X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוקרי ה-FBI התחילו את החקירה ברגל ימין הרבה בזכות תושיה ואומץ לב של השוהים במטוסים החטופים; יתכן שבקרוב נדע במי אנחנו נלחמים
▪  ▪  ▪

רק אלוהים ידע לספר לנו אילו סיפורי גבורה התחוללו בשמיים כשנוסעים ואנשי צוות נאלצים להתמודד צוות מיומן של טרוריסטים מאומנים. דבר אחד ברור, המצוד אחרי המחבלים התחיל הרבה לפני שמישהו ב-FBI החזיק בידיו קצה חוט.
הקורבנות של לפחות שני מטוסים, לחשו את מספרי המושבים ואת מספר הטרוריסטים ששהו במטוס בשיחותיהם הסלולריות. דיילת של אחד המטוסים התקשרה ודיווחה, כי ישנם טרוריסטים שדוקרים נוסעים ואנשי צוות במטוס.
זה נתן לחוקרים רגל בדלת של החקירה. אבל אלו לא היו הרמזים היחידים. כבר קודם לכן היה ברור, שמדובר במחבלים מיומנים. המחבלים בחרו את היום הכי פחות עמוס מבחינת טיסות, כדי שיהיו להם פחות נוסעים להרתיע. הם עלו על טיסות לכיוון מערב. אלו טיסות הדורשות יותר דלק, וכפועל יוצא יוצרות פיצוץ גדול יותר כשהן מתרסקות.
כשהתחילו בפעולות ההשתלטות על המטוס, מיהרו המחבלים לכבות את מכשירי הזיהוי של המטוסים ולפנות את כל הנוסעים והצוות אל החלק האחורי. הטייסים הטיסו את המטוסים באופן מושלם.
עד יום שלישי בצהריים, כבר ההיתה התקדמות בחקירה. שתי שיחות טלפון שאותרו רמזו בבירור על קשר לבן-לאדן. עד הערב כבר הודיע ה-FBI כי הוא משוכנע ב-%90 שבן-לאדן מעורב. בידי החוקרים היו ראיות שבכל מטוס היה טייס מוסמך. חלק מהטייסים אף עבדו בעבר עבור חברת התעופה של סעודיה. בכל קבוצה היו בין ארבעה לחמישה מחבלים.
שניים מהמחבלים נכנסו לארה"ב דרך קנדה, למרות שהיו ברשימת המבוקשים של ה-FBI. חוסר אחריות שעלתה במחיר יקר. לא ברור איך היה נראה העולם היום לו היו השניים נתפסים, ואולי מדברים.
חוקרים שעברו על כל המידע המודיעיני של ארה"ב בשנים האחרונות מאמינים, שהרמז הראשון לפיגוע המתוכנן נמצא כבר ביוני 2000. אבל הוא היה יותר מדי מטושטש, כדי להסיק ממנו את קנה המידה של הפעולה. מאז היו כמה וכמה מידעים אודות פעילות חבלנית מתוכננת, ואפילו כאלו שרמזו על משהו עצום. אבל את התיזמון לא הצליחו להבין. הקונצנזוס היחיד שקיים בין המומחים היום הוא שמדובר בכשל מודיעיני מעולם אחר.
ארה"ב בודקת כרגע את קנה המידה של מטוסים ככלי נשק. האם ניתן לראות בהם כנשק להשמדה המונית? הרבה תלוי בעוצמת הפיצוצים. הכרה של העולם במטוסים ככלי נשק להשמדה המונית יחייבו שיתוף פעולה רחב אף יותר עם האמריקנים.
על-פי מידע שפורסם ברשתות אמריקניות, נחקר כרגע אדם שחשוד במעורבות בתיכנון הפיגוע. לא ברור איך הגיעו אליו החוקרים, אולם ככל הנראה חשדו בהתחלה שהוא היה על אחד המטוסים.
יתכן שבקרוב נדע במי אנחנו נלחמים.

תאריך:  14/09/2001   |   עודכן:  21/09/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי מילשטיין, ד"ר
האמריקנים שכחו את אימרת הרומאים: "רצונך בשלום, היכון למלחמה". הם שכחו את האמת, והניחו את ניהול הצבא לגנרלים כסילים, שאחד מהם משרת כשר החוץ של ארה"ב [קולין פאוול]
דודו אלהרר
מי שהיה קרוב אל דודו דותן ידע שהחרדה היתה חלק מאופיו. הוא כיסה אותה במשך כל שנות חייו הקצרות בשורות מחץ מצחיקות, הוא דחק ומחץ אותה אל תוך קירבו, שם, בנחלתו הפרטית לגמרי
ד"ר חיים משגב
חיים משגב קורא למשטרה וליועץ המשפטי לממשלה לייזום חקירה משטרתית, כדי לגלות את האחראים לזיופים בבחירות. אין לאפשר לטאטא את הראיות שכבר התגלו.
אהרן ברק
יואב יצחק
על אהוד ברק - שידע על הצלפים במהומות באוקטובר 2000;
על יאסר ערפאת - שמכין לנו תביעת ענק בת עשרות מיליאדים, לאחר המכה שהנחית עלינו בדרבן; ועל השופטת סביונה רוטלוי - שהצביעה על תובע [פרקליט] ועל שוטרים-חוקרים, שצותתו יחדיו בניגוד לחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il