X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם רוצים לעשות צדק, שיראו לנו איך מעניקים בית, צריף, פחון, בדון, או אפילו אוהל מתבדר בַּרוּחַ לעם היהודי
▪  ▪  ▪

הדרישה להחיל את אמנת ז'נבה על שטחי יהודה, שומרון וחבל עזה, מקבצת ריר וקצף לבן בזוויות פיהם של אנשי "אמרנו לכם כל השנים!". עכשיו הם תובעים שנכרע ברך ונתחנן למחילה, אולי יתרָצוּ ותהיה כפרה. שוב ושוב הם כורתים את הענף עליו הם יושבים, ונופלים לבור שחת שירקו לתוכו ועוד לפני כן, שתו ממנו.
השאלה החשובה מיהו הריבון ממנו כבשנו את השטחים הללו, איננה רלבנטית כבר למעלה מעשרים שנה, מאז ויתר נשיא מצרים אנואר סדאת על רצועת עזה, וּמשום שירדן מסרבת לפרוש את שלטונה על שטחי יהודה ושומרון. זה לא אומר כמובן שעל השטחים הללו אין ריבון!
אולי בפעם הזאת לא נוכל להימלט מלתת מענה חד-משמעי לעצמנו מה לנו ולשטחים האלה? רק אחר-כך נתייצב מול עולם ומלואו, לרבות בית הדין הבינלאומי בהאג ושולחיהם בארגון האומות המאוחדות, אם ככובשים אכזריים ואם כמשחררי אדמות מכורה. אין דרך אחרת!
היו אלה הבריטים שהביסו את הטורקים ששלטו בארץ ישראל שנתפשה אז כחטיבה גיאוגרפית אחת, משני עברי הירדן, במשך למעלה מ-400 שנים. בשנת 1922 ניתן לבריטניה על-ידי חבר הלאומים, הארגון הבינלאומי שקדם לאו"ם, מנדט על ארץ ישראל (משני עברי הירדן!) שהיה פיקדון למימוש הצהרת בלפור להפיכת כל ארץ ישראל (משני עברי הירדן) לביתוֹ של העם היהודי.
בריטניה רמסה ברגל גסה את הוראות המנדט שניתן לה, ובתמורה להבטחה של הערבים לסייע לבריטים במלחמת העולם הראשונה, העניקה בריטניה שי לנסיך עבדאללה האשמי, את החלק הארי מביתו העתידי המובטח של העם היהודי, 72% מהשטח, כלומר את כל עבר הירדן המזרחי, שלא היה בו שום עם שתבע איזושהי ריבונות או זכות להגדרה עצמית. עבר הירדן שהיה ברובו מדבר, היה באותם ימים ריק מאדם כמעט, ומעט תושביו היו בדואים נוודים ותושבים שהיגרו לשם מחצי האי ערב.
מבחינה משפטית, היה זה אקט כוחני המנוגד לרוח המנדט שניתן לבריטים, שבו דובר על אחדותה של ישראל המנדטורית (משני עברי הירדן) והיווה הפרה בוטה כלפי היישוב היהודי. עוול, גזל ושוד לאור היום. כך קמה ממלכת ירדן.
בנובמבר 1947 החליטה עצרת האומות המאוחדות על חלוקת השטח הנותר מעברו המערבי של הירדן (28% מביתו של העם היהודי) לשתי מדינות - יהודית וערבית. גם לכך לא הסכימו הערבים ופתחו במלחמה נגד היהודים, מלחמה מתמשכת אחת ויחידה, עד היום הזה ממש.
כיום אין מדברים על ארץ ישראל מעבר לנהר הירדן. יהודה, שומרון וחבל עזה הן אדמות מריבה וּבהן כשלושה וחצי מיליון פלשתיניים וכרבע מיליון יהודים, וּמדינת ישראל "היהודית-דמוקרטית" שוכנת בגבולות הקו הירוק ובתוכה כמיליון וחצי פלשתיניים.
אם רוצים להחיל את אמנת ז'נבה, או כל אמנה אחרת, חייבים לקחת בחשבון את כל הנ"ל. אם רוצים לעשות צדק, שיראו לנו איך מעניקים בית, צריף, פחון, בדון, או אפילו אוהל מתבדר בַּרוּחַ לעם היהודי.

תאריך:  26/08/2004   |   עודכן:  26/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי שפירא
הנגבי רק ניצל ב"חכמה" את השיטה...; נראה כי אזרחי המדינה ראויים שיקום ויתייצב נציב שירות המדינה ויאמר בגלוי כיצד קרה שתופעה כזו הגיעה למימדים מסוג זה
עו"ד רוית סיני-וכולדר
יואל צפריר
הסקרים המצביעים על מרוץ צמוד מאוד לנשיאות ארה"ב הכניסו את מטה בוש לפאניקה; התוצאה: קמפיין השמצות מכוער נגד קרי; אך למרות הסקרים המצביעים על יתרון לקרי, הכל עוד פתוח
צחי פנטון
מוטי שפירא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il