X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

לפני הרבה שנים הזדמן לי לשוחח שיחה גלויה, בין כתלי בית-הסוהר, עם אסיר שהורשע בשוד מזוין. כמו כל אדם סקרן, התעניינתי איך מתבצע כזה שוד? מניין האומץ? איפה הפחד? מי מחליט איך, מתי והיכן? ועוד מיליון שאלות.
אסיר שיחי חייך חיוך קטן בזווית פיו, וּבמשך כמה שעות סיפר לי בגילוי-לב את כל הפרטים ופרטי הפרטים הנחוצים לביצוע שוד. לאט לאט התבהרה התמונה הכללית והסתבר לי שמדובר במבצע מורכב ממש! על-פי תוכנית מפורטת, מודיעין מיומן, עבריינים מומחים כל אחד בתחומו שנבחרו בקפידה, כלי רכב, נהגים, תכנון פעולות הסחה ודרכי מילוט, נשק ותחמושת, מכשירי קשר ומכשירי האזנה לתדר המשטרה וכמובן המחבוא לשלל שיישדד. האומץ והתחכום לא היו מביישים מבצע צבאי ראוי לשמו ברמה של סיירת מטכ"ל.
השבוע נזכרתי באחד מפרטי השוד ההוא: בשביל לתת מרחב של זמן מקסימאלי לשודדי הבנק, נשלחה קבוצה אחרת לביים שוד בקצה השני של העיר. גם הצוות הזה נבחר אחד-אחד, כולם עבריינים מיומנים. תפקידם היה למשוך מה שיותר ניידות משטרה לדרום הפקוק של העיר, ואז השודדים האמיתיים יכלו לבצע את זממם בצפון העיר באין מפריע.
פעולות הסחה יש בהן משום תרמית לשמה, שלא כפעולות הסחה של הצבא נגד גורמים עויינים במערכה מלחמתית. שם קיים הכלל "בתחבולות תעשה לך מלחמה".
ומדוע נזכרתי בזה השבוע?
הסתבר לי בתמימותי, כי גם בעולם העסקים נוקטים בפעולות הסחה ומרחיקים גורמים מפריעים מן הזירה העיקרית. התחכום בפעולות אלו הוא מדהים!
סוחר יכול לשגע מדינה שלמה ואפילו עוד מדינה, בדבר פרויקט תיירותי מגלומאני באיזה אי נידח. הוא שוכר אנשים בשכר גבוה, הללו מספקים לו מפות מפורטות ועורכים לו תכניות ותקציבים, אחרים משוטטים באינטרנט, מתכננים מסעי פרסום, מפיקים ארוחות מפוארות בהשתתפות שרי החוץ ומשלחותיהם וכו' וכו'... כל זה עולה הון עתק!
אבל האמת היא שכל זה מעניין את הסוחר שלנו כקליפת השום מן השלג דאשתקד. כשהכל עסוקים עד מעל לראשם בפרוייקט הזה, הוא פועל בחשאי להפשרת אדמות לבניה מאסיבית על-פני מרחב עצום, כאן. מתחת לאף.

תאריך:  21/06/2004   |   עודכן:  21/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנה בית הלחמי
לאחר שוך ההמולה סביב עלייתו לאוויר של אתר "מעריב" החדש, NRG - פניתי לבדוק את המוצר. אני, הלקוחה, יצאתי מהבדיקה הזו סקפטית מאוד באשר למידת התאמתו לי ולשכמותי
משה פייגלין
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
פרקליטות המדינה היא המתפרה המשוכללת ביותר שהוקמה בישראל - מתפרת תיקים; נאמן, ריבלין, רפול, קהלני - לכולם נתפרו תיקים, מכולם נמנעו תפקידים; זו כבר לא מקריות - זו שיטה
ראובן (רובי) ריבלין
כך פעלה השיטה: קריירות פוליטיות וציבוריות חוסלו בזו אחר זו על-ידי חקירות שבאו בעיתוי "מושלם"; בעקבות החקירות באו הדלפות לעיתונאי-חצר; הציבור היה משוכנע שבפרקליטות עוסקים בניקוי אורוות - עד שבא מני מזוז וחשף את הסימביוזה המסוכנת בין גורמים באגף החקירות, בפרקליטות ובמשטרה
עו"ד אברהם פכטר
החלטה בג"צ בעניין החזיר היא עמומה ומחזירה את ההחלטה העקרונית לרשויות המקומיות; במקום פיתרון קיבלנו בילבול גדול יותר ומאבקים בין דתיים לחילונים; בהחלטה אין כל רגישות יהודית היסטורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il