X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

ראש הממשלה אריאל שרון הובס במשאל מתפקדי הליכוד. מרבית המתפקדים שהשתתפו - בסך-הכל הצביעו כ-50 אלף איש, אמרו "לא" לתוכנית ההינתקות של שרון.
בימים שקדמו למשאל, כשעוד נראה רוב ברור בעד הינתקות, התחייב שרון, פומבית, לקבל על עצמו את תוצאות המשאל. מעל בימת הכנסת אמר, כי המשאל מחייב מוסרית, לא משפטית. ביום-יומיים שאחרי, נקלע שרון למצב בלתי אפשרי, שבו הוא אינו יכול למעשה ליישם את מדיניותו, וגם אינו יכול להישאר בתפקיד זה, רק כדי "לחמם את הכיסא", כהגדרתו.
שאלת השאלות היא מה יעשה שרון. האם יעז פנים נגד מתפקדי הליכוד? האם יפר את התחייבותו לקבל את תוצאות המשאל? מי יאמין לשרון - הן בישראל והן בחו"ל, אם יפר את ההתחייבות המפורשת שנתן למתפקדי הליכוד?
ובכן, בימים אלה נראה כי שרון קיבל החלטה: לבצע הינתקות, קטנה או גדולה, אבל לייצר תנועה בשטח. שרון עומד תוך ימים להציג זאת בפני הציבור. הקש ששבר את גב הגמל היה הרצח של בנות משפחת חתואל, ביום המשאל, וכן הריגת 13 החיילים השבוע בזייתון (6) וברפיח (7).
שרון עומד להסביר, ובפשטות, לציבור בכלל ולמתפקדי הליכוד בפרט: הנסיבות הביטחוניות מחייבות הינתקות; וחובתו, כראש הממשלה, היא לדאוג לביטחון המדינה. ומי שהתוכנית לא מוצאת חן בעיניו, מוזמן לפעול נגדו בכנסת.
שרון טרם אמר בנושא זה, פומבית, אפילו מילה אחת. ואולם, מבירור שערכנו עולה, כי שרון שוחח בנושא עם שניים: עם יושב-ראש האופוזיציה, שמעון פרס; ועם שר האוצר, בנימין נתניהו. שרון מבקש להוביל הסכמה רחבה, גם מבית (נתניהו) וגם מחוץ (פרס). לנתניהו, אמר שרון, ספק בציניות ספק ברצינות, כי יישום תוכנית ההינתקות משרת גם את מטרותיו של נתניהו עצמו, אם וכאשר יפרוש שרון מראשות הממשלה - עם או בלי כתב אישום; לפרס אמר, כי תמיכה בתוכנית ההינתקות חשובה, בין היתר, כדי להדוף את תוכניתו/יוזמתו של יוסי ביילין ("יוזמת ז'נבה") - מי שהיה פעם בן טיפוחיו של פרס, ועתה נחשב למוקצה בסביבתו הקרובה של פרס.
בשבועיים שנותרו תוכרע מערכה זו. גם בשל מה שעומד על הפרק: היועמ"ש מני מזוז, עומד להודיע האם יגנוז את תיק החקירה נגד שרון בפרשת "האי היווני"; או לחילופין - האם יגיש כתב אישום נגד שרון, בכפוף לשימוע. החלטת מזוז היא שתיקבע האם יוכל שרון להוסיף ולכהן בתפקידו, ובכלל: האם ממשלה זו תוסיף להתקיים.
נתניהו קורא היטב את המפה. לכן הוא נזהר עתה, על-מנת שלא להיחשב כמי שחותר עכשיו תחת שרון. כך או כך, יודע נתניהו: שרון יאלץ בקרוב ללכת, אם בגלל כישלון מדיניותו ואם בגלל החלטות היועמ"ש מזוז. כל שנותר לנתניהו הוא להמתין. לא לעשות כלום - כדי לא לקלקל.

תאריך:  15/05/2004   |   עודכן:  15/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
אברהם שרון
אל"מ (מיל.) משה לשם
מיכאל שרון
משהו על התמכרות לחומרים נרקוטיים ודמותו הטרגית של קארל סולומון, גיבור הבלדה של המשורר האמריקני אלן גינסברג, שהישמיד את גאוניותו בסם
חנה בית הלחמי
נר הנשמה שהדלקתי הערב לזכרם של 13 חיילים שנטבחו כתוצאה משורת התרחשויות, שתחילתה בזחיחות לאומנית שהופכת אותנו לקולוניאליסטים מהסוג הגרוע ביותר, הוא גם נר נשמה לנקיון הכפיים של כל אחד ואחת מאיתנו, אזרחי ואזרחיות ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il