X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התנהגותו של בג"צ מקוממת במיוחד על רקע האמירה בשנת 2002 של נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק, כי נושא הגדר הוא עניין פוליטי מובהק - אשר בג"צ לא יתערב בו!
▪  ▪  ▪

אם נודה על האמת, לרובנו זיכרון קצר. עד לפני כחצי שנה השתולל בישראל טרור המתאבדים. לא פחות מ-1,000 אזרחים: גברים, נשים ילדים וטף נרצחו כאן, חלק ניכר מהם בפיגועי התאבדות באוטובוסים, במסעדות, ברחוב.
כולנו זוכרים את המאבק הארוך והמתיש אשר נוהל כאן למען הקמת גדר ההפרדה. מאבק אשר נדמה היה כי הסתיים בחודש אוקטובר 2003 - עם קבלת החלטת הממשלה על הקמת גדר ההפרדה כולה, מבית שאן דרך ירושלים עד לאזור ים המלח.
כזכור, טענו רבים כי הגדר לא תהיה יעילה ולא יהיה בה כדי לעצור את הטרור. טענה זו הושמעה בעיקר מאותם חוגים אשר התנגדו להקמת הגדר: מימין היו אלו המתנחלים, אשר נלחמו ברעיון הגדר, מתוך הנחה כי הקמתה תביא לחלוקת דה פקטו של הארץ. מנגד, התנגדו להקמתה ארגוני השמאל - בטענה כי הגדר אינה חופפת את הקו הירוק ולכן עדיף שלא להקימה כלל!
"תחזיות שחורות" אלו התבררו כמופרכות לחלוטין. מזה תקופה ארוכה לא הצליח לחדור ולו מחבל מתאבד אחד לשטח ישראל. דומה כי החיים שבו למסלולם, הכלכלה חזרה לפסי צמיחה, התיירות שבה לישראל ואף תחושת הביטחון שבה אלינו.
ואולם בפועל מתברר כי המציאות אינה כה ורודה. בניגוד למה שמקובל לחשוב, הקמת גדר ההפרדה רחוקה מאד מסיום. נכון למועד כתיבת שורות הסתיימה בניית פחות ממחצית מגדר ההפרדה (כ-200 ק"מ בלבד). במילים אחרות, לפחות חצי מקו התפר פרוץ לחלוטין! רק בנס מצליחים כוחות הביטחון למנוע חדירת מחבלים מן האזור הפרוץ.
חמור מכך, בניית הגדר הופסקה כמעט כליל בשל שורת צווי מניעה אשר הוצאו על-ידי בית המשפט העליון בעשרות עתירות אשר הוגשו על-ידי פלשתינים אזרחי הרשות הפלשתינית, ועל-ידי ארגוני שמאל ישראליים שונים. ממידע שהגיע לידינו עולה כי רבות מעתירות אלו מוגשות בתמיכה ובמימון של הרשות הפלשתינית עצמה!
קשה להאמין. הרשות הפלשתינית המשלחת מתאבדים לחסל את תושבי ישראל, עומדת מאחורי עתירות המוגשות לבית המשפט העליון בישראל - וזה עוצר את הקמת גדר ההפרדה מתוך רצון להגן על זכויותיהם הרכושיות של אותם פלשתינים!!
התנהגותו של בג"צ מקוממת במיוחד על רקע העובדה כי עתירה אשר הוגשה בשנת 2002 על-ידי תנועת "גדר לחיים" בה התבקש בג"צ להורות לממשלה להקים גדר ביטחון רציפה ולא חלקית (באותה תקופה הוחלט על הקמת גדר חלקית באורך 110 ק"מ בלבד) נדחתה על-ידי נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק, באמירה כי נושא הגדר הוא עניין פוליטי מובהק - אשר בג"צ לא יתערב בו!
והנה, חלפו בקושי שנתיים ונושא גדר ההפרדה הפך בעיני ברק מנושא פוליטי בלתי שפיט, לנושא שפיט לחלוטין ובג"צ מוציא השכם והערב, צווי מניעה כנגד הקמת הגדר, תוך העמדת חיי אזרחי ישראל בסיכון חמור!
מקוממת עוד יותר היא אמירתו של הנשיא ברק במהלך אחד הדיונים אשר נערכו לאחרונה כי בג"צ לא ימהר לקבל החלטה בנושא וכי בהחלט יתכן כי צווי המניעה יוותרו בתוקף עד לסוף שנת 2004!
קיים חשש כבד כי העיכוב בהקמת הגדר יגרום לאבידות רבות בנפש. מה שאיננו יודעים הוא את מספרם של הקורבנות. האם יהיו אלו נוסעי אוטובוס? יושבי מסעדה? או סתם בני נוער הממתינים בכניסה למועדון...
__________________________________________________________
הכותב הינו יו"ר תנועת "גדר לחיים" - יוזמת רעיון גדר ההפרדה הביטחונית ומובילת המאבק להקמתה.

תאריך:  14/06/2004   |   עודכן:  14/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון מלכא
ראוי שהמעסיקים יבחנו בחיוב קיום "זכאות ללא תנאי" בקרנות הפנסיה ובביטוחי המנהלים
פרופ' ג'רלד פרמן
מיכאל דבורין
בראיון נוקב ומיוחד ל-Nfc, תוקף יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט חבר הכנסת מיכאל איתן (ליכוד) בחריפות את גורמי המשפט בישראל
תמיר ליבל
אברהם שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il