X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שוקד בימים אלה על הררי החומר בפרשת האי היווני. במקביל שוקדת פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, על גיבוש עמדתה בנושא, לקראת הגשת המלצות ליועץ המשפטי לממשלה. בסוגיה זו לא צפויה הפתעה מרעישה מצד ארבל. היא תמליץ, קרוב לוודאי, על העמדת אריאל שרון לדין.
מזוז אמור להכריע בזמן הקרוב, לאחר שיקבל לידיו את חוות דעת הפרקליטות, האם יש מקום להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה אריאל שרון, בפרשה זו. כתבתי עומד לקבל, שכן מזוז עומד לשנות סגנון: הוא יחליט, והוא יקבע. בניגוד לקודמיו, הוא אינו מתכוון להמשיך בנוהג הנפסד, לפיו החלטה מהותית היתה נכתבת ומפורסמת "על דעת פרקליטת המדינה".
כפי שנראים הדברים עכשיו, אין ראיות מספיקות להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, וקיים ספק גדול האם יש מקום לאישום נגד גלעד שרון עצמו. נציין כאן, כי גלעד שרון אינו עובד ציבור וגם לא משרת ציבור. את זאת יודעים היטב בפרקליטות ובמשטרה. אי לכך, גם אם קיבל כספים מאיש העסקים דוד אפל, תתקשה התביעה להגיש נגדו כתב אישום בגלל עצם קבלת הכספים, גם אם הדבר מעלה ריח רע. אחרי הכל, גלעד שרון אינו היחיד שקיבל כספים, ולו בזכות ייחוסו המשפחתי. תופעה זו שרירה וקיימת ונוהגת שנים רבות. מי מאיתנו לא מכיר את התופעה, לפיה בנים ובנות של שופטים בכירים מאוד, מקבלים ג'ובים וכספים בזכות ייחוסם; מי מאיתנו לא רואה כיצד נעשים מינויים בכירים בשירות הציבורי.
החורים הגדולים בטיעונים שהועלו בפרשת האי היווני נגד שרון ידועים היטב למזוז. נודע לי, כי היועץ המשפטי הנחה את המשטרה ואת הפרקליטות לבצע השלמות חקירה. עמדתו של מזוז - ממנה עולה כי אין מקום להגשת כתב אישום בפרשה זו - ידועה היטב גם לצד המוצמד לקיר, הוא שרון ובניו. נודע לי, כי גורם המקורב לשרון קיבל באחרונה דיווח "מסודר" על דברים שאמר מזוז לעיתונאים, בשיחת רקע שערך עימם. הדברים ששמע גרמו לקורת רוח אצל שרון.
שרון נערך בימים אלה לבאות. אם יעבור בשן ועין את פרשת האי היווני, השמים הם הגבול. אמנם, פרשת סיריל קרן עדיין אינה סגורה. היא תוכרע, אם לגניזה ואם לכתב אישום, רק בעוד כחצי שנה. הזמן הזה הוא שמעניק לשרון את התקווה ללכת על התוכנית הגדולה שהוא רוקח בימים אלה. נודע לי, כי שרון מבקש להגיע בשלום לקיץ הקרוב. החופש, כאשר הכנסת מצויה בפגרה גדולה, עשוי לאפשר לו לערוך שינויים גדולים בממשלה, כולל הכנסת הדתיים. כל זאת, כאמור, בהנחה שישרוד עד אז, ולא יוכרע על-ידי מזוז.

תאריך:  27/03/2004   |   עודכן:  27/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
האחריות הלאומית של פרס וגלאון
אביתר בן-צדף
אחמד יאסין היה טרוריסט, ואסור לתת למוקירי זכרו - יהודים, ערבים ונוצרים - לבלבל אותנו
ניסן יואלי
לפי המצב כיום אם משה רבינו היה מזמין מאן דהוא לסעוד על שולחנו, קרוב לוודאי שהוא היה נתקל בסירוב מתנשא "מטעמי כשרות" או "מהדרין"
דני רשף
יוסי ביילין ושותפו לתהליך ז'נבה, יאסר עבד רבו, יצטרכו להתפלל ולקוות לחמאס חלש, קטוע הנהגה ונירדף שאם לא כן 'קורבנות השלום' ירבו מקורבנות המלחמה
אברהם שרון
אין לי עצה עבורן, אין לי מוצא, אין לי פתרון, ואין לי גם נחמה, המעט שיש לי ואותו אני מבקש להכביר ולהרעיפו עליהן הוא המעט שנותר - חמלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il