X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

השבוע החזרתי ספר לספריה. בזמן שחיכיתי בתור גילתה אחת הקוראות שרצתה לשלם קנס שארנקה נגנב מתיקה. הספרנית אמרה לי שהיא לא זוכרת שפעם היו דברים כאלה. אני דווקא טענתי שדברים כאלו קרו כבר בתקופת המקרא. כשקראתי בידיעות אחרונות כותרת בפרשת "תינוק המריבה", בסגנון "משפט שלמה המודרני" חשבתי שזאת הזדמנות מצוינת לברר זאת.
במלכים א, פרק ג', פסוקים 15-28 מתואר משפט שלמה המקורי. לאחר שבפסוקים 15-22 מתואר סיפורן של שתי הנשים הרבות על הילד, מתוארת תגובתו של שלמה: "ויאמר המלך זאת אמרת זה - בני החי ובנך המת וזאת אמרת לא כי בנך המת ובני החי. ויאמר המלך קחו לי - חרב ויבאו החרב לפני המלך ויאמר המלך גזרו את הילד החי לשנים ותנו את - החצי לאחת ואת - החצי לאחת. ותאמר האשה אשר- בנה החי אל- המלך כי- נכמרו רחמיה על- בנה ותאמר בני אדני תנו- לה את- הילוד החי והמת אל- תמיתהו וזאת אמרת גם- לי גם- לך לא יהיה גזרו".
שלמה המלך, נקט בצעד אמיץ שמטרתו הייתה להגיע להחלטה המבוססת על טובת הילד. התורה איננה מספרת לנו יותר מן הנחוץ כדי להבין את הרקע להחלטה. היא לא נכנסת לסודותיהן של האמהות, היא לא עושה מן המקרה יותר ממה שהוא. התקשורת המודרנית לעומת זאת, הודיעה לקוראיה במפורש שהסיפור הוא קורע לב ומסעיר כל בית בישראל.
במשך קרוב לשבוע הוצאה פרשה הנוגעת למספר זניח של אנשים מכל פרופורציה. בשבוע בו השגריר הטורקי, שגרירה של אחת מבנות הברית המועטות של ישראל בסביבתה הקרובה, חזר לישראל מאנקרה לאחר שזומן להתייעצויות בעקבות התנהלותה של ישראל במלחמתה בשטחים, בשבוע שבו הפרלמנט של ירדן העביר החלטה הקוראת להפסקת קשרים עם "היישות הציונית", בשבוע שבו ניהל צה"ל עוד לחימה מסובכת בשטחים ומנע תודות למאמץ רב ומזל עוד פיגועי התאבדות, מה שהעסיק את העמודים הראשיים של העיתונים הישראליים הוא פרטיהם האינטימיים ביותר של אנשים פרטיים.
דומני שאת ההסבר הטוב ביותר להתנהגות הזאת, נתנו ב"ערב טוב עם גיא פינס". בסמוך לכתבה על פרשה אחרת שקיבלה תשומת לב מוגזמת, פרשת האיומים על רוני דואני, הוצגה כתבה על מטרידנים של כוכבים הוליוודיים. חלומו של הרצל הושלם, אנחנו כמו באמריקה- יש לנו את "הסיפורים קורעי הלב" שלנו, גם לנו יש את הגרופיס המוטרפים, כמו בלונדון, כמו בפריס, כמו באמריקה. לידיעה שבקרוב יפוטרו עוד אלף שוטרים, כך שמספר השוטרים שיוכלו לטפל בנשים שמוטרדות על בסיס יומיומי ואינן סופרסטאר הקדישו בוקסה קטנה באחד מהעמודים האחרונים של העיתון.
אנחנו לא אמריקה. אנחנו מדינה קטנה במזרח התיכון שמנהלת זו שנה שלישית מלחמה עקובה מדם. ניו יורק היא לא חצי שעה מתל אביב, רמאללה דווקא כן.

תאריך:  17/06/2004   |   עודכן:  20/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה גולדבלט
עו"ד תומר ח. הנריק ריטרסקי
עו"ד אברהם פכטר
אחרי שנתיים של האזנות סתר, לא נמצאו ראיות או בסיס משכנע לאישומים של קבלת שוחד; התיק נסגר מטעמים משפטיים מובהקים, אבל גם מבחינה ציבורית ספק את אפשר לבסס הרשעה; מי שלא רוצה להתבזות שלא ירוץ לבג"צ; על העיתונות לעשות חשבון נפש
עו"ד פיני פישלר
בבחינה בדיני ראיות, היה מני מזוז מקבל ציון 100, בעוד עדנה ארבל היתה נאלצת להסתפק ב-0 עגול; בכל זאת, ארבל מכהנת בבית המשפט העליון, לא פחות; איפה טעינו?
משה לרר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il