X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

כיצד מונעים את הסכנות שיוצר בור עמוק שנפער בטבורה של דרך?
אפשר להציב לצד הבור תמרור אזהרה "סכנה בור פתוח" ואפילו גדר, אפשר לחוקק חוק המטיל עונשים על הרשלנים הקרבים לבור או הנופלים אליו, אפשר להתקין תקנה המענישה על אי ציות לתמרור האזהרה שליד הבור, אפשר להציב ניידת משטרה המרתיעה את העבריינים הקרבים לבור, אפשר לחנך את הציבור להיזהר מסכנות הנפילה לבור, אפשר לחייב את ההולכים בדרך המסוכנת להצטייד בכרית ביטחון ואפשר להקים בית משפט מיוחד לשיפוט מהיר של העבריינים הקרבים לבור. כל הפתרונות המוצעים לעיל נכונים, אך הם עומדים מבוישים מול הפתרון הפשוט והטבעי לסתום את הבור ולחסל את מקור הסכנה.
כנראה שבעקבות עליית הנסועה העונתית בחופשת הפסח חלה עלייה תלולה בשיעור תאונות הדרכים ועמה חזר ועלה לסדר היום נושא המלחמה בתאונות הדרכים. שוב מועלות שלל הצעות נכונות - חינוך, חקיקה, הרתעה, אכיפה, החמרת ענישה, שיפור תשתיות, עידוד תחבורה ציבורית וכיוצא בכך. כל ההצעות ידועות, נכונות, נדושות וגם יפות, אך הן אינן מתקרבות לפתרון האולטימטיבי של סתימת הבור.
כל התאונות הן עונש קשה לנפגעים ולגורמים אותם, ולמעט קיצונים המבקשים לשלוח יד בנפשם, איש אינו חפץ בהתרחשותן, לא הנהגים ובוודאי שלא הרשויות. בכל זאת תאונות דרכים נגרמות מצירופי נסיבות טרגיים, הכרוכים בחולשות אנוש מגוונות - אבדן ריכוז רגעי, עייפות חולפת, היסח דעת, פזיזות, הקצאת משאבים שגויה ומחסור בתקציבים, הזנחה או עצלות הדוחות תיקון מיידי של מפגע או תקלה, טעויות בהערכות ואומדנים, או סברות ואמונות שגויות.
הכיוון הנכון למניעת תאונות דרכים הוא כיוון הפתרון המשול לסתימת הבור המסוכן - זהו הכיוון המנסה לאחוז את הבעיה בקרניה ולא לטפל בסביבתה ובתסמינים שלה. הכוונה למבט על התשתית ועל כלי הרכב כעל מקשה אחת שייעודה לאפשר חופש תנועה יעיל ובטוח.
מנקודת מבט כזו הנמשל לסתימת הבור הוא בניית תשתית תחבורה המשולבת ביעילותה, בתקינותה ובבטיחותה עם המערכות הנעות עליה. בניית מערכת תחבורה שמובנות בה טכנולוגיות השומרות על מרחק ראוי, מונעות נקודות חיכוך ומפגש בין תנועה נגדית או מצטלבת, מבודדות הולכי רגל ממפלס התנועה המנועית, ומחליפות את הגורם האנושי במערכות טכנולוגיות. אלפי שנים האדם רתם לשירות תנועתו הקרקעית מערכות תחבורה העולות על מגבלות כושרו הפיזי, אך הוא טרם רתם כראוי טכנולוגיות מצויות העולות על כושרו המנטלי והנפשי.
אם החלטה מדינית וחברתית תצליח להסב בפועל מעשר מהמשאבים המוקצים לטיפול בתסמיני תאונות הדרכים - טיפול רפואי, טיפול מכני בכלי רכב פגועים, טיפול חינוכי-משפטי הכולל חינוך והדרכה, אכיפה, שיטור, שיפוט, וענישה, או טיפול כלכלי, הכולל ביטוח ופיצוי - לפיתוח וקידום טכנולוגיות תחבורה בטוחות, גם הבור המסוכן הנקרא תאונות דרכים ייסתם לרווחת הכל.
____________________________
הכותב מנהל את אתר האינטרנט www.transportationet.com ומחבר הספר "פרשת דרכים".

תאריך:  18/04/2004   |   עודכן:  18/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני גולדבלט-לבב
יוני גולדבלט-לבב קיים "ראיון בלעדי" עם ראש הממשלה אריאל שרון. הראיון מורכב מציטוטים שנאספו, ושנאמרו כולם על-ידי אריאל שרון במרוצת השנים. בסופו של כל ציטוט מובא קישור לארכיון הדיגיטלי של הכנסת - שם מובאים הדברים במלואם
מיכאל אדירעם
הביטוי "כצאן לטבח" שתיאר את הליכתם להשמדה של מיליוני יהודים ללא התנגדות, הוא התנשאות צברית מצ'ואיסטית חסרת יסוד. אוכלוסיות אזרחיות תחת דיכוי אכזרי ללא מוצא מתנהגות באופן דומה
אפרי הלפרין
ואת המלחמה תשאיר לאנשי המקצוע
מיכאל שרון
הצהרת הנשיא בוש מחקה לעד את הסיוט הביטחוני וההיסטורי של גבולות 49; אך קריסתה של התרבות בישראל לאיי גבבה טפלים ושאולים מאחרים באופן רשלני תוך חד-מימדיות ורטוריקה שרירותית וריקה, עדיין שם; זאת מאז תקופת אוטופיית האינסטנט נעדרת המאמץ של אוסלו; התרבות הקורסת והתדרדרות הארגון הבונה במערכות רבות במדינה ניתנת לאיפיון בעקר כתרבות אוסלו, שהינה, כאמור, עדיין איתנו ללא מתום
חגי סגל
שירות מידע למתפקדים מתחבטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il