X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדד חודש מאי צפוי לעלות בכ-0.6%; כל עוד שאין סימנים ברורים לסביבת אינפלציה הגבוהה מ-3% - בנק ישראל ישמור על יציבות בריבית
▪  ▪  ▪

מדד חודש אפריל עלה ב-1.1%, גבוה מההערכה שלנו שעמדה על 0.7%. עם זאת אנו סבורים כי אין סיבה להיבהל ממדד אפריל. בחודשים האחרונים מסתמנת עלייה בסביבת האינפלציה לכיוון 2.5%-3%. מדד אפריל ממחיש זאת. בנוסף, חשוב לצין כי בעבר מדדי חודש אפריל הפתיעו לא מעט כלפי מעלה.
באפריל נמשכה העלייה במדדים הבסיסיים, שמצביעים על עלייה מסוימת בסביבת האינפלציה. האינפלציה הבסיסית (המדד ללא דיור וללא עונתיות) עלה ב-0.9% (לעומת עלייה של 0.5% בחודש אפריל אשתקד). זאת, בין היתר בשל העלייה החדה במחירי הנסיעות לחו"ל (11.2%). בשליש הראשון של השנה האינפלציה הבסיסית עלתה ב-1.6%.
מדד חודש מאי צפוי לעלות בכ-0.6% עקב עלייה במחירי ההלבשה, הדלקים, החשמל והדיור. האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תגיע לכ-2.5% עקב המשך פיחות זוחל (אך מתון), התייקרות במחירי הסחורות ועלייה הדרגתית בביקושים (השפעה על מחירי הדיור אשר צפויים לעלות בכ-8% ב-2004).
שער החליפין החזוי בסוף שנת 2004: 4.75 ש"ח לדולר. רבים חוששים מפיחות מואץ יותר כאשר הריבית בארה"ב תעלה. חשוב להדגיש שצמיחה מהירה מוטת יצוא והשקעות בענפי הטכנולוגיה - אינה תומכת בפיחות במטבע. השקל נמצא בשיווי משקל כלכלי.
נמשכת העלייה באמצעי התשלום בשיעור של כ-3.9% באפריל, ובכ-19% ב-12 החודשים הקרובים. כמובן שאין סיבה לשינוי בריבית בנק ישראל: כל עוד שאין סימנים ברורים לסביבת אינפלציה הגבוהה מ-3% - בנק ישראל ישמור על יציבות בריבית.
אינדיקטורים כלכליים מצביעים על שיפור במצב הפעילות במשק, בעיקר ביצוא אך גם בצריכה הפרטית. היום (ב') יפורסמו נתוני התוצר לרבעון הראשון של השנה. אנו צופים קצב גידול שנתי גבוה של כ-5%.
מחירי הנפט בעולם ממשיכים לטפס מעל 40 דולר לחבית. לעומת זאת מסתמנת רגיעה במחירי המתכות, בעולם עקב חשש לצינון כלכלת סין, הצרכנית העיקרית של מתכות לבנייה.

תאריך:  17/05/2004   |   עודכן:  17/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי גולדרייך
חוק בניין ערים - חוק דרקוני אנטי ציוני בעיקרו
משה איפרגן
אורי נטע
עו"ד יוסי פוקס
צבא ההגנה לישראל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, אולם כאשר עומדים אלפי פלשתינים חמושים ונלחמים מתוככי האוכלוסייה הפלשתינית שצוהלת למראה חלקי גופות של חיילי צה"ל, אין דבר יותר מוסרי מלהוריד כמה פצצות של טון על כל האזור ולהכריע את המערכה
יוסי אחימאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il