X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התלהבותם של חסידי איכות הסביבה סחפה עימה את המדענים, שכדי לרצות את ההמון הנבער מדעת הנושא אותם על כתפיו, הציגו בפניו הסבר פשטני וחד-משמעי, שנתמך בחלקו על-ידי נתונים מעוותים
▪  ▪  ▪
דצמבר הקר ביותר [צילום: פורטל גינון מקצועי בישראל]

בעוד שבישראל היה דצמבר חודש חם יחסית, בעולם כולו היה זה דצמבר הקר ביותר במאה העשרים ואחת, והחודש הקר ביותר מאז פברואר 2008. הקור של דצמבר הוריד במפתיע את כתר השנה החמה בהיסטוריה מעל ראשה של שנת 2010, והחזיר אותו לראשה של שנת 2005, שהייתה חמה יותר משנת 2010 באלפית המעלה (כיוון שהנתונים מתעדכנים מדי פעם, יש עדין סיכוי לשינוי). אך גם לו היו הנתונים שונים במקצת, עדין נותר הרושם שנושא ההתחממות העולמית נמצא בתהליך של יציאה מהאופנה, וזאת ממספר סיבות.
הסיבה הראשונה היא הנתונים המצטברים לטווח ארוך. ממוצע הטמפרטורה בחמש השנים האחרונות של העשור הנוכחי היה נמוך יותר מממוצע הטמפרטורה בחמש השנים שקדמו להן. וגם אם מוגזם לדבר על תחילתה של מגמת התקררות, ולמרות שההפרש הוא רק מעט יותר ממאית המעלה, ברור שנכזבו הציפיות להמשך מואץ של מגמת ההתחממות. במבט רחב יותר, בשנות התשעים חלה עליה משמעותית של כמעט שתי עשיריות המעלה בטמפרטורה, ועליה זו הציתה את ההתעניינות בנושא, ועימה תחזיות קודרות לעתיד. היציבות בעשור האחרון יכולה בהחלט להיות הפוגה זמנית בדרך לחידוש מגמת ההתחממות, אך כיון שכיום נראה קצב ההתחממות לטווח הארוך איטי הרבה יותר מכפי שנראה לפני עשר שנים, איבדו התחזיות הקודרות הרבה מעוקצן (אין כל טעות במספרים הזעירים הרשומים לעיל, ואם חם לך בקיץ, זה לא בגלל התחממות כדור הארץ, אלא בגלל שהתרגלת למזגנים).
הסיבה השנייה היא הגילוי שכמה ממדעני האקלים החשובים בעולם עיוותו נתונים כדי להציג תמונה משכנעת של תהליך ההתחממות. עוד קודם לכן חשו רבים שמדעני האקלים זנחו את הזהירות המדעית, ולא הבחינו בין השערה סבירה לבין אמת מדעית מוכחת שאין לערער עליה. בהחלט יתכן שהעלייה בריכוז גזי החממה באטמוספרה תורמת לעליית הטמפרטורה על פני כדור הארץ, אך עדין זו השערה שיידרש זמן רב כדי להוכיחה. אלא שהתלהבותם של חסידי איכות הסביבה סחפה עימה את המדענים, שכדי לרצות את ההמון הנבער מדעת הנושא אותם על כתפיו, הציגו בפניו הסבר פשטני וחד-משמעי, שנתמך בחלקו על-ידי נתונים מעוותים. ברור שגם החסידים השוטים חשו אי נוחות כשתפסו את רבניהם בקלקלתם, והם הנמיכו את הטון.
הסיבה השלישית איננה קשורה למדע כלל ועיקר, אלא לתדמיתו של אל גור, שקיבל פרס נובל לשלום על תרומתו למסע התעמולה המציג את הפעילות האנושית כגורם הבלעדי להתחממות. בשנה האחרונה נחלו גם חסידיו של הרבי גור מספר אכזבות, והם מתחילים לתהות האם לא הולכו שולל.
ולמרות הכול, ברור שלפחות בנושא זה, לעובדות יש את המשקל המכריע. די בכך שהשנה הבאה תהיה חמה בעשירית המעלה מהשנה הנוכחית, כדי שנוצף שוב במאמרים המנבאים את קיצה הקרב של האנושות, או לפחות את קיצם הקרב של הדובים הלבנים. אך בינתיים יש הפוגה.

תאריך:  17/01/2011   |   עודכן:  17/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רמי הלפרין
אם מטרת המהפכה אותה אנו חווים כעת, מקדשת ערכי חופש, דמוקרטיה, חירות אדם, עיתונות חופשית, ועוד סממנים המעידים על רצון העם להימנות עם המדינות המתקדמות - הרי מדינת ישראל רשאית לתמוך ואף לברך על כך
נפתלי רז
מתחת לתחרות הקשה בין רסיסי "העבודה" על "רעיונות", התרגיל המושחת היום הוליד תחרות גורלית על כתרי היפה והחנון    יש מועמדים רבים לשני הכתרים, גם בין "העצמאיים", גם בין "המורדים" וגם בין ה"שאריות" - ויש גם זוכים וגם מפסידה
ידידיה יצחקי
מול המדיניות של ליברמן-נתניהו, מדינות רבות בעולם שוקלות חרמות על ישראל    כדאי לחשוב מה משמעותם, וכיצד - אם בכלל - ניתן לעמוד בהם    ואולי הגיע הזמן להתעשת ולהבין כי עדיף לחזור למדיניות השלום?
מאיר כהן
הפילוג בסיעת העבודה מוציא מדוברי השמאל בתקשורת את הרוע המילולי    תגובתה של רינה מצליח מכעיסה וחצופה. היא תוקפת את אהוד ברק ובזה לחברי הסיעה החדשה    כללי המוסר הפוליטיים תקפים רק כשאיש מהשמאל חובר לממשלת ימין
דרור אטקס
ישראל מקבלת תרומות ממדינות בעולם, ארגוני ימין מקבלים כספים מקהילות נוצריות וממיליונרים מכל העולם, מדינות בעולם מממנות פרויקטים בגדה לפלסטינים במקום מקופת האוצר, וישראל מממנת פרויקטים במדינות אחרות    רק למדינות האחרות אסור לתרום לארגונים בישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il