X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסכם וואי הוא תוכנית ההינתקות של היום ול"כוח 17" קוראים היום "המורדים"
▪  ▪  ▪

התעקשותו של אריאל שרון על תוכנית ההינתקות מחייבת הליכה לבחירות חדשות. בבחירות אלה יוכל ציבור הבוחרים להצביע בעד המפלגות התומכות בתוכנית או בעד אלה המתנגדות לה. שרון יצטרך גם להביא את התוכנית לאישור מרכז הליכוד, אשר רק בסמכותו ניתן לאשר את מצע הליכוד. מרכז הליכוד יפסול בוודאות את התוכנית, ויבחר את המועמדים לרשימה לכנסת בהתאם להשקפותיהם ולנכונותם ליישם את המצע שיאשר מרכז הליכוד.
מעטים יודעים זאת, אך בבחירות האחרונות לא היה מצע לליכוד. ועידת הליכוד, שנבחרה מספר חודשים לפני הבחירות לכנסת, לא אישרה כל מצע לבחירות. נבחרי הליכוד בכנסת הנוכחית מחוייבים רק לחוקת התנועה. הסעיף הרלבנטי לנושא ההנתקות, יש"ע וההתיישבות הוא סעיף 1 בחוקה הקובע: "הליכוד הינו תנועה לאומית ליברלית, הדוגלת בקיבוץ גלויות, בשלמות המולדת, בחירות האדם ובצדק חברתי והיא חותרת להשגת מטרות אלה:
א. ריכוז העם היהודי בארץ ישראל, קיבוץ גלויותיו ומיזוגו במולדת, טיפוח האהבה לארץ ישראל בלב העם וההכרה באחדות הגורל של בני העם היהודי.
ב. שמירת זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל, כזכות נצחית שאינה ניתנת לערעור, התמדה ביישובם ובפיתוחם של כל חלקי ארץ ישראל והחלת ריבונות המדינה עליהם.
תוכנית ההינתקות של שרון עומדת בסתירה גמורה לחוקת הליכוד ומחייבת את נבחרי הליכוד לעשות כל אשר לאיל ידם לסכלה.
התחייבותם של נבחרי התנועה לחוקת הליכוד אינה התחייבות "מוסרית" או "אתית", זוהי התחייבות חוזית לכל דבר. הפרת ההתחייבות הזו על-ידי ראש הממשלה לא רק משחררת כל ח"כ מהחובה לתמוך בממשלתו של שרון או בקואליציה שלו, אלא מחייבת אותו חד-משמעית להצביע נגד ממשלתו של שרון ולעשות הכל להביא לבחירות חדשות. הוא לא רק חייב, גם כדאי לו - נבחרי הליכוד לכנסת הבאה יהיו אלה אשר יתחייבו מראש לקיים את החלטות התנועה, קרי: להתנגד לתוכנית ההינתקות. אדיוס שרון את אולמרט ושות'.
שוחד ושחיתות
שרון מנסה לקנות את התמיכה בו ובתוכנית ההינתקות שלו בשחיתות ובשוחד. הוא מבטיח תקציבים וג'ובים לכל זב ומצורע המוכן לתמוך בו. כך הוא קנה את זבולון אורלב וחצי מפד"ל וכך עמרי בנו משחד עכשיו חברי מרכז ליכוד בג'ובים במועצות הדתיות (אגב, זהו שוחד לכל דבר, אשר בגינו הועמדו לדין והורשעו ראשי ערים רבים בכל רחבי הארץ).
שרון יודע שכל עוד הוא מיישם את מדיניות השמאל הקיצוני הוא חסין מפני העמדה לדין. ואל נשכח - מזוז סגר לו רק את התיק הראשון והקל ביותר. יש עוד שני תיקים בתנור ועוד כמה בדרך...
הח"כים בליכוד ובמפד"ל המתפתים לשוחד שמציעים להם שרון ובנו, ילמדו במוקדם או במאוחר שהפשע לא משתלם. הממשלה תיפול בהצבעת אי אמון ברוב גדול, יוכרזו בחירות חדשות והם ימצאו את עצמם מול בוחריהם. אלה בליכוד שתמכו בתוכנית ההינתקות יוכלו להציג את מועמדותם בבחירות הבאות רק ברשימה של יוסי ביילין. אם הם ינסו לרוץ בליכוד ולקבל את תמיכת חברי המרכז, כשלמעלה מ-80% מהם (בהערכה זהירה) מתנגדים לתוכנית לעקירת יישובים, הם יגרדו את תחתית רשימת המועמדים, במקרה הטוב.
המפד"ל, אם לא תתעשת ותצא מהקואליציה, בספק אם תעבור את אחוז החסימה.
התהליך שיביא לבחירות חדשות הוא ברור ופשוט. זו תהיה חזרה מדוייקת על שנת 99. אז נתניהו חתם בהסכם וואי על נסיגה משטחי יהודה ושומרון (מישהו זוכר את "הפעימה השניה?"), השמאל הבטיח לו שמיים וארץ ורשת ביטחון. אחרי שלושה שבועות הם הצביעו נגדו ואחרי שלושה חודשים ממשלתו קרסה בהצבעת אי אמון אליה הצטרפו ח"כים מהליכוד ("כוח 17") והוכרזו בחירות חדשות.
"המורדים" יקבעו את גורל הממשלה
הסכם וואי הוא תוכנית ההינתקות של היום ול"כוח 17" קוראים היום "המורדים". לאלה האחרונים מובטח שדרוג משמעותי בבחירות הבאות, על חשבון האולמרטים והשיטריתים שיישלחו אחר כבוד לחפש עבודה אצל שמעון פרס. השמאל כבר מריח בחירות. הימין יודע שללא הפלת ממשלת שרון יבוא הקץ על מפעל ההתיישבות, תוקם מדינת טרור בעזה, במבואות ירושלים ובהרי השומרון, מעל תל אביב ושפלת החוף. סופה של הישות הציונית בארץ ישראל, במקרה כזה, עלול להיות קרוב מאד...
בבחירות הקרובות, בתחילת 2005, ייבחר מנהיג צעיר וחדש לליכוד. חברי הליכוד, שלא הססו להצביע במשאל נגד שרון, שנתמך על-ידי נתניהו, לבנת ושלום, יצביעו הפעם על מנהיג חדש שיבטא את השקפות המחנה הלאומי ולא את התככים והשטיקים הפוליטיים של שרון ומרעיו. אותו מנהיג, אם ישכיל להלהיב את עשרות האלפים הפעילים אשר עבדו יום ולילה נגד תוכנית ההינתקות, יביא לנצחון גדול לליכוד. אז, אולי, תקום ממשלת הימין הראשונה במדינת ישראל - 28 שנה אחרי שבגין ניצח בבחירות.

תאריך:  05/07/2004   |   עודכן:  05/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורית מנדלסון-שהם
פרופסור ון הונאקר (המלמד בתוכנית קלוג-רקנאטי): "התרבות הסינית לעולם אינה מתאחדת עם תרבויות אחרות אולם היא מוכנה ליצור עימה קשרים"
יוסף יצחק ליפשיץ
צדקה אמיתית נובעת בראש ובראשונה מאחריותו האישית של היחיד ורק לאחר מכן מן המנגנון הממסדי, שהרי, ככלות הכל - כדברי רבי אלעזר - "אין צדקה משתלמת אלא לפי חסד שבה"
אלכס לוין
חנה בית הלחמי
הדרך היחידה בה נשים יכולות לקבל את עצמן, הוא על ידי קבלת האחר/ת. זאת משום שביחס לכל שטיפת מח פרסומית - הן נשארות בעיני עצמן "האחרת"
מוטי סנדר
מכתב של חקלאי מגוש קטיף, העומד לאבד את ביתו ואדמתו במסגרת "תוכנית ההינתקות", המופנה אל ראש הממשלה, אריאל שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il