X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קריקטורה מזוויעה על חייל ישראלי מציג בגאווה אתר "גוש שלום", מיסודו של החתן המיועד של פרס סוקולוב למפעל חיים, אורי אבנרי
▪  ▪  ▪

כשמבט של חיית טרף בעיניו, פיו פעור בחיוך אכזרי ובידיו רובה M-16, אורב החייל שעל זרועו דגל ישראל מעבר לפינה. המטרה: אמבולנס של ה"סהר האדום". מחוץ לאמבולנס עומד אח עם בגדים ירוקים וסמל ברור של סהר על גבו ושרוולו. החייל יורה בחדווה למרכז הסהר ושטף דם ניתז מחזה האח שפניו מעוותים מכאב וידיו מגששות לעזרה. על הרצפה אדם נוסף בחולצה לבנה מכוסה בדם, ולידיו רוגטקה תמימה למראה. באוויר מסוק אפאצ'י משגר טילים לעבר בתים אזרחיים.
את הקריקטורה המזוויעה הזו מציג בגאווה אתר "גוש שלום", מיסודו של החתן המיועד של פרס סוקולוב למפעל חיים, אורי אבנרי.
נחום סוקולוב, למי שלא יודע, תרגם לעברית את ספרו של תאודור הרצל, "אלטנוילנד", תחת השם "תל אביב". חלקו של סוקולוב ביחד עם ד"ר חיים ויצמן בהשגת הצהרת בלפור גדול ורב. סוקולוב היה עילוי, חלוץ העיתונאות העברית החדישה. ב-1906 החל לשמש כמזכיר הכללי של הקונגרס הציוני העולמי וב-1919 כבר פרסם את הספר "תולדות הציונות".
לו רק יכולתי לשאול את סוקולוב עליו השלום מספר שאלות, הייתי מקשה עליו רק זאת: האם חשבת על יצר ההשמדה העצמית של התנועה שלה תרמת כה רבות? האם צפית שמהרסיה ומחריביה ממנה יצאו? האם האמנת שברוב סכלותה היא גם תעניק להם פרסים? ועוד פרס על שמך?
הנה עוד דוגמא לקריקטורות שמפרסם אבנרי באתרו. בתמונה מטוס קרב, מן הסתם ישראלי. בתוכו טייס חסר פנים חבוש קסדת טיסה. על דופן המטוס, במקום שנהוג לסמן את מספר ההפלות המוצלח מצויירים 9 ראשי תינוקות חמודים, מוצץ בפיהם. הטייס מן הסתם "גאה" במספר התינוקות אותם הוא הצליח לחסל.
מפעל החיים של אבנרי הוא מפעל שיתוף הפעולה עם אויבי ישראל. אבנרי סגד לסדאם חוסיין ("הוא ייכנס להסטוריה הערבית כאחד הגיבורים הנערצים, שלא חתו ולא ברחו מפני אויבים אדירים...יורשו של צלאח אל-דין"), הוא חסיד שוטה של ערפאת ("אין אדם המסמל יותר את מצב העם הפלשתיני, סבלו, נחישותו ואומץ-ליבו מאשר האיש במוקטעה הנצורה"), והוא תומך בבלגים כשהם שופטים ישראלים כפושעי מלחמה וקובע ש"בינתיים צריכות (עוד) מדינות ללכת בדרך הבלגית".
מפעל החיים של אבנרי הוא מפעל ההרס העצמי. את הסרבנות הוא מעודד (לטייסים הסרבנים הוא קורא 27 המופלאים), לצה"ל הוא קורא "משטרה קולוניאלית מגואלת בדם", לא כדאי אפילו להתחיל עם הכינויים שהוא נותן לתושבי יש"ע.
מפעל החיים של אבנרי הוא מפעל השקר. לפלשתינים הוא מאמין תמיד. מנהיגיהם הם תמיד אמיצים, נאמנים, רגישים וחכמים. מנהיגינו הם תמיד שקרנים, תככנים, לאומניים וזוממים. לפני המלחמה בעירק טרח אבנרי לטפח את אגדת הטרנספר שייערך לערבים במהלך המלחמה.
לא, הוא לא התנצל על שקריו. לאחר הקרב בג'נין, הוא כתב מאמר מתחכם שרמז על טבח, מבלי להגיד זאת במפורש. כנראה מתוך קירבתו למכונת הכזבים הפלשתינית ידע שהכל יתברר כשקר גס, וכשזה קרה, הפך את עורו והשווה את הטרוריסטים מג'נין, לא פחות ולא יותר, למורדי גטו ורשה.
מגיע לאבנרי אכן פרס - פרס התעמולה על שם אורוול. הנה למשל הצורה שבה הוא מתמודד עם רציחות המשת"פים ברש"פ: "מספר ההוצאות-להורג בתחום שלטונו (של ערפאת) נמוך לאין שיעור ממספר ההוצאות להורג של מושל טקסס לשעבר, ג'ורג' וו' בוש, למשל". תודו שזה ניסוח גאוני. גם טיהור ערפאת וגם הכפשת הנשיא בוש באותו המשפט! אין זכר לעובדה שפה מדובר ברצח אכזרי ברחוב ללא דין וללא משפט, ושם במערכת משפט חוקתית ומסודרת. ממש עיתונות במיטבה.
מה היה נחום סוקולוב אומר על "מפעלי החיים" של אבנרי, נושא הפרס על שמו? כנראה שלא נדע זאת לעולם. דוגמית למה שחושבים על הגרופי של ערפאת בתקשורת שלנו ראינו לפני זמן לא רב כאשר אריה גולן, המגיש הבכיר ברשת ב', הצטלם ליד אבנרי כשהוא עונד על דש בגדו את מדבקת ארגון "גוש שלום" הקיצוני. "לא רציתי לפגוע באורי," הצטדק גולן. כך כנראה חשבה גם ועדת הפרס. היא לא רצתה לפגוע ב"אורי" ובכך פגעה פגיעה אנושה בכולנו.

תאריך:  08/06/2004   |   עודכן:  08/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
הנפקת בזק "נפלה" בדיוק ביום שבו נשקלה במערכת הפוליטית האפשרות של הקדמת הבחירות לעוד 4-5 חודשים. לא פחות ולא יותר
אביתר בן-צדף
כך נקבע בפסיקה עקרונית של בית משפט פדראלי, המהווה נסיגה-רבתי בדרך לחופש בסיקור ביטחוני - ובעיקר, בסיקור מלחמות בארה"ב; רק החלטה של בית המשפט העליון תוכל לבטלה; וזה, כנראה, לא יקרה כלל
נעם ארנון
אינג' אברהם בן-עזרא
אביתר בן-צדף
אחד הרגעים המבישים בתולדות הציונות אירע כחמישה שבועות בלבד אחר הקמת מדינת ישראל - על חוף ימה של ת"א: תותח "קדוש" ירה באונייה, שהביאה נשק ועולים ארצה, וחיילי צה"ל ירו על הניצולים - כמעט כולם ניצולי שואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il