X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא לבלבל עם עובדות

ארבל נמנעת מפתיחת חקירה נגד עו"ד בייניש; וזו פועלת למינויה לבית המשפט העליון

עו"ד בייניש: ביצע עבירות מס

יד רוחצת יד; טובת הנאה בלתי חוקית לכאורה

לובי למען ארבל
סוד גלוי הוא, כי שופטת בית המשפט העליון, דורית ביניש, היא אחת הפעילות הנמרצות למינויה של עדנה ארבל לכהונת שופטת בית המשפט העליון. כפי שחשפנו כאן, פעילותה של ביניש נגועה בניגודי עניינים חמורים, שכן ארבל - בתפקידה כפרקליטת המדינה, נמנעה מלהורות על חקירה פלילית-משטרתית נגד עו"ד יחזקאל ביניש, בפרשת התזמורת הסימפונית, ואף נמנעה מהעברת הטיפול בנושא לגורם אחר בפרקליטות ו/או בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, וזאת בנימוק שביניש ובעלה הינם חבריה הקרובים. גם את חקירת מס הכנסה נגד עו"ד ביניש ניסו כמה גורמים לטרפד. נכון לעכשיו: חוקרי מס הכנסה עושים באומץ את מלאכתם.
במדינה מתוקנת, ניתן היה לצפות שביניש תימנע מעשיית "לובי" למען מינויה של ארבל. הרי לא ייתכן מצב, שבו ארבל נמנעת ממילוי תפקידה ו"חוסכת" לבעלה של ביניש חקירה-משטרתית, וזו האחרונה, אם כתמורה ואם מתוך חברות, פועלת למען קידומה לעליון. סביר להניח, כי אם היה מדובר לדוגמא בערוץ אפל-ריבלין-אולמרט, היתה ארבל פועלת מזמן לפתיחת חקירה פלילית נגדם, בחשד לעבירות שוחד. לא פחות. אבל, כאן אין מי שיעשה את המלאכה.
האם תשתתף ביניש בהצבעה
שאלת השאלות עתה היא: מדוע לא תימנע ביניש מהשתתפות בוועדה לבחירת שופטים, העומדת לבחור ארבעה שופטים למינוי של קבע. שאלה זו עולה עתה גם אצל כמה מבכירי מערכת המשפט בישראל, לרבות כמה משופטי בית המשפט העליון, המגלים מורת רוח מהתנהלות הצמד ביניש-ארבל. ביניש נמנעה ממתן תגובה על שאלה זו, למרות פנייתי אליה. את התשובה לכך, אמרה, תיתן בוועדה ולא לתקשורת.
ביניש מצויה בניגודי עניינים לא רק בנוגע לארבל, אלא גם באשר למועמד האחר, השופט יונתן עדיאל (לשעבר, שותפו של עו"ד יחזקאל ביניש). בין המשפחות קיימת עתה מערכת יחסים מיוחדת, המחייבת את ביניש לפסול עצמה גם במקרה זה.
במצב שנוצר, ביניש נקלעה לניגודי עניינים, המעמידים בספק את כשרותה להשתתף בהצבעה כולה - הנוגעת לכל 15 המועמדים. שהרי אם תצביע נגד חלק ניכר מהמועמדים, היא עלולה לתרום משמעותית לקידום מועמדות ארבל, וזאת במיוחד על-חשבון שתי המועמדות הנחשבות לבעלות סיכויים גבוהים ביותר, לפחות על-פי מבחן מקצועי: השופטת אסתר חיות, והמשפטנית פרופ' רות גביזון. ביניש יודעת היטב את החשבון. ללא תמיכתה, יהיו לארבל רק שלושה תומכים בטוחים (שני שופטים, ושר המשפטים) מתוך שמונה (בלי ביניש), ובמצב זה ספק אם היא תהיה מועמדת ריאלית.
גביזון טובה יותר מארבל
גביזון, אגב, נחשבת למועמדת בעלת סיכויים טובים מאוד, בזכות כישוריה המשפטיים-העודפים, לדלג מעל ארבל. שורה של אישים בכירים מאוד תומכים במועמדותה, ואף ציידו אותה בהמלצה חמה. בהם: נשיא בית המשפט העליון (בדימ.) משה לנדוי; נשיא בית המשפט העליון (בדימ.) מאיר שמגר; שופט בית המשפט העליון (בדימ.) גבריאל בך; שופט בית המשפט העליון (בדימ.) פרופ' יצחק זמיר; שופט בית המשפט העליון מישאל חשין; דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, פרופ' איל זמיר; המומחה למשפט חוקתי, פרופ' דוד קרצ'מר; שר המשפטים לשעבר, משה ניסים, ושר החינוך לשעבר פרופ' אמנון רובינשטיין. אך במקומותנו, ספק אם השמות הגדולים האלה ייגברו על האינטרסים והשיקולים הזרים שחילחלו גם לוועדה יוקרתית זו.

תאריך:  16/04/2004   |   עודכן:  17/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מדוע נמנעה במשך שלוש שנים תמימות פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, להגיע להכרעה שיש לסגור את תיקי החקירה שנפתחו נגד השר אהוד אולמרט ויושב ראש הכנסת ראובן ריבלין?
אביעד ויסולי
משה איפרגן
נדיה מטר
נאום בוש - אסון לישראל
עידן סובול
השורש, הגזה, הענפים והצמרת של הסכסוך בין שני העמים המתרוצצים בין הים והירדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il