X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

התמליל "מסמך אולגה" מכתיר את עצמו: "קול קורא: למען אמת וּפיוס, למען שיוויון ושותפות". למקרא הכתוב, שוכנעתי סופית כי יש דבר כזה: "עודף בינה". השכל של מנסחי המסמך הזה עלה על גדותיו, והנשפך מושך אחריו את מה שנותר במוח וּמוֹתירו ריק וחלול. לפיכך, "מסמ אולגה" אינו אלא אותו הֵד מהדהֵד בְּחלל שיש בו לא-כלום.
אין לי מילה רעה על הניסוח עצמו. אדרבא, המסמך מנוסח כדבעי בעברית משובחת, יש בו מילים יפות יותר ויפות פחות, והייתי מקבל הרבה מן הביטויים ואימרות הכנף כל אחד לחוד. ברם אולם, קיבוצן של כל אלה לכלל אמירה כלשהי, הורֶה אכזבה ויולד יגון עמוק.
תסמונת שטוקהולם מבצבצת מבעד לסלט המעו הזה, פחדנות לשמה ורצון עז להשמיע קול כלשהו ואפילו יהיו אלה נביחות, געיות, פעיות וּנערוֹת. אז אנחנו מדינה גִּזענית, כובשת, רעה ואיך אפשר בלי ה"אפרטהייד" הלעוס לעייפה? מדינה המציבה שומרים עם מגנומטר על כל צעד ושעל, בפתח כל גן-ילדים ומכולת. מדינה שכל ההורים בה מטלפנים בדאגה אל ילדיהם חמש עד עשר פעמים ביום. מדינה בה לא בטוח לשבת בבית-קפה או לנסוע באוטובוס. מדינה שבעצם לא קמה עדיין והיא נלחמת על תקומתה מאה ועשרים שנים.
לא הייתי טורח להגיב על המסמ הזה. אבל המנסחים מבקשים! הם מבקשים לעורר "דיון ציבורי נוקב..." ועל-כן, ולפי בקשתם המפורשת, הנה תרומתי הצנועה לַ"דיון" הַ"נוקב":
שארית הפליטה היהודית שבה (מלשון "חזרה") אל מולדתה-מכורתה. היא כבשה את אדמות ארץ-ישראל בשביל לבנות מחדש בית לעם היהודי בארץ-ישראל, לרבות יהודיה הטפשים, הסומים והאטומים, כמו גם נפגעי הנפש שאותות הגלות המתמשכת ניכרת בהם. בתוך כך נישלנו את הערבים שהגיעו לכאן בהמוניהם בעקבות שיבת ציון שהעניקה להם פרנסה בשפע. מתי-מעט ערבים נוודים שהיו כאן לפני העלייה הראשונה התנגדו באופן טבעי לתקומת ישראל. כמותם גם מנסחי "מסמך אולגה" וכבר היו דברים מעולם. כבר במדבר סיני, זעקו בני ישראל אל משה "למה זה העליתנו ממצרים..."; כך שזעקות השבר של "אולגה" לא מחדשות דבר. טובתם דורשת שלא נשעה להם ונמשי את המפעל הציוני על-אף המהמורות והמכשולים שהם שׂמים.
לו אני ערבי, הייתי בז לדרישתם להכיר בזכות השיבה של העם הפלשתיני. מי אתם שתכירו או לא תכירו בזכות השיבה שלי ושל משפחתי? אם אתם רוצים "לתקן את העוול" שגרמתם לעם הפלשתיני, תתחפפו כולכם מכאן ותשאירו פיצוי על השנים שדחקתם את רגלינו מאדמתינו! אני מודיע לכם שגם אם תבואו אלי "בלב פתוח ובנפש חפצה", אומר לכם "בלב פתוח ובנפש חפצה": אנחנו נילחם בכם גם אם תעברו לארצות נכר. קוואכ"ו אם תישארו כאן. ככה שאני לא מבין בדיוק מניין גייסתם את השיכנוע העמוק בדבר תגובתי. זה רק מוכיח את התנשאותכם ויהירותכם.
כיהודי, אני רואה בחותמים על המסמ ההזוי הזה - עריקים. עריקים נבובי-מוח בעיצומה של מלחמת קיום, ולא יועילו כל התארים הבאים לפני שמותיהם.

תאריך:  10/09/2004   |   עודכן:  10/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יעקב בן-עזרא
עו"ד אברהם פכטר
השאלה הנוספת איך יחקרו? זאת הזדמנות בלתי חוזרת פוליטית והיסטורית לטפל בתופעה הפסולה של מינויים פוליטיים חריגים ופיקטיביים, בתנאי שתהיה בכל המשרדים ותתייחס גם לעבר ולממשלות הקודמות, תוך קביעת נורמות וקודים להתנהגות ומינויים עם חילוף השלטון; ניצב מזרחי, המחכה לשימוע אצל הנגבי, ממונה על החקירה - פגום ופסול
נסים ישעיהו
אז אם מנסים למצוא פיתרון לבעיה הכי בוערת של העולם, כדאי להתבונן בדברים אלו של חז"ל ובהם למצוא את הפיתרון לבעיה
מכון ויצמן למדע
התגלית עשויה להוביל לפיתוח דרכים חדשות למלחמה במחלות גנטיות ובמחלות רבות אחרות
אביתר בן-צדף
"רשת" החליטה לתת במוצאי יום הכיפורים לאיציק מרדכי אפשרות להפיץ שוב את סיפוריו על הקרב בחווה הסינית במלחמת יום הכיפורים; כך החליטה זכיינית הטלוויזיה "לאזן" את כתב האשמה, שהכין ניר טויב בסרטו, "החווה הסינית - ראשומון", שיוקרן בערוץ 2 לאחר עיכוב של כחצי שנה; נחשו מי לא יהיה בשידור? - דווקא זה שהפר פקודה מפורשת של מרדכי, ונכנס עם אנשיו לחלץ את הפצועים, שגדוד 890 של הצנחנים הפקיר לדמם למוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il