X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדאי שפרס יתמקד ביתרון היחסי שלו, יסתפק בקבלת תיק החוץ - וישאיר את הכלכלה הישראלית בידיו של נתניהו
▪  ▪  ▪

ביום חמישי בערב (8.7.04), בסיומו של הכנס הכלכלי השנתי ("כנס קיסריה"), זרק ראש הממשלה אריאל שרון פצצה לחלל האוויר, כאשר גילה שהוא עומד להיפגש עם יו"ר מפלגת העבודה, שמעון פרס, על מנת לדון בכינון ממשלת אחדות.
למחרת בבוקר מיהר פרס להתראיין באמצעי התקשורת, ואמר כי מפלגת העבודה תעמוד על קבלת תיק האוצר, שבו מחזיק בנימין נתניהו. "זאת, כדי לבצע שינוי במדיניות הכלכלית ולהבריא את המשק".
האם אנחנו שומעים נכון?! פרס?! יבריא את המשק?! האם שמעון פרס, שצירף לאחרונה למפלגתו את יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ, הוא האדם הנכון להבראת הכלכלה הישראלית? האם הגישה הסוציאליסטית שאבד עליה הכלח בכל העולם, היא הגישה הנכונה להבראתה של הכלכלה?
נראה שבכל הנוגע לכלכלה - פרס שבוי בידי פרץ. פרס השתלח לאחרונה במדיניותו הכלכלית של נתניהו וכינה אותה "קפיטליזם חזירי". לדבריו, המדיניות "המחורבנת" של נתניהו הביאה ל-6,000 מיליונרים ו-6 מיליון קבצנים.
נשאלת השאלה: האם המדיניות הכלכלית של פרס-פרץ טובה לכלכלת ישראל, שרק לאחרונה החלה לעלות על פסים של צמיחה? האם התפישה הכלכלית של ההסתדרות, שלא הצליחה לנהל את אפילו את קרנות הפנסיה, יכולה להוביל בהצלחה ניהול כלכלה של מדינה שלמה?
כיום יש בציבור קונצנזוס, לפיו המדיניות הכלכלית של נתניהו היא-היא המדיניות הנכונה למדינה בשעה זו. סקר שערך לפני כמה שבועות מכון סמית' עבור העיתון ג'רוזלם פוסט העלה, כי הציבור מעדיף את נתניהו במשרד האוצר: 45% מהציבור מעדיף את נתניהו ורק 35% מעדיף את פרס.
על-פי הסקר, 53% מהציבור מעדיפים לראות את שמעון פרס במשרד החוץ, ורק 25% מעדיפים את שר החוץ המכהן, סילבן שלום.
לא רק הציבור בישראל מעדיף את נתניהו. מדיניותו הכלכלית של נתניהו מוערכת בעולם הפיננסי כולו. לפני כמה שבועות, כאשר החלו הדיבורים בעניין כניסת 'העבודה' לממשלה, הביעו המשקיעים הזרים דאגה רבה:
- חברת דירוג האשראי הבינלאומית סטנדרט & פורס (S&P) פנתה למשרד האוצר וביקשה עידכונים לגבי המשך כהונתו של נתניהו כשר אוצר ולגבי המהלכים הכלכליים הצפויים בישראל. "אנחנו מרוצים מהמדיניות הכלכלית שלכם, אבל אנו רוצים לדעת: האם אתה ממשיך בתפקידך?" שאלו נציגי החברה את נתניהו.
- השווקים הפיננסיים מאמינים בנתניהו. בשנה וחצי האחרונות המריאה הבורסה: מדד "תל-אביב 100" זינק מרמת שפל של 300 נקודות - לשיא של כל הזמנים, ברמה של 600 נקודות. גם השקל מפגין חוסן, ונסחר מתחת ל-4.5 שקלים לדולר.
בשנה וחצי בהן מכהן נתניהו כשר האוצר - נעשו במשק מהפיכות של ממש - כמו שלא נעשו שנים רבות. נכון שחלק מהצעדים כואבים לחלק מהציבור בטווח הקצר, אולם הם הכרחיים להבראת המשק בטווח הארוך.
כדאי שפרס יתמקד ביתרון היחסי שלו, יסתפק בקבלת תיק החוץ - וישאיר את הכלכלה הישראלית בידיו של נתניהו.

תאריך:  10/07/2004   |   עודכן:  10/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נועם שרביט
בית הדין הבינלאומי בהאג פרסם אחר הצהריים את חוות דעתו בעניין גדר ההפרדה; מדובר בחוות דעת מייעצת ולא בפסיקה מחייבת, אולם גם זו תוכל לשמש בעתיד בסיס להחלטות של העצרת הכללית של האו"ם או של מועצת הביטחון
פרופ' ג'רלד פרמן
עו"ד יוסי פוקס
מפלגה שהיא אנטי כל דבר שמריח יהדות, המבקשת מקום בפרלמנט של המדינה היהודית, אין לה זכות קיום לאורך זמן
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
עו"ד אברהם פכטר
רצף של מקרים שפורסמו לאחרונה מצביעים על מבוכה, חשש לעיוות דין. הרשעות לא מבוססות מעצרים נמהרים וחקירות שטחיות. קצינה בכירה במשטרה - זוכתה לאחר 5 שנים, שהשופט מעביר ביקורת קשה על המשטרה, על החקירה והפרקליטות. כנ"ל האמור לגבי קצין המשטרה תת-ניצב רמי זוטלר. התוצאה יש לטלטל את המערכת בטרם קריסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il