X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההינתקות החד צדדית מחלקים מארצנו יכולה להיות מוצדקת רק באם היא מחזקת את הדמוקרטיה הישראלית אבל גם באותה המידה את זהותה היהודית
▪  ▪  ▪

מדינת ישראל אינה ציבור מיקרי של אנשים שמכל המקומות בעולם בחרו לעצמם דווקא את המזרח התיכון האלים להקים בו דמוקרטיה ליברלית מערבית.
המעשה נעשה על חשבון עם היושב כאן דורות ובמלחמה כמעט מתמדת איתו. לו כך היה הדבר, היה בכך, אכן, משום מעשה לא מוסרי עד תיעוב. אפשר לכן להבין כיצד גורמים בחברה הישראלית, המפרשים את ישראל כדמוקרטיה ליברלית מערבית בלבד, גולשים, בחלקם, לשלילת מוסריות קיומה של ישראל.
רק המטרה לתת מענה קיומי לעם היהודי כעם, לאפשר את קיומו הפיסי ולעצור את התבוללתו הרוחנית, מקלט לאלו ששרדו את העבר ולאלו שעלולים להיזקק לה בעתיד מצדיקה מוסרית את קיומה של ישראל ואת המאבק הקשה והמתמשך בערבים. לכן קיומה של ישראל מותנה ביכולתה להיות גם יהודית וגם דמוקרטית. ביכולתה לאזן בין שני ערכים סותרים במידת מה.
ההינתקות החד צדדית מחלקים מארצנו יכולה להיות מוצדקת רק באם היא מחזקת את הדמוקרטיה הישראלית אבל גם באותה המידה את זהותה היהודית. באם ההינתקות היא כלי המאפשר לאזן בצורה יותר טובה את הסתירה הקיימת בין דמוקרטיה שוויונית לכל למדינה יהודית. מדינה שבה יש יתרון ערך ליהודים וליהדות, מבחינת התכנסות למדינה יותר יהודית, יותר דמוקרטית.
תהליך ההינתקות החד צדדית אסור שיתבצע כמעשה טכני בכוח הרוב הפוליטי של מפלגות חילוניות המתרחקות או מתנכרות לזהותה היהודית של ישראל כנגד ציבור שחלקו הגדול דתי וכמעט כולו מסורתי ושגם בו יש רבים המצדיקים את היציאה מעזה. אסור שההינתקות מחבלי ארץ ישראל תהיה משולבת בהתרחקות והינתקות מזהותה היהודית של ישראל עד כדי מאבק תרבות וזהות חובק כל ולכדי שסע לא ניתן לגישור.
אסור שמצד אחד של מתרס תומכי ההינתקות יהיו רק מפלגות כדוגמת 'העבודה' המתעלמת מזהותה היהודית של ישראל ו'שינוי', שתחת האליבי של מלחמה בשחיתות חובקת הכל של ש"ס, עוסקת במרץ בטשטוש זהותה היהודית של ישראל. הצד השני, של שוללי ההינתקות, מורכב כמעט רק מציבור דתי על כל גווניו ומחנותיו. אסור שההינתקות תהיה למדינה דמוקרטית פחות יהודית.
לכן, בצד חובת ההידברות האישית של כל אחד מאתנו דווקא עם בני הפלוגתא הפוליטיים ומאמץ למצוא מכנה משותף רחב ככל הניתן, בצל תוכנית ההינתקות, חובה וצריך לשלב מפלגות דתיות בתהליך, וודאי לא לפסול אותן מראש. צריך וחיוני שגם זרמים של מחשבה יהודית ישתתפו במעשה ההינתקות והגדרת ישראל שלאחריה מבחינת התכנסות למדינה גם יהודית וגם דמוקרטית. זאת מפני שאם נהיה רק מדינה דמוקרטית אין בסיס מוסרי לקיומנו כאן וסופו של המוסר, בטווח הארוך, להיות הגורם המכריע.

תאריך:  26/08/2004   |   עודכן:  26/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד רות דיין
דוד אלהרר
אם רוצים לעשות צדק, שיראו לנו איך מעניקים בית, צריף, פחון, בדון, או אפילו אוהל מתבדר בַּרוּחַ לעם היהודי
מוטי שפירא
הנגבי רק ניצל ב"חכמה" את השיטה...; נראה כי אזרחי המדינה ראויים שיקום ויתייצב נציב שירות המדינה ויאמר בגלוי כיצד קרה שתופעה כזו הגיעה למימדים מסוג זה
עו"ד רוית סיני-וכולדר
יואל צפריר
הסקרים המצביעים על מרוץ צמוד מאוד לנשיאות ארה"ב הכניסו את מטה בוש לפאניקה; התוצאה: קמפיין השמצות מכוער נגד קרי; אך למרות הסקרים המצביעים על יתרון לקרי, הכל עוד פתוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il