X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אחרי הינתקות היהודים מעזה (וחלק מהשומרון), מי יעמוד חזק אחרי צה"ל בחזית החדשה בנגב המערבי? החזקים שפונו מבתיהם - אלו שעמדו באומץ לב, תוך הקרבה אישית כמו דורות של מייסדי המדינה? לא!
זה לא יהיה כמו ימית - פינוי עבור סבירות גבוהה שיהיה שלום/שקט לתקופה ארוכה. הסבירות היא גבוהה שחזית הטרור בעוצמה תעבור לנגב המערבי. בנגב המערבי שרון ושות' לא ימצאו גיבורים כמו אלו שהם מתכוונים לגרש. אנשים יברחו בהמוניהם. כמו התל אביבים, לא יסכימו אנשי הנגב לחיות בצפיות שכל רגע יפלו קסאמים... על הבית, בשוק, בגן הילדים...
מישהו רציני חושב שהמצרים יחסמו לתקופה ארוכה את מלאכת הטרור היוצאת מעזה? שכחנו שמצרים הטוטאליטרית היא המרכז המזרח תיכוני של האנטישמיות ההיטלרית המפיצה ספרי עלילות דם, ספרים כמו 'זקני ציון', ובכלל חומר רב המתאר את היהודי כרמאי, תת אנושי? שכחנו שהעושים זאת הם המחונכים, עורכי הדין...
האינטלקטואלים, אלו שאנו היינו מצפים מהם שיהיו הנאורים.
האם לא למדנו כלום מאוסלו, מציפייתנו שערפאת ינקה את השטח עבורנו? האם ההרפתקנות הזאת, ההימור כמו בקזינו, לא עלה בחיי אלפים חפים מפשע?
אם לא המצרים אולי כוחות האו"ם או האירופאים ימנעו תנועה חופשית של הטרוריסטים ונשקם בכל הרצועה או תכנון הפתעות כשיגור טילי קסאם ברגע מסוים לעשרות יישובי הנגב או חפירת מנהרות בכל אורך הקו או... קשה להאמין שאפילו שרון חושב כך.
אז מה נעשה? להפציץ את הבניינים גדושי תושבים שמתחתם עובדים הטרוריסטים ומאחסנים את נשקם? כמה 'חפים מפשע' נהרוג בתגובות כאלו שממעטים כמעט לאפס הסכנה לכוחותינו? בסוף עבור אשקלון, שדרות... הנגב המערבי, נצטרך להפסיק הניתוק; לפרוץ בחזרה, לעבור מארבים בכל פינה לפני שנגיע למטרות ובסוף - עם מודיעין שבוודאי יהיה פחות יעיל - ספק אם נגיע למבוקשים או נהרוס את התשתיות בהצלחה כמו היום. מה שברור הוא שבדרך תוכנית ההינתקות, נשלם מחיר אדיר בבנינו.
אולי שרון חושב שהפלשתינים והטרוריסטים יצהלו מהמתנה שהוא מעניק להם (על חשבון אחדות עם ישראל) וישכחו שמרביתם אינם 'עזתיים'? האם לא ירצו עוד מתנה והיא חוף הארץ שמשם אבותיהם באו? אם בעיניהם הטרור גרם למתנה הקטנה הזאת, סביר שהם יניחו שבהגברת הטרור יקבלו מתנות יותר גדולות וגם אלו בחינם.
כך האימהות יכולות אולי לשון יותר טוב אם וכאשר תתבצע ההינתקות אבל סביר להניח שזה יהיה מעין שקט קצר לפני הסערה.
בתקופה שבה בעלי תפקידים מכובדים מדברים לעם במילים כלליות שמתחת העץ יושב 'רוצח רבין חדש' חובה לקרוא להם לעשות את עבודתם המקצועית לפי החוק ולא להשאיר רושם שיגרום להשמצת ציבור שלם, פגיעה בחופש הדיבור ובמיוחד חופש לבקר בחריפות תכנית ההינתקות - תכנית שלדעת המונים תגבה מחיר בלתי סביר של חיים בחינם.
בדמוקרטיה דיבורים עלולים לגבות חיים. אלו שכבר דורות עושים דה-לגיטימציה של ציבור שלם, שקוראים בחריפות לפינוי כל ההתיישבות - 'הכיבוש' ... מעודדים המשך הטרור כמו שמילה זו או אחרת נגד ההינתקות עלולה לעודד רוצח רבין חדש. זה המחיר של חופש הדיבור והבקרה.
כל אדם שפוי מבין שהרמת יד על אח אינה דרך לפתור בעיות, אלא דרך להתאבדות עם ומדינה.

תאריך:  09/07/2004   |   עודכן:  09/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי פוקס
מפלגה שהיא אנטי כל דבר שמריח יהדות, המבקשת מקום בפרלמנט של המדינה היהודית, אין לה זכות קיום לאורך זמן
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
עו"ד אברהם פכטר
רצף של מקרים שפורסמו לאחרונה מצביעים על מבוכה, חשש לעיוות דין. הרשעות לא מבוססות מעצרים נמהרים וחקירות שטחיות. קצינה בכירה במשטרה - זוכתה לאחר 5 שנים, שהשופט מעביר ביקורת קשה על המשטרה, על החקירה והפרקליטות. כנ"ל האמור לגבי קצין המשטרה תת-ניצב רמי זוטלר. התוצאה יש לטלטל את המערכת בטרם קריסה
ד"ר חיים משגב
משה אלעד
את התכנים של הסדר עם הפרגמטיזם הפלשתיני יש לסכם כבר עתה: הכרה בישראל, הפסקת הטרור, אכיפת חוק וסדר, ורפורמות מנהליות. אם יש פת"ח פרגמטי-יופע נא מיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il