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
אין לי עצה עבורן, אין לי מוצא, אין לי פתרון, ואין לי גם נחמה, המעט שיש לי ואותו אני מבקש להכביר ולהרעיפו עליהן הוא המעט שנותר - חמלה
נילי ירון
במאקרו זה בול
עו"ד אברהם סימון
חוזה מכר מקרקעין, הניתן לביצוע בעין, יוצר נאמנות קונסטרוקטיבית, כלומר נאמנות מכוח דין. מרגע כריתתו של חוזה מכר מקרקעין נחשב המוכר לנאמן, ואילו הקונה נחשב לנהנה, כאשר זכותו של הקונה מכוח החוזה נחשבת לא לזכות חוזית גרידא, אלא לזכות שביושר
עו"ד אברהם פכטר
המשפט הבינלאומי אינו אוסר זאת. המשפט הפנימי המדינתי מכיר בהגנת המדינה מאלמנטים עוינים גם בחו"ל. הסיכול הוא נגזרת של הזכות להגנה עצמית מפני טרור - זכות המוכרת משפטית, מוסרית ובינלאומית
חנה בית הלחמי
והפך לאייקון מוזיקלי ומודל לחיקוי עבור בני נוער וצעירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il