X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה אני אמור לומר? שחברי מרכז המפד"ל אינם מייצגים את הציבור שלנו? שהמפד"ל הלכה שמאלה מהליכוד?
▪  ▪  ▪

לאחר שרוב חברי מרכז המפד"ל הצביעו בעד השארות בממשלה שהחליטה על מתן מקדמות לעקורי גוש קטיף וצפון השומרון, נותר לנו היום לשאול, מהו בסיס קיומה של מפלגה זו? כמפלגה דתית? יש לנו כבר שתי מפלגות כאלה, ש"ס ויהדות התורה. כמפלגה חברתית? כל מפלגה מתהדרת בתואר זה. או אולי מפלגה לאומית? אולם על איזה לאומיות מדובר, על סלילת הדרך לשרון המבקש להחריב את מפעל ההתיישבות בגוש קטיף ובצפון השומרון. לא ברור.
במסגרת מאבקי הכוח במפלגה, שכחו העסקנים, כי השאלה מי יהיה מנהיג המפד"ל, היום או מחר, לא תשליך על עתידה של המפלגה ועל עתידו של העם היהודי בארץ ישראל, אלא השאלה מה עושה המפלגה, המבקשת לייצג את הציונות הדתית, למניעת החורבן הצפוי למפעל חייה שלה.
ובכן, השבוע הוא שבוע עצוב לציונות הדתית, שכן המפלגה שהתיימרה לייצג את הציבור הזה, אף שלא כל הציבור ראה אותה כמייצגו - איבדה את עצמה לדעת.
קשה להאמין כי חברי המפלגה ממשיכים לטעון כי המפד"ל משפיעה "מבפנים", מאותו כסא בממשלה בו אישרה את תוכנית "ההינתקות", שהקימה את מנהלת "ההינתקות", שאישרה השבוע תקציב למנהלת ותשלום מקדמות לעקורים! טענה זו יכולה להתבסס על אחת משלוש חלופות; נאיביות, טיפשות או רשעות!
ואם במשאל עם עסקינן, הרי כל בר דעת מבין כי שרון דבק בלוח הזמנים שלו, הנשען בין היתר על המפד"ל (יש על מי לסמוך...) ולאחר שישולמו מקדמות לעקורים, והחקיקה תעבור בכנסת (בתמיכת השמאל) או אז יבוא העם ויתנגד לתוכנית?! במקרה כזה העם יתלה בארזים, "שם נפלה השלהבת" ויצביע בעד התוכנית.
ושלא יהיה כאן ספק, משאל עם זה דבר הכרחי, כל עוד הלו"ז של שרון מוקפא עד לאחר המשאל, הצעה שכידוע נדחתה על הסף בלשכת שרון.
לאחרונה נוהגים בכירי המפד"ל לתקוף את הליכוד בטענה שהמפלגה איבדה את דרכה, וכראיה לכך מצביעים על שרון, אולמרט, לבני ושות' המובילים את תוכנית "ההינתקות". טענה זו, שעל פניה נראית עניינית, מגלה טפח ומסתירה טפחיים, שכן רוב חברי הליכוד הצביעו נגד "ההינתקות", רוב מוחלט של חברי ועידת הליכוד מתנגדים לתוכנית ומנעו במו ידיהם את צירופה של מפלגת העבודה לקואליציה ורוב פעיליה עושים עתה לילות כימים להביא להדחת שרון ו/או להקדמת הפריימריז לראשות התנועה.
כך למשל, השרים אולמרט ולבני, שחתכו שמאלה מהליכוד, דוחפים את שרון ל"מפץ הגדול" שכן הם יודעים שלעולם לא ייבחרו יותר כנציגי הליכוד לכנסת.
רוב חבריי במטה ההתנגדות בליכוד, אינם מבינים הכיצד החברים שלי, "הדתיים" במפלגה הדתית לאומית, לא מסייעים להם להביא להקדמת הבחירות על-ידי פרישה מהממשלה. ומה אני אמור לומר להם? שחברי מרכז המפד"ל אינם מייצגים את הציבור שלנו? שהמפד"ל הלכה שמאלה מהליכוד?

תאריך:  19/09/2004   |   עודכן:  19/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
אכן שינוי אמיתי: חידוש מבית-מדרשה של "שינוי" - עושק והלנת שכר מחד גיסא ועיוורון סלקטיבי מאידך גיסא; צמד שרי "שינוי" הולמים את העם היושב בציון וגם מגיעים לו
ישראל דויד
- על השבת אבדה לגוי ועל אחריות לאומית של היחיד; חז"ל מסתמכים על כתוב מוקשה בפרשת השבוע שעבר, כדי לבקר בחריפות השבת אבדה לגוי. מה ניתן ללמוד מהדבר המוזר הזה, על דברי תורה, על האחריות הלאומית של היחיד, ועל גדרי הצדק האינדיבידואלי?
שושנה ויג
ראיון בלעדי של שושנה ויג עם המשורר הירדני זכריה אברהים אל-עומרי; "בתקופת רבין ותקופת מלכותו של המלך חוסיין, ביקרו בישראל 100,000 ירדנים. אחר הסתלקותם של שניהם הכל התמוסס, חל שינוי בהלך הרוח, הקנאות נעשתה שלטת"
אלכס לוין
אני מאחל לכל תושבי מדינת ישראל כי מהדורות החדשות ישודרו פעם אחת ביום וכי הידיעות המסעירות ביותר יהיו תחזיות מזג האוויר
דני רשף
יש דרכים רבות לצבור תמיכה ולגיטמציה לתהליך ההינתקות, אם אכן קיימת תמיכה כזו בציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il