X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

היענותו של יונתן בשיא, אדם מוכשר ומנהל רב כישורים ועתיר יכולות בתחומי משק וכלכלה, חבר קיבוץ שדה אליהו, לבקשת ראש הממשלה, אריאל שרון, לקבל על עצמו את התפקיד הקשה מאין כמוהו - ראש מנהלת ההינתקות (בשלב הראשון של תושבי גוש קטיף) קוממה עליו רבים ובהם חבריו האידיאולוגים והאישיים הטובים.
בימים האחרונים הוא משמש מטרה לחצי זעם ובוז רעילים וארסיים. הוא - ובני משפחתו - סופגים לא רק עלבונות אלא אף איומים מפורשים. כתובת "דמך בראשך" כתובה על הקיר וזועקת ממנו: מי שאינו מזהה בגרעין הקשה של המאיימים את אותם מאות אחדות של פעילי ימין קיצוני, אשר רק לפני ימים אחדים הגדיר אותם ראש השב"כ, אבי דיכטר, כמי שמיילים באופן אקטיבי למותו של ראש הממשלה", לא יוכל אם וכאשר יאונה, חלילה, משהו רע לבשיא לרחוץ בניקיון כפיו ולגלג את עיניו השמיימה.
יונתן בשיא הפגין ביומיים האחרונים אומץ לב אזרחי נדיר. במקום ובזמן שאחרים היו חוזרים בהם ונמלכים בדעתם, מודים לראש הממשלה על האמון ומוותרים על התפקיד - בשיא לא נסוג ולא חסר בו.
דווקא מי שקצפם יוצא על בשיא אמורים להודות לו ולייחל להצלחתו. דווקא מי שמוגדר כ"איש משלנו" ייטיב להבין את מצוקתם ולהתחשב בצרכיהם. הוא בוודאי יהיה קשוב ורגיש.
דווקא העובדה שאיש כמוהו, חובש כיפה, יעמוד בראש המנהלת, אמורה להשקיט את הזועמים, גם אם לא לפייסם.
דווקא יונתן בשיא יוכל, כנושא ונותן בסמכות וברשות, לייצג את עמדתם ודעותיהם של המועמדים הפוטנציאליים לפינוי בפני מי שאמורים לפנותם, ובתוך כך להיות שותף פעיל ואף מוביל במאבקם לקבלת פיצוי הולם על בתיהם העתידים להינטש.
במקום לגנותו בחריפות ולהוקיעו בבוז, יש להודות לו ולברכו. במקום להקצותו מחמת מיאוס ולנדותו בסלידה, יש לפרגן לו באהדה.
ביטויי הזעם הקשים שהושמעו נגדו בביתו הקיבוצי והעלבונות המרים שספג בו מעציבים במיוחד: קיבוצי תנועת "הקיבוץ הדתי" המתאפיינים ומצטיינים בגילויי סובלנות ומתינות מתגלים כיום, בגלל האנשים מתוכם המובילים קו תוקפני, אגרסיבי ונטול כל מידה של כבוד לזולת וכל שיעור של "ואהבת לרעך כמוך" כלפי יונתן בשיא, עושים מעשה שלא ייעשה, מעשה מסוכן.
כמי שחרף המחיר האישי הכבד-מנשוא שיהיה על תושבי גוש קטיף לשלם במסגרת יישום תכנית ההינתקות דוגל בפינוי היישובים העתידים להתפנות במסגרת מימוש התוכנית, אני רואה בבשיא את הטוב שבאנשים שמסוגלים למלא את התפקיד כפוי הטובה שהוטל עליו.
אני מעז להביע כאן לא רק בשמי אלא בשם רבים אחרים את תמיכתי בו ואת הוקרתי אותו. בהקשר הנתון, בנסיבות הנושא העומד על הפרק, אני,תושב עמק בית-שאן (העמק שגם בשיא הוא חבר באחד מקיבוציו) וחבר קיבוץ השומר הצעיר, אדם חילוני שאיננו מניח תפילין, שולח אליו מכאן תפילה חמה לשלומם ולביטחונם שלו ושל כל בני משפחתו.

תאריך:  25/07/2004   |   עודכן:  25/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה איפרגן
משה שורין
חגית גניש
"רבים מאיתנו מכירים את דניס רוס, איש הממשל והפוליטיקה. עם זאת, רובנו לא יודעים רבות על דניס האיש"; ראיון שערכה עימו חגית גניש מציג תשובות לשאלות הבוערות
עו"ד יוסי פוקס
שוש מיימון
הפקה משותפת של 'הקאמרי' ו'תיאטרון חיפה' [צילומים: שוש מיימון]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il