X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

השבוע, עם פרסום החלטת מזוז, היה מעניין לראות את אופן התנהלותם של כמה מכלי התקשורת, במיוחד אלה שסינגרו במשך שנים על פרקליטת המדינה עדנה ארבל (כיום שופטת), וכיצד הם מכסים עתה את פרשת ארבל-מזוז. הנה כמה עניינים שמשכו את תשומת ליבי:
- כתב הארץ, ברוך קרא, פרסם לפני מס' חודשים בעיתון הארץ מילים שצוטטו ונקלטו בהאזנת סתר, מפיו, כביכול, של אריאל שרון - "האי בידינו". בהארץ ראו בזאת הוכחה לכך ששרון ידע על פרויקט האי היווני ועל השלמת רכישת האי, וכן שידע, כביכול, על סכומי הכסף שעומד גלעד שרון לקבל מאפל.
היועמ"ש גילה השבוע [ציטוט מתוך הדוח]: "שרון אינו בקיא בפרטי הפרוייקט, ואינו יודע היכן עומד המו"מ על רכישת האי, ובהתאם לכך הוא שואל, לאחר שאפל מסביר לו על מיקום האי, "האי בידינו כבר?" בשאלה זו כשלעצמה קשה לראות הרבה מעבר להתעניינות גרידא, בלשון צינית-מבודחת, והיא בוודאי אינה מצביעה על "בקיאות בנפתולי המשא-ומתן". הנה כי כן: העיתונאי קרא סילף את הביטוי שנקלט, ואת משמעותו, ובנה על זה קמפין שלם נגד שרון;
- בעיתונים הארץ וידיעות אחרונות, שהובילו את חשיפת פרשת האי היווני, טענו כי גלעד שרון קיבל מאפל סכום מופרז בסך 20 אלף דולר לחודש, וציינו שהדבר מעיד כי סכום זה לא ניתן לו תמורת עבודה, אלא כשוחד לשרון.
עכשיו חושף היועמ"ש, כי ספקטור עצמו העסיק בתחילת שנת 2000 (במקביל לסיוע שהעניק אז לגלעד במגעיו עם אפל), את גלעד כיועץ, כן נטען, בפרוייקט של אבטחה ולוגיסטיקה, שביצע דוד ספקטור עבור גוף עסקי גדול (עיתון ידיעות אחרונות). "הפרוייקט נמשך כ-3 חודשים, ותמורתו קיבל גלעד מספקטור תשלום של 1,000,000 ש"ח (מיליון ש"ח)+ מע"מ, היינו שכר גבוה משמעותית (פי 3 עד פי 4, על בסיס חודשי) מזה שקיבל גלעד מאפל. גם כאן, כמו בהסכם עם אפל, ההתקשרות הייתה למתן שירותים שהוגדרו כ"ייעוץ", והתשלום בוצע לחוות השקמים, תמורת קבלות וחשבונית מס. ספקטור מסביר כי התשלום לחווה, ולא אישית לגלעד - הן בהסכם אפל-גלעד, והן בהעסקה זו - נובע משיקולי מס".
מעניין, אגב, אילו שירותים באמת סיפק גלעד שרון, באמצעות ספקטור, לבעלי השליטה בידיעות אחרונות; ועוד יותר מעניין מדוע לא פעלה ארבל לחקור את בכירי ידיעות אחרונות, בחשד שעלול לעלות: האם הכסף ששילמו לגלעד (באמצעות ספקטור) מהווה שוחד כדי לקנות את תמיכתו ועזרתו של האב-שרון בעסקיה המסועפים של קבוצת ידיעות אחרונות.
- המבקרים החריפים ביותר של ארבל, היו השבוע העיתונאים אמנון אברמוביץ ודנה וייס (ערוץ 2). שניהם נחשבו במשך שנים לתומכים נלהבים בארבל. הם לא נמנעו מלהוקיע כמעט כל אדם שניסה לחשוף את מעשיה הרעים של ארבל.
השבוע, משל חזרו בתשובה, הם ייחסו לארבל התנהגות זדונית כלפי שרון. מעניין כאן להזכיר, כי בחודשים האחרונים, כשהתחיל לזלוג חומר החקירה בפרשת האי היווני, ובו האזנות הסתר לאפל, התברר כי במהלך החקירה צותתה המשטרה גם לשיחות של וייס ואברמוביץ, עם אפל (האזנות הסתר בוצעו בהנחיית ניצב משה מזרחי, תוך גיבוי וחיפוי של ארבל).

תאריך:  17/06/2004   |   עודכן:  17/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
היועץ המשפטי לממשלה איננו נציב שרות המדינה
מושיק קוברסקי
מאסנו ב"עיתונאי כיס", אשר מצויים בכיסה של המשטרה והפרקליטות, עיתונות אמיתית וחוקרת צריכה להתנקות מפופוליזם זול ומעובדות היצוקות לתבנית דעותיה
חנה בית הלחמי
על תערוכה המתעדת את הפן האישי והאנושי של הכיבוש בשטחים, הגלריה לאומנות אום אל פאחם: עבודות האמנים ראידה אדון, אריאלה אזולאי, אימן אבו חמיד, בועז ארד, דני באואר, חיים דעואל לוסקי, מיכל היימן, סנדי הילאל, שריף ואכד, אלכס ליבק, אבי מוגרבי, מנאל מחמיד, אלסנדרו פטי, פטאן פאוזי נסטאס, מיקי קרצמן, דוד ריב, דינה שנהב; אוצרת: אריאלה אזולאי
בעז העצני
לא זו בלבד שהמתנחלים עמדו במבחן ללא דופי, אלא ככל שהתרבו הצרות - איכלוס היישובים התרחב
תמיר ליבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il