X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיאות למנהיג פועלי, הדואג לרווחת העם - מימון הסדרי הפרישה של בורג מהכנסת עלול להצטבר לכדי מאות אלפי שקלים
▪  ▪  ▪

בפוליטיקה החדשה של ישראל בולט דור חדש של מנהיגים, שאברהם בורג מייצגו. עכשיו הוא עזב, והלך לעשות לביתו. כאילו קודם לכן לא דאג היטב לטובות הנאתו.
אברהם בורג מאפיין את הפוליטיקאים החדשים. הם יקירי התקשורת, חדי לשון, יפי בלורית, לחייהם צחות כאפרסק בשל והם מצטלמים היטב. הפוליטיקאים החדשים אינם צריכים להידחק אל המצלמות (כמו ה"קופים", הגודשים כל צילום ברשות הרבים בארץ), אלא המצלמות נדחקות לצלמם, ולשמוע כל בדל רעיון - אפילו שאינו אפוי - מפיהם על כל גבעה רמה ותחת כל עץ רענן.
אברהם בורג נכנס לפוליטיקה בהיותו כבן שלושים, ובעשרים שנה עשה מרחק ארוך בפוליטיקה הישראלית. הוא היה יו"ר הסוכנות היהודית וגם יו"ר הכנסת. בשתי המשרות צבר זכויות פרישה והרבה קטעי עיתונות מביכים, שהיו לו לרועץ כאשר התמודד על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה.
בתוך שובך היונים המאבדות את המצפן, של מה שנותר ממפלגת העבודה, התבלט אברהם בורג כפוליטיקאי משופשף (האם זה גנטי?), שהיה סמן שמאלי במפלגתו. הוא ידע להפוך את הכיפה שעל ראשו לנכס אלקטורלי, וקידם בחדווה כל הזיה שמאלנית - מאוסלו ואילך. אך זה לא הספיק לו כדי להיות שר, וכאמור לא נבחר ליו"ר "העבודה". בורג התנגד לכניסת מפלגתו לממשלת האחדות, ונותר חבר כנסת - תפקיד אפור, שלא הצליח להלהיבו, או למלא את כיסיו. הוא הסתפק בפרסום מאמרים נגד המדינה ונגד ממשלתה ברחבי העולם - גם בסיוע חותנו. שלא כאביו, אפילו השכלה לא רכש בורג הצעיר - אך בפוליטיקה הישראלית בתחילת המאה ה-21 בורות אינה מפריעה לאיש להתקדם.
עכשיו הולך בורג לממש את הקשרים שטווה, ולעשות מהם פרנסה גדולה לביתו. בינתיים הוא מנסה לגזוז עד כמה שאפשר את הסוכנות היהודית ואת הכנסת - כדי לקבל טובות הנאה. "חדשות מחלקה ראשונה" מסר ביום חמישי האחרון, כי בורג זכאי, כמו יתר חברי הנהלת הסוכנות היהודית, לקבל לכל החיים: רכב צמוד, לשכה, נהג, מכונית ומזכירה. כעת הוא מבקש מהכנסת מימון לאחזקת שני עוזרים". הידיעה מספרת, כי "בכנסת יש מי שמתנגדים לסידור זה". נטען, כי במקור נועד החוק לממן יושבי-ראש כנסת, הפורשים לגמלאות, לעסוק בפניות הציבור, בכתיבת זיכרונות, ספרים וכו'. המימון הזה עלול להצטבר לכדי מאות אלפי שקלים כיוון שהבחור-הגימלאי בקושי בן חמישים. העני הידוע צריך לשכה, העלם המסכן צריך מכונית. הדל זקוק לעוזרים וגו'.
אנחנו נשלם. הידיעה מספרת, כי "בימים אלה שוקדים הצדדים על הכנת טיוטות להסכם".
ודאי, נשלם. למה לא?!
אחר כך, כשתישאלו לגבי השילוב בין הון לשלטון, זכרו את אברהם בורג, שהולך עכשיו לעשות לביתו. פתאום הוא יהיה עזוז וגיבור, ואת כל מה שלא נתן לציבור יקדיש, כמו רבים מקודמיו, למאמציו לקחת מהציבור.
בורג הולך הבייתה, ואני מנסה לבדוק - כמו בשיר המפורסם של חיים חפר על אישיות ידועה בפוליטיקה הישראלית: איך הפשפש עלה למעלה?
וכמו כולם, מול ילדה קטנה בשמלה אדומה ובשתי צמות, אני עומד ללא תשובה.
בורג הולך הבייתה, והפוליטיקה הישראלית אינה ניזוקה כלל. אדרבא.
בורג הולך הבייתה, ואפילו אם יטה הרקולס את הירקון ואת הגעתון לא נוכל לנקות את אורוותינו מהבורגיזם, שאברהם בורג וחבריו הותירו לנו.

תאריך:  02/07/2004   |   עודכן:  02/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
החלטת בג"צ בנושא בניית החומה בעוטף ירושלים, לא היתה צריכה להפתיע את צה"ל ומערכת הביטחון - ובכל זאת הם נשמעו מופתעים מתוסכלים, נזופים עם תשובות לא משכנעות; ההחלטה לבנות בתוואי שנפסל - היא תוצאה של חוסר יכולת לצפות שני צעדים קדימה - התוצאה: הולכים שני צעדים אחורה; החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג בעניין החומה עוד תוסיף תסכול לממשלה
אבי גולדרייך
המעמד הבינוי הישראלי הולך ומתבסס במזרח אירופה
ברנדשטטר יובל
בג"צ הוכיח כי לשקר אין רגליים
אריק באך
מוטי שפירא
על ספיחי פרשת מזוז-ארבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il