X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים

מצדדי "תוכנית ההינתקות" מרבים להקשות על המתנגדים את "שאלת השאלות": והרי מנחם בגין קבע את התקדים של פינוי סיני, אז מה ההבדל?
ובכן, הנה לכם ההבדלים התהומיים בין המקרים:
- חבל סיני, לא היה מעולם חלק משטחה ההיסטורי של ארץ ישראל - לעומת חבל עזה שהיה בתקופות שונות חלק מארץ ישראל ובו ישבו יהודים כבר לפני אלפי שנים.
- חבל סיני היה שטח כבוש מבחינה משפטית בינלאומית, שכן הוא היה תחת ריבונות מצרית עד למלחמת ששת הימים - לעומת חבל עזה שאינו שטח כבוש ולא היה תחת ריבונות זרה כלשהי עד למלחמת ששת הימים.
- בחבל סיני התגוררו כמה מאות יהודים במשך תקופה של 5-7 שנים - לעומת חבל עזה שם מתגוררים אלפי יהודים במשך 30 שנה, למעלה משלושה דורות של התיישבות חוקית בארץ ישראל.
- בחבל סיני ההתיישבות הייתה די ארעית - לעומת חבל עזה, שם מדובר במפעל חיים של ממש; עשרות בתי כנסיות, ישיבות, אולפנות, מדרשות, מכינות, בתי ספר, גני ילדים, מפעלים, חממות, שדות וכרמים.
- חבל סיני פונה במסגרת הסכם שלום עם המעצמה הערבית הגדולה בעולם - לעומת תוכנית "ההינתקות", לפיה נפנה את חבל עזה באופן חד-צדדי וללא כל תמורה.
- הסכמי קמפ-דיויד באו לאחר תקופה של שקט מוחלט מצד המצרים - לעומת "תוכנית ההינתקות", שבאה לאחר שלוש וחצי שנות טרור והיא מהווה כניעה מוחלטת לטרור וזרז להתגברותו.
- הסכמי קמפ-דיויד יצרו חיץ של 400 ק"מ בין כוחות צבא מצריים לבין גבולה של מדינת ישראל - לעומת "תוכנית ההינתקות" שתהפוך את חבל עזה לאימפריית טרור פלשתינית במרחק קילומטרים ספורים מערי ישראל.
- פינוי חבל סיני היה ויתור כואב, אבל לפחות הוא היה סופי ביחס לויתורים כלפי המצרים - לעומת פינוי של חבל עזה, חלילה, שיכאב עוד יותר ואולם הוא רק תחילת הויתורים כלפי הפלשתינים. היום גוש קטיף... מחר גוש עציון...מחרתיים... ירושלים.

תאריך:  29/04/2004   |   עודכן:  29/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה איפרגן
עו"ד גיל איכבום
חשבתם שלמכבי צפוי מאבק קשה מול צסק"א? ברגעים אלו מתנהל מאבק צמוד בין שתי הקבוצות הפיינליסטיות: נבחרת ישראל בראשות הקפטן אריאל שרון, מול נבחרת הליכוד בראשות הקפטן אריאל שרון. בכל מקרה שרון מנצח. בכל מקרה שרון מפסיד
רן ברץ
אברהם שרון
עו"ד אברהם פכטר
שרת החינוך והתרבות החליטה להחרים את אוניברסיטת בן-גוריון, עקב התבטאויות שלוחות רסן ומסיתות של המרצה ד"ר גרינברג - שצוטט כאומר שחיסול שייח' יאסין הוא "רצח עם סמלי"; מספיק עם ההתייפיפות האקדמאית של "החופש האקדמי" - המהווה כסות אינטלקטואלית למשמיצי ושונאי ישראל מתוכנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il