X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בני הזוג קלינטון עשו הון תועפות מכתיבת ספרי זיכרונות, למרות שבמשפטיהם טענו, שאינם זוכרים דבר; כיצד הפך מנקר השמלות מניו יורק ליקיר העלית הישראלית, ומה זה מלמד עלינו?
▪  ▪  ▪

ד"ר דיוויד אולסברוק נבחר באחרונה למנהל הספרייה הנשיאותית על-שם ויליאם ג' קלינטון בליטל רוק, בירת מדינת ארקנסו, שתיפתח בחודש נובמבר הקרוב.
מלאכה קשה תהיה לאדון אולסברוק - למיין בחצי השנה הקרובה את השמלות, את הסיגרים (שישאל את מוניקה לוויסקי. היא כבר תפנה אותו למקור) ואת הרהיטים, שהוציאו בני הזוג קלינטון ללא רשות מהבית הלבן. יהיה עליו גם למיין את כל כתבי התביעה, שצברו השניים, ואני מציע לו שיטה קלה: יחלק אותם, כמו בצבא, לשלושה - אלה שהם לא זכרו, אלה שהם קיבלו ואלה שהם לקחו.
ד"ר אולסברוק שולט בחומר. מאז אוגוסט 2000 הוא מנהל את האוסף הנשיאותי של קלינטון. 75,000 מתנות, כך נמסר, יהיו בספרייה הנשיאותית. אכן, הזוג קלינטון אהב לקבל מתנות, וגם לקח לעצמו כמה מהן. כמו כן, יהיו בה 1,850,000 תמונות ו-75 מיליוני דפים של מסמכים רשמיים ופרטיים. הספרייה תשתרע על כשמונה דונם, ותהיה הספרייה הנשיאותי השמונה-עשרה, שהוקמה בארצת-הברית - חלקה הניכר בכסף ציבורי.
בני הזוג קלינטון עשו הון תועפות מכתיבת ספרי זיכרונות. ספרו של ביל עומד לצאת לאור, וכבר נרשמת היענות-שיא למכירה המוקדמת. הספר של הילארי שבר שיאים בתפוצתו. כתיבת ספרי זיכרונות הנה הישג אדיר לזוג הנשיאותי, שטען בכל המשפטים, שניהלו נגדו שלטונות ארקנסו (בגין קבלת שוחד וטובות הנאה), שאינו זוכר דבר.
ביל קלינטון מגיע מדי פעם ארצה בסערה - לתשואות ידידיו ומוקיריו, וביניהם ראשי אוניברסיטת תל-אביב. הללו טרחו להעניק תואר דוקטור לשם כבוד לאיש, שהורשע בעסקת טיעון בלשכת עורכי-הדין האמריקנית בגין עדות שקר, ורישיונו הושעה לשמונה שנים.
אכן, דמות מופת, שמוסד חינוכי בישראל יכול להתגאות בו כדוקטור לשם-כבוד.
את הנשיא לשעבר קלינטון, שעשה - מימיו כמושל ארקנסו ואילך - כל עוול אפשרי בהטרדה מינית של עובדות ושל סתם אזרחיות, בחרו פרנסי אוניברסיטת תל-אביב לכבד בקריאת מרכז לימודי על-שמו. אכן, דוגמה וסמל חינוכי למוסד, שבין כתליו נמצאים בית-ספר לחינוך, פקולטה למשפטים, תכנית חשובה ביותר ללימודי מגדר ובית-ספר תיכון.
איך הם יוכלו להגיד להבא, שהם עושים הכל למניעת הטרדות מיניות ברחבי הקמפוס כאשר מנקר השמלות מוואשינגטון (כעת - מניו יורק) הוא מיקיריהם?
תעלומה
האהדה לקלינטון בישראל הנה תעלומה גדולה בעיניי. האיש, שהונה את הכל, ומעל באמון בוחריו, הנו חביב הישראלים. כנראה - מגיע לנו ידיד כזה. ברור, שלאהדה יש רקע פוליטי. מאז אמר בהלוויית רבין את מה שכתבה לו כותבת הנאומים, הפך האיש ליקיר השמאל הישראלי.
הכסף, שמגייסים מוקירי קלינטון להקמת המרכז ללימודים אמריקניים, מעוור, כנראה, את עיני פרופ' איתמר רבינוביץ, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, ועמיתיו להנהלת האוניברסיטה. חלילה לי לחשוד שמא פרופ' רבינוביץ גומל בכך טובה אישית לידיד, שסייע לו רבות בהיותו שגריר ישראל בוואשינגטון לקדם את ענייניו האישיים ואת ענייני אוסלו. כלומר, הוא מאלץ את המוסד החינוכי, שהוא עומד בראשו (ומסובסד מכספי משלם המסים), להוקיר נשיא גרוע של ארצות-הברית, שפרט לכיבודים שהרעיף על ראשו של יאסר ערפאת, לא עשה דבר למען בני עמו, למען מדינת ישראל ולמען השלום במזרח התיכון. רק מלים נבובות, שכיסו על מגמה שלילית כלפי ישראל וכלפי עתידה.
תוכניות לימודים
ומה ילמדו במרכז על-שם קלינטון?
אני מעמיד את כישוריי בתיכון קורסים אקדמיים לרשות אוניברסיטת תל-אביב. למשל, צריכים לתכנן שם קורס בסיסי באמירת אמת (קלינטון 101 - במונחים אוניברסיטאיים אמריקניים); קורס בטוהרת המשפחה (הילארי 202); עריקה והשתמטות למתקדמים (קלינטון 303); וקורס מתקדם בלימודים אוראליים (מוניקה 369).
לתפארת אוניברסיטת תל-אביב ומדינת ישראל.

תאריך:  15/05/2004   |   עודכן:  16/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
דני רשף
אברהם שרון
אל"מ (מיל.) משה לשם
מיכאל שרון
משהו על התמכרות לחומרים נרקוטיים ודמותו הטרגית של קארל סולומון, גיבור הבלדה של המשורר האמריקני אלן גינסברג, שהישמיד את גאוניותו בסם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il