X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אפילו הליכתה לבית עולמה של הנשמה הגדולה הזאת, שביטאה את כל הטוב, היפה והייחודי ביהודיות הישראלית והארצישראלית - לא עצרה אפילו לרגע אחד את חרושת השנאה אצל אלה, שאצלם "שלנו" אינו העם כולו, כ'א - הכת שלנו, הקליקה שלנו, הברנשה שלנו, שלנו ולא שלהם, על משקל הרשע בהגדה של פסח.
וכך, בכל כלי התקשורת ניסו לעקוף בזהירות פרק מסוים אחד בביוגרפיה של המשוררת והמלחינה הגדולה - את הפרק של גוש אמונים וארץ ישראל השלמה. ניסו, ולא הצליחו, מפני שאהבת ארץ ישראל עולה מכל שירתה: מ"בשדות בית לחם" ועד ל"בורות המים", מ"שבחי מעוז", "בהיאחזות הנח"ל בסיני", "לשיר זה כמו ירדן", "סימן שעוד לא הגענו" ועד ל"ייבנה המקדש" ו"ירושלים של זהב". על הזדהותה המפורשת עם המתנחלים המשוקצים ועם מפעלם, ההתנחלות בארץ ישראל ההיסטורית, מדברים אנשי "משלנו" כאלו היה זה כתם, מעין רישום פלילי ברקורד שלה.
וכך כותב אחד אורי סלעי בעט מטפטף רעל: "אפילו התייצבותה לצידו של הימין הפוליטי ושל גוש אמונים בשנות ה-70 לא הצליחה לפגוע בצמרמורת שהצליחה לגרום לכל ישראלי"... ואשר לשיר "ירושלים של זהב" - הוא "מיטיב לתרגם את השחצנות ואת האופוריה של מלחמת ששת הימים (עם "כיכר השוק ריקה", השנוי במחלוקת)"...
אכן, "שנוי במחלוקת": סקר "מעריב" דירג את חמשת השירים הכי פופולריים של נעמי שמר, זכרונה לברכה, ואלה התוצאות: "עוד לא אהבתי די" - 4%; "העיר באפור" - 8%; "על הדבש ועל העוקץ" - 15%; "לו יהי" - 24% ו"ירושלים של זהב" - 49%! שימו לב שהדירוגים הגבוהים ביותר אחרי הרוב המאסיבי ל"ירושלים של זהב" התייחסו גם הם לשירתה הלאומית, העקירה מסיני ומלחמת יום הכיפורים. לכן , כמו ש"משלנו", זו התקשורת השמאלנית, כך "שנוי במחלוקת" זה מה שאנחנו, המיעוט הפוסט-ציוני, חולקים עליו. כך הם מתיימרים לדבר בשם העם ומנכסים לעצמם את מה שאינו שלהם.
נעמי שמר נולדה בקיבוץ, אך אין בשיריה שמץ של סוציאליזם, היא יצרה בשיא קדחת משיחיות-השלום, אך מיקסם- השוא הזה לא עבד עליה.
עד כמה מחלחלת מלחמת התרבות אף לתוך התת-מודע, ניתן לראות בדברי ההספד של הנשיא, משה קצב, שבימים הרחוקים, כאשר "ליכוד" עוד היה שם נרדף לימין, נחשב איש ליכוד. וכך אמר הסתגלן האולטימטיבי הזה - לכל מה שמכתיבה הפוליטיקלי קורקטנס של השמאל: "שיריה של נעמי שמר ביטאו אהבה עזה למדינת ישראל ולעם ישראל". צמד המילים "ארץ ישראל" מתקשה, כנראה, לצאת מפיו, למרות שהארץ, ארץ ישראל, היתה "ארץ אהבתה". "הוי ארצי מולדתי", היא שרה, והנשיא מתקן לה: "הוי מדינתי מולדתי".

תאריך:  29/06/2004   |   עודכן:  29/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל רבינוביץ'
אביתר בן-צדף
היסטוריה משוחדת של "תפירת" תיקים במערכת המשפט הישראלית
עו"ד אברהם פכטר
יש שפע של "חכמים בלילה", במיוחד הם מתעוררים, כמה שנים אחרי השחרור בצעקות - אנחנו התנגדנו, חשבנו אחרת. אז רבותי - איפה הייתם עד היום, למה לא נלחמתם על דעותיכם בצמתי ההשפעה וההכרעה, או לחילופין למה לא התפטרתם ואז לצאת לציבור
תמיר ליבל
אפרי הלפרין
אז מיהם האויבים המשמעותיים ביותר שלנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il