X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלושה ימים, 72 שעות, ישובי עזה נתונים תחת התקפת "קסאמים"; גורם צבאי: הקסאם הוא הבן החורג של המחבל המתאבד; מד התקדמות תוכנית ההינתקות - שריקות מטחי הקסאם
▪  ▪  ▪

משך שלושה ימים, מאז חיסול עבד אל-עזיז רנטיסי, נתונים יישובי רצועת עזה תחת התקפה. ממטרי רקטות ופצצות מרגמה נוחתים השכם וערב ללא הפוגה. ייתכן סימן לבאות.
מערכת הביטחון רשמה לעצמה עד כה 15 נפילות של רקטות "קסאם" ו-5 פצצות מרגמה בתחומי הקו הירוק. במספר תקריות אף היו נפגעים בנפש וברכוש. כמו כן, 49 מקרים נוספים של נפילה בשטח פלשתיני ואיתור נפלים.
שריקות המטחים הארטילריים מתעצמות ביחס ישר לדיבורים בישראל על תוכנית ההינתקות. בעוד ראש הממשלה שרון מנסה לנצח על תוכנית היציאה מעזה, בארגוני הטרור מבשלים תוכנית אחרת - עטיפת היציאה מעזה במארז של מנוסה. לבנוניזציה בהליך ההינתקות.
הטרור הפלשתיני בעזה עסוק בימים אלה בשדרוג יכולותיו ושוקד על הדור הבא של הרקטות. בג'יהאד התפארו בשבוע שעבר בדגם החדיש "סאריא 2" הניתן להתקנה על מנשא בן 12 קנים. 'וועדות ההתנגדות' הציגו במפגן בח'אן יונס פיתוח חדש של רקטת "נאסר" באורך שמונה מטרים. הדגם "קסאם 3" של החמאס כבר נמצא בשלבי ייצור מתקדמים.
עוקרים תמרורים
בצה"ל מגדירים את הקסאמים "הבן החורג" של המחבל המתאבד מהגדה. "זהו המענה העזתי למחבל המתאבד של איו"ש, המפלט של ארגוני הטרור בעזה", אומרים גורמי צבא ומייחסים זאת לקושי של מחבלי הרצועה לחדור לישראל.
ארגוני הטרור הפלשתינים נמצאים במצוקה כלכלית קשה. בצה"ל יודעים להצביע על תהליך של התפתחות רציפה בייצור האמל"ח על-ידי ארגוני הטרור, אם כי בהדרגה ובאיטיות. גורם צבאי אמר היום ל-Nfc, כי המצוקה של המחבלים כה קשה עד כדי כך שהם עוקרים תמרורים ברחובות ומכינים מהם משגרים מאולתרים.
הבהלה לאמל"ח, ובעיקר חומר נפץ תקני, בקרב החמאס ושאר הפלגים לא תיפסק ביום הנסיגה מעזה. המשך ההברחות בנתיבים ימיים, תחתיים ועיליים תוך העברת ידע בין ארגוני הטרור לרבות החיזבאללה בלבנון, מהווים סוגייה מדאיגה שיש לתת עליה את הדעת. ככל שיעבור זמן, הטווח ודיוק הפגיעה ישתפרו, כמו גם התיאבון.

תאריך:  20/04/2004   |   עודכן:  20/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
אורי נטע
אפרי הלפרין
חבריא, יש לנו ארץ נהדרת
צחי פנטון
"הדתיים מכניסים פוליטיזציה לצבא. הכיפות הסרוגות עבורי הן כמו צלב הקרס על השרוול של החיילים הנאציים (האלוף במיל. שלמה גזית, ידיעות אחרונות י' אדר תשנ"ח עמ' 12 8.3.98)
אוריאל שטרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il