X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

תוכנית ההינתקות עוד רחוקה מיישום, אולם בממשלה ובכנסת כבר פועלים במלוא המרץ לפיצוי הנפגעים. לא, אין הכוונה לתושבי עיירות הפיתוח, וגם לא לקשישים שאיבדו חלק ניכר מקצבאותיהם בשנות המיתון הקשה. אזרחי ישראל יחלקו, כך נראה, מתנה של מיליארדי שקלים לתושבי ההתנחלויות שיפונו מעזה ומצפון השומרון.
ההנמקה נשמעת הגיונית בשמיעה ראשונה: תושבי ההתנחלויות נשלחו למקום מושבם על-ידי מדינת ישראל. משהחליטה הממשלה על פינויים עליה לפצותם. כמובן שאיש אינו מדבר על פיצוי בגובה הנזק הישיר שייגרם למפונים, עלויות המעבר ואובדן הרכוש - הבית ואולי גם העסק או המשק החקלאי. כל אזרח בישראל, מתינוק ועד זקן, יתרום מכיסו כדי לפצות את מתנחלי עזה על הכאב ועוגמת הנפש הכרוכים בפינוי.
גם בקרב אלה שהתנגדו במשך השנים למפעל ההתנחלויות, נשמעים רבים הטוענים כי כדאי ונכון לתת פיצוי נדיב למתנחלים, כדי להקל על המהלך ולסייע למפונים לפתוח בחיים חדשים. מבלי להתעלם מכאבם של אנשים שיאלצו להתפנות מביתם ולחזות בהתנפצות חלומותיהם, האם המתנחלים הם הנפגעים העיקריים ממדיניות ישראל בשטחים הזכאים לפיצוי? ומה עם הקשישים והמובטלים ששילמו ומשלמים את מחיר המיתון, שאולי היה נמנע אילולא המדיניות האבסורדית בשטחים? או אנשי המילואים שנשאו בנטל אבטחת המתנחלים? או אולי בעלי העסקים שאיבדו את רכושם? האם להם לא מגיע פיצוי?
חשוב לזכור: פינוי עזה אינו סוף פסוק. ברור כי ישראל תצטרך לפנות תושבים במספרים גדולים בהרבה מהתנחלויות ביהודה ושומרון. ישראל לא תוכל, אפילו תרצה, למצוא את עשרות המיליארדים שיידרשו כדי לפצותם. תקדים הפיצויים בעזה עלול להיות עוד תירוץ לטרפוד הסדר ביהודה ושומרון.
ממשלות ישראל ידעו תמיד לפנק את מפעל ההתנחלויות בסכומים שאת גודלם קשה אפילו להעריך, על חשבון שאר אזרחי המדינה. ההתנחלויות נהנו (ונהנות) מהטבות מס מפליגות, מתקציבי פיתוח נדיבים, שלא לדבר על עלות הגנתן - בדם ובכסף. הדוגמא הקיצונית ביותר לכך כיום היא כל אותם מאחזים בלתי חוקיים אותם מבטיחה הממשלה לפנות, אשר לא היו יכולים להתקיים בלא כספים מתקציב המדינה והגנת צה"ל.
הגיע הזמן שתושבי השטחים יתעוררו למציאות אותה מכירים יתר אזרחי מדינת ישראל. כן, יש לפצות את המתנחלים על אובדן רכושם עקב הפינוי, פיצוי שיאפשר לכל משפחה דיור מקביל בשטחי מדינת ישראל הריבונית. אולם כל פיצוי מעבר לכך יהווה פגיעה אכזרית ובלתי מוצדקת ברוב המכריע של תושבי ישראל, המשלמים את מחיר הטירוף בשטחים זה שלושים וחמש שנה, וביתר שאת בשלוש השנים האחרונות.

תאריך:  18/07/2004   |   עודכן:  18/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רמי אריה
יוסי אחימאיר
משה איפרגן
בשעה שאנשים כמוני התנדבו למטה הליכוד בכדי להגדיל את כוחו, בא שודד המפלגות הזה ורוצה להשתלט על הליכוד מבפנים רק כדי להשיג כוח, תוך כדי שימוש בכסף זר שרק השטן יודע מהיכן הוא מגיע
משה לרר
"מסע בעקבות שירי נעמי שמר" - פרויקט חדש של חברת "אופיר טורס", בשיתוף עם תיירות קיבוץ כנרת - עשוי לנחול הצלחה ולהביא לעמק הירדן את כל אלה שאהבו את שיריה של המשוררת והמלחינה שהשבוע ימלאו 30 לפטירתה
עו"ד מיכאל דבורין
בשנים האחרונות הוא האכיל רבים במערכת הפוליטית בקש שלו, התייחס ביהירות "לפידית" לרבים, זלזל, העליב והשמיץ. כעת נראה כי עם התפוצצות פרשת פריצקי ונסיונו של שרון להכניס את החרדים לממשלתו על חשבונו, הכל חוזר לטומי בפנים; כמה מלים על עלייתו ונפילתו של טומי לפיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il