X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מזוז נגד ארבל. ולהיפך.

יום הדין מתקרב

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הצליח, בתקופה בה הוא מכהן (פחות מחצי שנה), לשנות סגנון, להביא לרגיעה בסאלח א-דין אשר בירושלים, ולרסן מעט את המערכת בראשה הוא עומד. מזוז הכניס סגנון חדש, מעידים עליו חלק מאנשיו וגם אלה הבאים עימו במגע.
הדבר בא לידי ביטוי בשורה של החלטות: גניזת תיקי החקירה נגד יושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין, ומ"מ ראש הממשלה, השר אהוד אולמרט - זאת לאחר שלוש שנים בהם הוחזקו השניים במקום רגיש; אופן טיפולו בפרשת השבוי אלחנן טננבאום, מאז שהוחזר מידי החיזבאללה - מזוז כפה על גורמי החקירה לפעול כצוות משותף; אופן טיפולו בפרשת העיתונאי הבריטי, פיטר הונאם - כשמזער את הנזקים שגרמו גורמי החקירה, והורה על שחרורו של הונאם, בטרם יתגלגל כדור השלג ודבר מעצרו יביא נזק גדול עוד יותר על ישראל.
מזוז הצליח לנהל את העניינים הנ"ל, להבדיל מכמה מקודמיו, שניכר בהם שהשתרכו או נגררו אחרי האירועים. מזוז משמש "לידר", ומכתיב ומקרין את חפצו למערכת.
מזוז עומד בימים אלה בפני אחת ההחלטות הקשות ביותר. בימים שלאחר 15.6.04 הוא אמור לפרסם את החלטתו בפרשת האי היווני, בשאלה האם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, אריאל שרון.
ההתרגשות בפרקליטות בעיצומה. החלטתו כבר כתובה. עכשיו הוא מלטש, מנמק, וגם... מתכונן לספיגה. ולא בכדי. מי שעוקב מקרוב, נוכח באילו אמצעים נוקטים כמה גורמים כדי להרתיעו מסגירת התיק בפרשת האי היווני. אפילו עבירה פלילית כבר ניסו להלביש עליו בתקופה קצרה זו. מזוז, בניגוד לכמה מקודמיו שהתנהגו כעלה נידף, לא נרתע. להיפך: הוא החליט ללכת קדימה, גם אם מדובר בהליכה נגד הזרם התקשורתי.
ניסיונות ההפחדה הפכו ממש מגוחכים. בכמה כלי תקשורת שפימפמו את החשדות נגד שרון, ואף פרסמו כזבים לא מעטים, מנסים עתה להפחיד את מזוז... ומזהירים שאם לא יגיש כתב אישום נגד שרון: "דוד אפל ייצא נקי". כתבתי שזה ניסיון מגוחך, דווקא בשל זאת שהדעת שהציבור הרחב, והתקשורת בכללותה, אמורים דווקא לשמוח אם אדם שנחקר ו/או הואשם מצליח להוכיח את חפותו.
נדגיש, כי אין בדברים כאן אין כדי לדווח על גניזת תיק החקירה בפרשת האי היווני. כמה ימים לפני ההחלטה, כדאי להמתין ולראות מה יכתוב מזוז. אחרי הכל, מדובר בהחלטה אישית שלו, וגם הוא, כמו כל אדם שנתונה בידיו הסמכות הבלעדית, יכול להכריע בניגוד למה שנראה תחילה.
יחד עם זאת, יש לזכור: ההחלטה בפרשת האי היווני היא רק אחת מסידרה של החלטות בפניהן הוא עומד. נודע לי, כי בפרשת סיריל קרן-שרון, שהיא פרשה נוספת בסדרת החקירות נגד שרון ובניו, דעתו של מזוז היא: נמצאו ראיות להגשת כתב אישום. כן כן, גם נגד ראש הממשלה, וגם נגד בנו ח"כ עמרי שרון.
השאלה היא לאילו עבירות יכוון מזוז - עם העבירות הברורות נמצאו ראיות לעבירה פלילית על חוק מימון מפלגות, עבירה שבה לקו/חטאו גם כמה מקודמיו של שרון - והאם יכריע בעד הגשת כתב אישום נגד שרון.

תאריך:  12/06/2004   |   עודכן:  12/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אל"מ (במיל.) משה לשם
חנה בית הלחמי
היא עשתה טעות, טעות איומה, שעליה תצטער כל חייה - בין אם עשתה זאת במודע ולטובת הילד ובין עם עשתה זאת שלא מדעת. כעת, בכוונה צלולה שמריחה קצת יותר מדי פחד מבן הזוג הנוטש-ממודר-חוזר-ואין לדעת מה הלאה, ואולי גם אופורטוניזם פתלתל של דיכוי, היא מתכוונת לחרוץ את גורלו של הילד לחובה.
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
אביתר בן-צדף
בית המשפט המחוזי בתל אביב יצר תקדים חשוב כיוון שערער את היסודות בעמימות המכוונת של הטרוריסטים; האם תלך ממשלת ישראל הלאה, ותביא למשפט את ראש הכנופייה יאסר ערפאת?
אברהם שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il