X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנפקת בזק "נפלה" בדיוק ביום שבו נשקלה במערכת הפוליטית האפשרות של הקדמת הבחירות לעוד 4-5 חודשים. לא פחות ולא יותר
▪  ▪  ▪

ביום רביעי שעבר (2.6.04) אמורה היתה להתקיים אחת ההנפקות הגדולות והחשובות בבורסה, שבעקבותיה אמורה היתה המדינה להכריז על הפרטת חברת התקשורת הלאומית, בזק.
הממשלה אמורה היתה לממכור לציבור 6% ממניות בזק שברשותה, בתמורה לכ-740 מיליון שקל. בתחילת הדרך היו הערכות אופטימיות, לפיהן מחצית מהמניות (3% ממניות בזק) יימכרו למשקיעים זרים.
קבוצת החתמים בהנפקה כללה שלושה בתי ההשקעות מקומיים, שהיו אחראים על מכירת המניות לגורמים הישראליים, ובית השקעות זר - UBS - שהיה אחראי להבאת המשקיעים הזרים.
ואולם, UBS הצליח להזרים להנפקה ביקושים בהיקף של כמה מיליוני דולרים בלבד, כך שהמדינה הצליחה למכור בבורסה רק כ-3% ממניות בזק - פחות ממחצית מהמניות שתכננה - בתמורה ל-300 מיליון שקל בלבד.
גורמים רבים בשוק ההון תלו את כישלון ההנפקה ברשות החברות הממשלתיות ובעומד בראשה אייל גבאי - בטענה לניהול כושל של ההנפקה. ואולם, בכל מקרה, לא ניתן להתעלם מתנאי הרקע הבעייתיים שהיו להנפקה.
היה זה שבוע של משבר בין ראש הממשלה אריאל שרון לשר האוצר בנימין נתניהו, בעניין תוכנית ההינתקות. היו אף חששות שנתניהו יפוטר מהממשלה בעקבות התנגדותו לשינויים שהכניס שרון בתוכנית.
הנפקת בזק "נפלה" בדיוק ביום שבו נשקלה במערכת הפוליטית האפשרות של הקדמת הבחירות לעוד 4-5 חודשים. לא פחות ולא יותר. אם כך, מה הפלא שהמשקיעים הזרים התרחקו מההנפקה!? חוסר וודאות פוליטית היא האויב מספר אחד של השווקים הפיננסיים. המשקיעים מתרחקים מזה כמו מאש.
כיום מחזיקה המדינה ב-46.1% ממניות בזק. ככל הנראה, רשות החברות הממשלתיות תמשיך בהליך הפרטת בזק כמתוכנן - ולא תעשה מאמץ נוסף למכור 3% ממניות החברה שבמכירתם נכשלה.
ברשות מתכננים לפרסם באוגוסט הקרוב מכרז למכירת גרעין השליטה בבזק, שיכלול 30% ממניות החברה. המחיר יכלול, ככל הנראה, פרמיית שליטה מעל מחיר השוק. נקווה שהשלב הבא יהיה מוצלח יותר.

תאריך:  08/06/2004   |   עודכן:  08/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
כך נקבע בפסיקה עקרונית של בית משפט פדראלי, המהווה נסיגה-רבתי בדרך לחופש בסיקור ביטחוני - ובעיקר, בסיקור מלחמות בארה"ב; רק החלטה של בית המשפט העליון תוכל לבטלה; וזה, כנראה, לא יקרה כלל
נעם ארנון
אינג' אברהם בן-עזרא
אביתר בן-צדף
אחד הרגעים המבישים בתולדות הציונות אירע כחמישה שבועות בלבד אחר הקמת מדינת ישראל - על חוף ימה של ת"א: תותח "קדוש" ירה באונייה, שהביאה נשק ועולים ארצה, וחיילי צה"ל ירו על הניצולים - כמעט כולם ניצולי שואה
נחום שחף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il